Ben ik nou zo streng!!!!

Haha, iedereen is het dus volkomen met je eens en ik ook...Absoluut....ik kan er ook echt niet tegen als kinderen gewoon ongevraagd dingen doen of aan dingen zitten of het lopen te mollen....grrrrr dan word ik opeens heel chaggie hoor en geef de ouders ook vaak steken onder water pfffff. Mn man daar in tegen (als ie thuis is en er is visite met kinderen) die zegt gewoon keihard waar het op staat.
Wij kunnen ook beide niet goed tegen rommel ed. nu word dat natuurlijk met een kind altijd wel meer, maar mijn idee is dat je zo je kind ook kunt opvoeden.....en sommige ouders die laten dan de kinderen ook met smerige handen of mondjes overal tegen aan liggen/zitten pffff dan denk ik..."strax direct maar ff weer schoonmaken" haha ook een beetje overdreven van ons miss. maar we kunnen er beide nie tegen.

Gr. Denise mv Yoëll (28-07-2006)

Hallo, leuk onderwerp!

Er zijn dingen waar ik me niet zo druk over maak. Bijvoorbeeld, ons twee jaar oude zoontje mag ook thuis overal op klimmen, dus op banken, stoelen enz. Dat is goed voor zijn motoriek en zijn drang naar beweging. Bij anderen mag dat van ons niet, tenzij de mensen daar zeggen dat zij het geen probleem vinden.

Ik merk dat mijn zoontje bij een ander altijd even af moet tasten wat wel en niet mag. Dus de eerste 10 minuten ben ik bezig met hem te observeren en hem aan te geven wat wel en niet mag, daarna wekt hij de indruk het wel redelijk door te hebben. In die eerste tien minuten probeert hij vaak ook echt alles even uit.

Ik vind dat hij alles mag vragen, er hoeft alleen niet altijd een positief antwoord op komen. Waar ik me altijd aan erger zijn kinderen die de hele tijd maar hapjes van tafel grazen. Hij mag best iets pakken, maar in "overleg". Hij moet het dus eerst even vragen.

Maar we hebben wel gemerkt dat we soms afspraken met mensen moeten maken over wat wel en niet mag, alleen is dat nog wel eens lastig.

pfff. ons meiske is nu nog maar 6 maanden, straks moeten we die ook in de gaten gaan houden, ik zie er nu al weer tegenop.

Groetjes,
Tamara

Hoi allemaal,

Super bedankt voor jullie reacties, wij zijn er echt heel blij van geworden dat het dus niet aan ons ligt. Je kan zo gaan twijfelen als je het zo ziet. Nou wij houden het dan maar bij "streng" zijn, hoewel wij het heel normaal vinden om je kind met regels op te voeden en gelukkig zijn we dus niet ze enigste. Jullie zijn dan ook van harte uitgenodigd om langs te komen met de kinders hihihi.

Groetjes nancy

Hier nog een strenge moeder haha. Mijn man heeft 2 kids van 7 en 8 jaar en ze weten heel goed wat wel en niet mag. En ik zal niet zeggen dat ze nooit met de schoenen op de bank zitten maar ze luisteren op zich wel. Als wij een feest hebben komen er ook 2 gezinnen met vervelende kinderen en dan zetten de kinderen van mn man altijd het een en ander aan speelgoed weg omdat ze het anders kapot maken. Eigenlijk vind ik het schandalig dat ze hun speelgoed weg moeten zetten om zo'n 'rotkinderen' Die ouders moeten maar opletten dat hun kinderen niks (express) kapot maken.
Ik zet in de speelkamer ook altijd een bak chips neer en echt heel veel lekkers, koekjes, snoepjes noem maar op. En ik vind het dan wel vervelend als kinderen bij de grote mensen de 'duurdere' chocolaatjes gaan opeten. En 1 of 2 maakt me echt niks uit hoor zo ben ik ook niet maar er zitten er gewoon bij die 5 bon bons achter elkaar opeten (in de mond frotten als die andere nog niet op is) en dan zeggen de ouders er niks van. Jak! En in kasten gaan zitten vind ik al helemaal erg!!!
Laatst waren we ergens en we bleven mee frietjes eten. Toen zei die kennis van ons 'handen wassen als jullie klaar zijn want ik wil geen vetvingers op de nieuwe bank'. Nou bij ons hoeft dat meestal niet maar onze kids gingen wel netjes handen wassen. Ik vind dat ze dan ook moeten luisteren als dat daar de regeltjes zijn (ook al hebben we diezelfde regel  thuis niet)
Dus ik vind je niet streng echt niet. Ik vind dat de kids van mn man nette lieve kinderen zijn (die echt nog wel plezier hebben en niet netjes met de handjes over elkaar op de bank zitten). En ik ben trots op ze. Als ze alsjeblieft op dankjewel zeggen uit zichzelf dan denk ik 'yes'!!!

Wat leuk om te lezen, 'tuurlijk zijn we allemaal niet streng.
Ik vind het heel normaal, thuis mogen ze de boel toch ook niet afbreken dus op een ander ook niet.
Ik vind het zelf vooral vervelend als de ouders er niets van zeggen, die horen daar echt op te letten.
Groetjes Danielle

Terug
Bovenaan