Ben ik nou zo streng!!!!

Hoi mama's,

Eigenlijk wil ik alleen maar ff klagen. Vorige week was mijn vriend jarig en er kwamen ook kinderen langs (gezellig normaal gesproken). Het gaat er om dat ik het gevoel heb dat mijn dochter veel strenger opgevoed wordt dan veel andere kinderen die ik ken. Ik wil namelijk niet dat mijn dochter met haar schoenen op de bank gaat springen (zo ie zo niet op de bank raggen daar is ie niet voor). Maar als de kinderen van de visite dit doen zeggen de papa's en mama" niet met je schoenen op de bank springen dan moet je ze uit doen!!" NEE dit mag helemaal niet. Ook lagen ze onder de box te schreeuwen en tegen de bodemplaat aan te slaan!!! (gelukkig lag die kleine er niet in anders was ik echt uit me plaat gegaan). Als ik of mijn vriend hier dan wat van zegt (omdat de ouders het zelf niet doen) kijken ze ons raar aan en gaan dan na 5 minuten weer weg. Zijn wij nou zo streng??? Het lijkt ons heel normaal dat je geen dingen hoeft stuk te maken, en zeker geen banken en stoelen. Wij hebben een grote ruimte midden in de woonkamer waar voldoende plek is om te spelen met speelgoed en hier kunnen ze doen wat ze willen, maar dat doen ze niet. Ik begrijp best dat het voor kinderen veel interesanter is om erbij te zitten en dat vind ik ook echt geen probleem maar ze hoeven mijn spullen niet te vernielen. Zo dat ben ik ff kwijt. Misschien zijn jullie het wel helemaal niet met me eens maar dan hoor ik het wel.

Groetjes Nancy

Nee, ik vind je helemaal niet te streng. Ik herken het probleem wel. Wij zijn ook best streng denk ik, maar we werken ook hard en ik heb geen zin om de spullen door andere kinderen (overigens ook niet door mijn eigen kind) kapot te laten maken. Wij hebben ook heel vervelend kraambezoek gehad met kinderen die naar mijn mening totaal onopgevoed waren. Ze zaten in mijn kasten, sprongen op de bank, kwamen overal aan en als ze hun zin niet kregen begonnen ze met vanalles te gooien. Ik zeg daar ook wat van. Dat is toch echt niet normaal!!!!

hoi hoi,

Nee hoor, je doet het naar ons idee prima! Wij zijn precies zo als jullie. Kinderen hebben hun eigen plekje om te spelen en hun eigen spulletjes. Als andere mensen dat niet respecteren, jammer dan !!! Ik zeg er ook gewoon wat van als andere kids hier komen spelen en het gaat mij er te ruw aan toe of ze beginnen te gooien met van alles.Behalve als de ouder dat al zelf doet, zo niet, dan heb ik het goed recht om dat te doen. het is mijn huis!

Voet bij stuk houden en niet denken dat je te streng bent! Sterker nog: kinderen hebben behoefte aan regels en grenzen en die geef je op deze manier. Ik werk in het voortgezet onderwijs(VMBO) en zie maar al te vaak( helaas) kids die een soort van ongeleide projectielen zijn en dus erg slecht te handhaven binnen het schoolse.

Groetjes, Misja, mama van Thijmen ( 3jr) en Marten ( 13 weken)

Nee hoor, je bent zeker niet te streng. Ik ben naar mijn idee in vergelijking tot anderen ook heel streng. Consequent zijn en regels hebben is gewoon heel belangrijk. Nou mijn oudste doet het er goed door. Is eigenlijk altijd heel lief en weet precies wat wel en wat niet mag. Ze hebben het gewoon nodig. Ik heb geen zin in losgeslagen kinderen hoor. Ik ben de baas in huis en niet zij. Natuurlijk heeft hij ook zijn periodes waarin hij gaat uitproberen, maar dan corrigeer ik weer en dan is het weer goed. Ik heb ook zo'n "stout"stoeltje in huis en dat werkt perfekt. Hij zit er niet vaak op maar af en toe is het nodig. Ik kan me ook zo erger aan kinderen die alles slopen en brutaal zijn.
Groetjes,
Josie

Nee, je bent helemaal niet streng, ik heb er ook een hekel aan dat sommige ouders hun kids gewoon maar alles laten doen. Nou hier gebeurt dat niet. Yenna is vind ik een kindje wat goed luisterd en weet wat wel en niet mag.
Ik vind ook dat veel kids tegenwoordig zo onbeleefd zijn. Yenna moet van mij altijd netjes dank je wel zeggen en mag nergens zomaar om vragen ( of ben ik nou te streng ???)
Als ze iets krijgt, bijv in een winkel dan zegt ze uit zichzelf al dank je wel.
En als er kids bij ons zijn en die springen op de bank bijv. dan zeg ik er wel iets van, het is toch mijn huis??

Groetjes Marina.

Nee hoor, wij vinden het ook dat je niet streng bent. Wij hebben pas geleden kraamvisite gehad en dat jongste zoontje brak de boel af. Hij hing in mijn gordijnen, de box was een klimrek, de bank een springkussen en de kast een boxbal. En wat zeiden de ouders:HELEMAAL NIKS.Zelf durfde ik niks te zeggen en het enige waar ik aan kon denken was, wanneer gaan jullie naar huis. Zouden jullie er iets van zeggen?

groetjes,

Helga mv Roos

ik vind je ook helemaal niet streng hoor! ik heb er een hekel aan dat wanneer we visite krijgen ze het liefst ons huis even kids proof gaan maken Alles aan de kant zetten enzo
dan denk ik (en zeg ik) leer ze er maar van af te laten blijven
Als marek straks groter is leer ik hem het ook om bij andere mensen overal van af te blijven .En als ze de boel willen slopen doen ze dat maar lekker thuis!!!!!!

En helga ja ik zou er wel wat van zeggen ik laar andermans kids niet mijn huis slopen
En als ze dan ook nog ouders hebben die er niks van zeggen  nou.....

groetjes mira mv marek 15 wk

hoi,
ik voel mij ook altijd zo streng....
ik zie in mijn omgeving ook die dingen en vind het echt niet normaal..
laatst werdt mijn 3 jarige zoon van de stoel getrokken en omdat de ouders van het andere kind niks zeiden(helemaal niks!)
ging ik naar dat kind toe en zei je mag   hem niet van de stoel trekken, dan krijgt hij pijn...
toen kwam er ineens reactie van die ouder...
nou hij mag ook niks...

dus het gedrag werd gewoon goed gekeurd!!!
waar moet dat heen....
nee hoor zolang ze in jou huis zijn bepaal jij wat er gebeurd dan maar streng voor de buitenwereld...

groetjes

Terug
Bovenaan