Ben ik zwanger geweest?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Wij zijn bezig voor onze tweede. Onze zoon is in augustus twee geworden.

Ik heb altijd een heel regelmatige cyclus gehad van 28/29 dagen. De afgelopen ronde was ik met 33 dagen nog niet ongesteld - en bovendien steeds wat misselijk -  en toen heb ik een test gedaan. Zowel mijn man als ik zagen een licht positief resultaat (een kruisje op de test van Clearblue), maar we waren niet 100%  overtuigd. We spraken af om drie dagen later nog een test te doen. Helaas, is dat niet meer nodig, want ik ben net ongesteld geworden. Ik baal als een stekker, want had echt de hoop en het gevoel dat het deze ronde (4e) raak was! Ik denk zelf dat ik misschien wel even zwanger ben geweest (gezien de test en de ochtendmisselijkheid), maar dat het fout is gegaan.

Vol goede moed naar ronde vijf. Moet er wel aan wennen; bij mijn eerste zwangerschap was het in een keer gebeurd. Je gaat er dan vanuit dat het wel weer snel geregeld zal zijn.........

Groetjes,
Hester

Hoi Hester,

Wat vervelend voor je dat het mis is gegaan deze keer. Het kan heel goed dat je een heel prille zwangerschap hebt gehad. Is mij ook overkomen, ik was zlefs een week over tijd, maar had ook maar een heel licht streepje. We waren niet overtuigd en 2 dagen later werd ik ongesteld. Inmiddels zijn we bijna een jaar verder en ben ik nog niet zwanger. Heb nu goede hoop dat het deze maand wel goed komt, want ik heb al wat zwangerschapsverschijnselen...... (kan dat al als je nog niet overtijd bent?)

groetjes Manon

Je zal waarschijnlijk zeker een bevrucht eitje hebben gehad ivm de licht positieve test.
Ik heb dat zelf ook gehad toen wij voor de tweede bezig waren. Licht positief en een paar dagen later ongesteld. Tja, het zal toen waarschijnlijk niet helemaal in orde zijn geweest. Inmiddels zijn we alweer een tijdje verder en is onze tweede inmiddels alweer 6 maanden.

Enne, Manon, tuurlijk kun je verschijnselen hebben als je nog niet overtijd bent. Had ik met de eerste ook. Ik was al twee weken (kots)misselijk toen ik de test heb gedaan op mijn NOD. En ja hoor positief.
Ik hoop het voor je. Jullie zijn al lang genoeg bezig he!

Groetjes Suus

Nou, inmiddels heb ik er voor alle duidelijkheid  maar een tweede test tegenaan gegooid en die was nu duidelijk negatief. Ik ga er maar vanuit dat ik inderdaad heel kort zwanger ben geweest (is toch positief!)  en dat er iets niet goed zat. Ben nog steeds misselijk, maar dat zal nu wel snel overgaan, verwacht ik! Bedankt voor jullie reacties, het is fijn om te lezen dat anderen hetzelfde hebben gehad.

Manon, succes met zwanger worden. Ik hoop dat je het bent!

Groetjes,
Petra  

Nou, heb vanmorgen toch maar even met de huisarts gebeld. Heb nu twee keer binnen vier maanden  het gevoel en de symtomen gehad dat ik zwanger ben geweest. Hartstikke misselijk en een duidelijk verlate ongi, terwijl ik normaal zeer regelmatig ben! De laatste ronde had ik - zie bericht bovenaan - ook een licht positieve test; helaas gisteren toch ongesteld geworden.  Nou wil de huisarts dat ik langskom voor wat lichamelijke onderzoekjes. Ik snap er niets van, wat zou hij gaan doen? Ik heb helemaal geen probleem - ik ben net 32,  we zijn pas vier maanden bezig en van onze zoon was ik in een keer zwanger. Iemand een idee waarom de huisarts mij toch wil zien en wat ie dan gaat doen?

Hallo

Doordat jij hebt aangegeven dat je duidelijk een lichte streep hebt gezien is het inderdaad mogelijk geweest dat je wel zwanger bent geweest.
Heb jij de tweede test gedaan tijdens je ongi dan is het wel mogelijk dat de test nega was door het bloed in je urine. De huisarts wil even voor de zekerheid kijken dat je niet alsnog zwanger bent en dat kan door het bloed na te kijken.
Ik wil je geen valse hoop geven en daarom kun je beter denken dat het een routine onderzoek is of alles er wel uit is van je eventuele zwangerschap je je hebt gehad.
Heel veel succes bij de arts en laat het even horen.
Groetjes chantal

PS. ben nu ook bezig voor de tweede.

Hoi Chantal,

Dank je wel voor je reactie. Ik laat je morgen even weten hoe het was bij de huisarts. Ga er zelf vanuit dat ik niet zwanger meer ben, want ben echt flink ongesteld.

Jij dus ook bezig voor een tweede. Hoe lang al en hoe oud is jullie eerste. Ik word helemaal moe van alle  mensen die zich ermee bemoeien. Ik krijg bijna dagelijks de vraag "waar blijft de tweede" en "wordt het niet eens tijd voor een broertje of zusje"? Ik vind het heel moeilijk om daar een goed antwoord op te geven, want het gaat niemand iets aan. Hoe doe jij c.q. doen jullie dat of hebben jullie geen last van dat soort vragen.

Groetjes,
Hester

Hoi Chantal,

Zoals beloofd even een kort verslag van mijn bezoek aan de huisarts.

Ik moest daar ook nog een zwangerschapstest doen. Zo negatief als maar zijn kan, maar daar stond ik niet van te kijken. Hij gaat er ook vanuit dat ik zwanger was, gezien de positieve test eerder deze week. Daarnaast ben ik ook super-ongesteld met veel helder rood bloed (sorry voor dit onsmakelijke detail......). Normaal ben ik maar een dag flink ongi en dan nog twee dagen een klein beetje. Dit is duidelijk anders nu en dat duidt volgens de huisarts ook op een miskraam. Anyway, ik was vandaag zoweer een beetje verdrietig, hoewel ik het natuurlijk al wel wist. Alsof het "echt" was nu de dokter het bevestigde. Kan mijn ei niet zo goed kwijt bij mijn hubbie (hoewel hij een schat is). Ik heb voor mijn gevoel toch een soort van hele vroeg  miskraam gehad en hij vindt gewoon dat het deze maand niet gelukt is. Nou ja, zal wel even een sip weekendje worden en vanaf maandag weer vol goede moed naar rondje vijf. Ga morgen eerst een even lekker kleding shoppen (en nog geen positiemode....)! Goed weekend en tot mails op het forum!

Hester

Terug
Bovenaan