ben ik nou zo n strenge mamma? of...

Het is mij opgevallen dat onze dochter wel heel veel tv
kijkt dwz gemiddeld(ben er op gaan letten)4 tot 5 uur per
dag.
Als ze twee x naar school moet op een dag dan is het wat
minder uiteraard.
Dit is naar mijn mening bespottelijk veel en daar ga ik vanaf
vandaag wat mee doen.
Ik heb gisteren en vanmorgen de boodschap herhaald aan dochter
ze keek me aan van waar heb je t over.
Ik heb besloten en dat moet lukken om het terug te draaien naar 1 uur per
dag dwz over de dag verdeeld het zal zowel voor haar als voor mij moeilijk
worden want ik zie het gedram en gejank al voor me ik mag de stekker er wel uithalen want die gaat flippen als een stekker haha ja ik lach er wel om
maar mn man vind t belachelijk hij was het wel met me eens dat 4 a 5 uur
echt te gek is maar dat ik zo drastisch ga doen is hij niet blij mee.
Ben ik nu te streng??ik wil eigenlijk wel bij mn standpunt blijven.
Hoeveel/lang kijken jullie kindjes per dag tv als je er op let schrik je
best wel hoeveel het is.
Zal ik nu gemeen zijn? tegenover onze dochter of zal het een kwestie van
wennen zijn ik voel me er wel raar bij maar wees eerlijk je zult haast
vierkante ogen krijgen van dat gekijk naar de tv
 
Ik weet niet of het met streng zijn temaken heeft. Maar 4 a 5 uur is best veel. Bij ons kijken ze ong 1,5 uur per dag en dat is alleen na schooltijd van 15.30 tot meestal 16.30. Maar nu is het hier vakantie en dan wil ik hem smiddags nog wel eens aanzetten ik heb heb er een van 2 en een van 4 en die liggen nu erg in de clins met elkaar en zo heb ik ook even rust. En als het veel regent dan staat hij ook vaker aan. Als je het probeert is het alleen maar goed en als je haar wat anders aan bied dan zal ze het ook niet missen lekker samen een taart bakken en daarna lekker schoonmaken met z'n tweeen.
Succes
 
Hallo,
Streng is denk ik niet de vraag. Vraag jezelf af waarom vind ik 4 uur tv. kijken teveel voor mijn kind. Hoe denk ik over tv. kijken. Ik wil graag dat mijn kind zich creatief ontwikkelt en dat gebeurt niet voor de tv. of ik wil graag dat mijn kind in beweging komt en ze zit voor de tv. Wil je iets samen doen of moet ze iets voor zichzelf doen (dan wordt het drammen, want wat moet ik dan doen) Beantwoordt haar vraag en ik denk dat je dochter niet gaat drammen als  er iets leuks tegenover staat en je dit aan haar uitlegt. Wat vindt  jij leuk om te doen? dat gaan we doen in de tijd van het tv kijken doen.  Wat wil je ermee? Succes knof    
 
het gaat eigenlijk best redelijk ik merk echt aan
haar dat het macht der gewoonte is.
vanmorgen bij het opstaan ploep daar gaat de tv aan
ik zei gelijk(dora was er op)als dora afgelopen is gaat de tv uit
ik moest m zelf uit doen maar er was geen gemopper.
dus ong 20 min gekeken thuis om 12.00 eerst broodje eten
die werd er ingepropt want stel je voor dat je iets mist op tv
gelijk al gezegt de tv komt om half 2 pas aan want dan komt haar
lievelingsprogamma maar die tussentijd moet ik haar echt af blijven
leiden en paaien met leuke dingen want anders grijpt ze direct naar
de afst.bediening gelukkig kwam oma ff aan dus ze was afgeleid en
ik moest voor de verandering haar om half twee attenderen dat haar
progamma er op was dus vanmiddag een klein half uurtje aan geweest
oma was weg en ploep tv aan ik druk m weer uit nee als mamma straks gaat koken mag jij even tv kijken nu niet dus ze heeft nu ong 40 min tv gekeken
normaal rond deze tijd heeft ze al zeker 2a3 uur er op zitten nu weet ik dus zoals knof het ook al zegt en dat begrijp ik goed er moet iets tegen over staan
en dat werkt bij haar ong 10 min en dan is ze het zat en rent als een dolle
naar de tv ik ben niet de beroertste maar om verplicht de hele dag haar af te
leiden met activiteiten zie ik niet zitten maar ik weet zeker dat dat even tijd nodig
heeft omdat ze als het ware af moet kicken ik vind het toch al knap van me zelf
dat dit lijkt te lukken en natuurlijk voor mn meisie ook goed ze is op dit moment aan het schooltje spelen met haar zelf ik ben blij dat ze zich nu goed vermaakt
want als ze straks uitgespeeld is zijn we gauw een half uur a driekw. verder
en dan redden we een uur wel oke t is dan ong 1 uur en 10 min vergeleken
met wat het was 4/5 uur knappe prestatie
 
Ik wilde even zeggen dat ik het hartstikke goed van je vind 2004! Ik hou er ook helemaal niet van als kinderen te veel tv kijken maar af en toe sluipt het erin. Soms is het zo lekker makkelijk die tv. Als ze moe zijn en je moet koken bijv. Maar inderdaad, als je dan eens eerlijk kijkt naar hoe lang ze zitten te kijken kun je daar best wel eens van schrikken. Ik vind dat helemaal niks met streng zijn te maken hebben hoor.

Succes, mama 1977.
 
ik vind het ook heel goed van je. mijn zoontje doet ook altijd eerst de tv aan als hij de kamer binnen komt. soms is hij gewoon aan het spelen en kijkt hij er niet naar. maar die tv moet de hele dag aan.
mijn zoontje is wel een buiten kind maar met die kou en regen is hij veel binnen dus dan de hele dag voor de tv.
ik vind dat niet nodig, laten ze zelf maar gaan spelen, er is zoveel speelgoed!

succes!
 
Hallo, als jij jezelf al streng vind dan ben ik dat helemaal    hier komt nl de tv doordeweeks alleen maar aan van 16.30 uur tot 17.30 uur (kindertijd en sesamstraat)en dat was het. In het weekend mag hij in de ochtend tv kijken. Dan komt hij bij ons in bed en zo luieren we dan nog even. Moet wel zeggen dat mijn man wat makkelijker is. Als ik er niet ben en hij is thuis dan staat de tv wat vaker aan. Ik ben het van huis uit ook niet gewend om veel tv te kijken en ben altijd met vanalles bezig. Dat is ons zoontje ook.
Persoonlijk vind ik het ook belangrijk om te weten waar hij naar kijkt. Veel programma's vinden we ook niet geschikt, vooral met veel agressie dat gaat in onze beleving nergens over.
Succes en ik vind het erg  goed van je  dat je het zo aanpakt.
Groetjes Jeanette    

 
Hai 2004,

ik herken je probleem wel. Onze jongste van 2 is heel veel ziek geweest. Toen die de tv ontdekte (babytv geloof ik) kon ze zich wat ontspannen en afleiden. Nu heeft onze oudste veeeeel energie dus voldoet de tv niet aan haar energieniveau maar gaandeweg bleef dat kreng aanstaan.

Dus zijn wij ook gaan ingrijpen. Heeft niks met streng te maken maar met normen en waarden denk ik. Waarom ik vind dat ze niet te veel tv moeten kijken. Vanwege de interactie enz enz kan veel bedenken maar als de kleine ziek is gaat alles net zo hard overboord haha
wat wel zo is is dat er iets anders voor moet zijn. Ik ben eerst naar buiten gegaan met ze, toen (kookwekkertje erbij) 3 min. zelf spelen en zo opgebouwd naar een halfuur. Daar stond een beloning tegenover; een blije mama!!! Ik vond het niet goed om met cadeautjes aan te komen.
Hier heeft het gewerkt.

Veel succes!!
Mikki
 
Terug
Bovenaan