ben ik teveel op pad met mijn zoontje?

Met mijn zoontje van 10 weken blijf ik 's ochtends thuis, als ik hem dan in bed stop dan slaapt hij hooguit een uurtje en dan is hij alweer wakker.
Omdat ik het ook zelf erg prettig vind om naar buiten te gaan, ga ik in de middag altijd met hem naar buiten.
Ik blijf dan weg tot een uur of 5 vanaf een uur of half 1.
Meestal doe ik hem dan in de draagzak en in de maxi cosi in de auto.
Omdat hij dan het grootste gedeelte slaapt, dacht ik dat ik het goed gedaan had.
Maar nu heeft hij elke avond om 5 uur een huil uurtje en vanmiddag zag ik ook dat hij erg moe was.
Nu vermoed ik dat ik teveel van hem vraag.
Misschien kan ik hem beter in de wandelwagen doen.
Wat denken jullie hiervan?
alvast bedankt
groeten
Rachel
 
Tsja moeilijk om te zeggen. Wel hebben de meeste kindjes rond 5 uur een huiluurtje.
Zelf leg ik Iris altijd in de wandelwagen als ik op pad ga maar meer omdat ik dat zelf fijner vind. Is een stuk minder zwaar voor mijn rug.
Als je zoontje niet huilerig is als jullie op pad zijn dan denk ik dat hij het wel leuk vindt en is zijn huiluurtje gewoon HET huiluurtje. Niks aan te doen dan.
 
Hoi,
Heerlijk he als je er opuit gaat met je kleine!!
Ik ga ook vaak wandelen met mijn kleine, ik doe hem dan wel zo vaak mogelijk in de wandelwagen en niet in de maxi-cosi.
In de wandelwagen ligt hij lekker plat en heeft meer vrijheid om te bewegen, zo kan hij ook gewoon slapen.
Nou heeft mijn kleine (5mnd) nog nooit een huiluurtje gehad, dus ik weet niet waarom jouw kleintje huilt...

Veel plezier!!

Groeten Denise
 
Ik denk dat het gewoon zijn huiluurtje is. Wij zorgden er altijd voor dat onze kleine thuis in bed sliep (dus hooguit een uurtje of 2 uurtjes op pad en dan weer naar huis), maar ook zij had rond 5 uur haar huiluurtje. Ook als we helemaal niet weggingen had ze dat. Het is ook net zo'n tijd dat je gaat koken he . Wat ik vaak deed was haar in de wipstoel in de keuken zetten (niet in de buurt van het gasfornuis natuurlijk!) zodat ze kon zien wat ik aan het doen was. Daar werd ze meestal wel rustiger van.
Tja en verder is het gewoon pech hebben...het gaat vanzelf minder worden, echt waar!
 
Hoi,

Ik ga er ook iedere dag lekker op uit, maar meestal met de kinderwagen, dan kan hij lekker liggen en is beter beschut tegen de zon. Hij slaapt dan ook regelmatig. Soms gebruiken we de buikdrager en daar slaapt hij helemaal niet in! Veel te veel te zien en ik denk dat het ook minder ontspannen is, dat rechtop bungelen, waarbij zijn hoofdje heen en weer gaat. Ook Maxi cosi is veel minder ontspannen, ruggetje beetje krom, hoofdje hangt aan nekje...
Ik zou het gewoon uitproberen of je kleine rustiger wordt als je de kinderwagen gebruikt. Maar ja, het kan natuurlijk zijn dat het gewoon zijn huiluurtje is, wat je ook doet...

Veel succes,

Karin, Mama van Christian (9 weken)
 
Hallo,

Ik denk dat de kinderwagen beter is ja.
Mij is verteld op het consultatie bureau en in het ziekenhuis door de kinderarts dat het niet goed is voor de rug en nek om langer dan 2 uur op een dag in de maxi cosi te zitten.

en helemaal geen 2 of meer uren achter elkaar.
In de kinderwagen kan ie lekker liggen.
en naar buiten gaan met je kindje is altijd wel lekker in de buiten lucht is goed voor ze.
Maar ze hebben ook veel rust nodig op die leeftijd. Maar je moet gewoon doen wat jou het beste lijkt.

groetjes
 
Je kan inderdaad de kinderwagen proberen en kijken of het huilen minder wordt.

t Kan ook zijn dat ie niet huilt van de manier van "transport" maar gewoon van het verwerken van alle indrukken die hij opdoet buiten de deur.
Misschien moet je dan iets korter of niet elke dag zo lang weggaan???

Ik kan er ook niet goed over meepraten, want mijn dochtertje was heel makkelijk. Hoewel ik wel enige regelmaat aanhield en meestal áls ik de deur uitging, wel zorgde dat ze uiteindelijk ergens enigszins rustig kon liggen slapen (in de "bak" ergens op een slaapkamer, in een box ergens of gewoon lekker thuis). Maar ook gewoon in de wagen of maxi cosi sliep ze prima... maar ik deed dit niet TE vaak...
 
Ben ik dan de enige die vindt dat je wel erg veel op pad gaat? Van half 1 tot 5 en dan in de draagzak of maxi-cosi? Hij is net 2 maanden en heeft ook rust nodig + naar mijn mening kan zo'n kleintje beter in de kinderwagen liggen
 
Terug
Bovenaan