ben ik te jong!!!!!

Hai meiden,

Als "oudje" van 31 jaar wilde ik even reageren. Natuurlijk ben je niet te jong!!! Ik zelf kreeg het verlangen naar kindjes ook rond mijn 21e. Zat toen in lange relatie van 5 jaar, maar helaas voor mij wilde hij nog niet. Mijn hele omgeving was er vel op tegen dat ik al naar kinderen verlangde. Zelfs mensen die bewust op hun 19e al ouder waren geworden(zo ging dat vroeger natuurlijk vaker). De relatie ging over en raakte zelf instabiel, dus niet de tijd om aan kindjes te beginnen. Uitstellen uitstellen uitstellen. Nu ben ik dus 31, sta volledig stabiel in het leven, heb ruim 2 jaar hele fijne vriend die ook dolgraag kindje wil, dus de weg  ligt nu open voor een kleintje. Maar omdat ik 10 jaar in de "wachtkamer" heb gezeten en ik nu bijna in ronde 10 ben aanbeland, heb ik soms stiekem verdriet dat alles zo lang heeft moeten duren en groot ongeduld naar een zwangerschap. Ik had eigenlijk gewoon jong mama willen worden!!!!!
Dus dames GO FOR IT en laat je door niemand aanleunen dat het te vroeg zou zijn!! JIJ BENT ZELF DE BAAS OVER DEZE BESLISSING!!!
dikke kus

Je laat je toch niet aanpraten dat je te jong bent he.

Dat de gemiddelde leeftijd veel hoger ligt zegt niets over dat jij te jong bent, maar juist alles over dat er zoveel moeders zijn die pas laat hun eerste krijgen.

De norm is verschoven door beslissingen van andere, maar wat is nou een norm.

Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt.

Enne lichamelijk gezien is tussen 20 en 25 jaar de beste leeftijd om een kind op de wereld te zetten.

Miep
(die al veeeeeeel ouder is, maar wel al zwanger van haar vierde)

Hallo,

natuurlijk ben je niet te jong.
wat wil jij en wat wil je partner?
als jullie het beide willen waarom zou je dan wachten?
je moet juist erg blij zijn dat dit moois allemaal op je pad komt. er zijn heel veel mensen di vroeg kinderen willen maar niet de juiste partner tegen komen dus ik wens je al het geluk toe en maar hopen dat iedereen hier snel door kan naar het volgende forum           (het zwanger forum)

gr.

he le maal mee eens

ik ben zelf 24, mn vent  23, en inderdaad, ook ik  dacht altijd  aan hoe iedereen het doet, (op een of andere manier wordt iedereen in mijn omgeving pas zwanger rond haar 30e) en wat mensen er van  denken en sommigen zelfs zo brutaal zijn om het te zeggen.

maar daar ben ik nu vanaf. (of in ieder geval, ik doe mn best).

als wij ernaar verlangen en als wij denken goede ouders te zijn en ons kind te kunnen bieden wat wij denken dat ie nodig heeft,
waarom dan niet?!

het lijkt me heerlijk om jong moeder te zijn. iemand in mijn omgeving is bijna 40 en heeft nu haar eerste kind gekregen. maar zij is absoluut niet meer flexibel (al wil ik ook niet alle 40ers hiermee over een kam scheren natuurlijk) dus dat is juist een voordeel als je jonger moeder wordt!

hoi meiden

ik ben echt super blij met jullie reacties ,,,,en wou jullie laten weten dat we er nu 100% voor en nu maar hopen voor ons allemaaal

dikke kus tamara

Hallo Tamara,

21 is niet te jong hoor als een goede relatie heb en willen het graag zou ik er voor gaan.
Zelf heb ik samen met mijn man een zoontje gekregen die nu 17 maanden is en ik was 24 toen hij is geboren. We willen nu voor de 2e gaan en ik hoop dat dat lukt, het is afwachten nu.

Groetjes Sandra

hallo,
je moet het doen als je er zelf klaar voor bent
ik was 20 toen ik trouden en ons eerste kindje kreeg nu inmiddels is hij bijna 2 en ik ben nu 22 en   ong 2 mnd zwanger van de 2de en het gaat allemaal super goed met alles
sommige mensen zeiden ook dat ik te jong was maar daar moet je je niks van aan trekken en gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt en je moet er natuurlijk zelf 100% achterstaan en niet aan het twijfelen laten bregen door anderen

groetjes

hey tamara

wat is te jong als jullie hier allebei klaar voor zijn waarom dan niet.
als ik toen ik 21was ook al klaar was voor kinderen had ik dat ook
gedaan.
ben zelf nu 27 en ook bezig voor het eerste kindje zit nu in ronde 6
vind dit is je eigen keuze en wat andere ervan denken moeten ze zelf weten

groetjes mariska

Terug
Bovenaan