Ben ik zwanger geweest?

Hi Hester, wat vervelend, ik begrijp goed dat je in een dippie zit...mag ook best. Is toch een spannende bezigheid, zwanger worden!

Ben zelf ook bezig voor een tweede, we hebben al een dochter van 2 jaar en 4 maanden. Dit was onze 2e ronde....maandag is mijn NOD, had vandaag uit ongeduld, al 2 testen gedaan, allebei negatief (1 na een aantal uur licht kruisje, maar is niet betrouwbaar na 10 min.) Dus ben ook een beetje down, maar heb ook een beetje hoop dat het te vroeg was met testen...hoop dat ik mezelf niet voor de gek hou.

Ik word ook gek van die opmerkingen: wanneer komt de tweede? Ten eerste moet er altijd een tweede komen dan?!!! En ten tweede, waar bemoei je je mee?!!!  Mij antwoord op die vervelende vraag is altijd: de 2e komt wanneer die komt.

Sterkte in ieder geval.

P.S.
Voor ik zwanger werd van m'n 1e heb ik ook een MK gehad, bij 5 of 6 weken, was ik ook helemaal van slag van. Was toen wel zo geduldig om tot de NOD te wachten en had toen een dikke vette postitieve streep. Maar weekje later kreeg ik een bloeding en verloor ik een klompje cellen..........maar het is goed gekomen 2 maanden  daarna, 1 x omgi geweest en toen weer zwanger.
Dus blijf hopen.

Hallo hester,

Wat vervelend dat je niet zo goed met de ha op kunt schieten en dat hij er een beetje laconiek erover doet terwijl jij in de spanning zit.
Sorry dat ik wat later erop reageer ik werk namelijk op de regio taxi dus niet altijd tijd om achter de comp te zitten.
Ik ben dus een werkende moeder van quinten hij is 19 maanden oud. Ben sinds augustus gestopt met de pil maar ben er niet zo heel erg mee bezig om zwanger te worden zijn wel aan het klussen en zo maar heb niet zoiets van dat ik alles uitreken en alles tot in de puntjes bij houd. Ik heb voor quinten een korte zwangerschap gehad die ik niet heb opgemerkt. Ben toen gestopt met de pil in september 2003 om zwanger te raken mijn ongi is toen deels weggevallen en heb een test gedaan deze was (positief) alleen het streepje was horizontaal i.p.v. verticaal ik heb de vk gebeld voor een afspraak en een aantal weken later kon ik er terecht zij kijkt en ziet idd een vruchtje(7wkn) maar het had geen hartslag. Geen paniek zei ze kom volgende weel terug.Zo gezegt zo gedaan een week later weer terug konden ze het vruchtje niet vinden zei gevraagd of ik ongi ben geweest ik nee ga dan maar naar het ziekenhuis toe voor verdere onderzoeken. De volgende dag naar het ziekenhuis toe en ja hoor bleek het in mijn eierstok te zitten na vele onderzoeken verder blijkt mijn eierstok zo groot te zijn ( een tennisbal grote) dat het met spoed eruit gehaald moest worden dit op 4-12-2003.
Nadat ik weer terug moest komen bij de gyn vertelde hij mij dat ik ong een jaar erop moest rekenen voordat ik zwanger zou kunnen zijn dit klopte niet helemaal ik was al met 4 mnd zwanger!  
Nu denk ik net als toen dat ik weer een lange tijd moet wachten voorat ik zwanger zal kunnen worden en stel daarom ook geen vragen en beantwoord ook niet alles op het forum maar omdat ik toevallig de vraag las van jouw heb ik erop gereageerd.

Ik ben ook deze maand ongi geworden op 8-10 dus met weer een glimlach naar de volgende poging

Ik zal duimen voor je dat je zo snel mogelijk deze mk kunt vergeten en weer volop naar de volgende poging tot zwanger worden.
Ps een goede  tip  
Je hoeft niet perse te klussen op de dag van je eisprong het zaad van de man leeft 5 dagen in je lichaamdus als je om de 5 dagen gaat klussen weet je zeker dat het een keer raak zal moeten zijn
Heel veel suc6 ermee

groetjes chantal  

hallo dames

Even een reactie op de welgemeende vraag wanneer komt de tweede heb ik 1 antwoord voor ALS DE TIJD ER RIJP VOOR IS EN MOEDER NATUUR ER MEE EENS IS.

Misschien ook wat voor jullie ben je gelijk er van af

GOOD LUCK

Hoi Chantal,

Dank voor je reactie! Ik wens jou ook heel veel succes met zwanger worden. Ik geloof er in dat het gaat lukken, maar ik ben nu eenmaal een ongeduldig typje.

Qua klussen.....tja, het zaad van een man leeft inderdaad nog wel even. Maar vijf dagen....? Ik dacht altijd tussen de 48-72 uur. Mijn man zegt echter dat ie "superzwemmers" heeft, dus wie weet leven die wel langer ;-)). Anyway, wij klussen zo'n beetje om de dag gedurende een week of twee. Op de dag van de eisprong doen we het nog een keertje extra als het zo uitkomt. Ik vind het heel erg om toe te geven, maar ik merk wel dat ik dat vele klussen nu wel leuk vindt, omdat het om een kindje gaat. Normaal ben ik niet zo van drie, vier keer in de week. Zijn er meer meiden die dat herkennen?

Groet,
Hester

Hoi Hester,

Ik herken dat wel ja.
Wij hadden nooit zo'n interessant "klus" leven, omdat ik meestal al slaap als hubbie in bed komt en we verder ook enorm druk zijn.
Nu het "moet" kom ik erachter dat ik het best wel gemist heb!

groetjes Noor

Haha Hester,

Ook wij hebben opeens veel zin!
Vorige week (donderdag de ei sprong gehad als het goed is) zelfs iedere dag!!
Haha we kennen elkaar al 10 jaar en dat was nog nooit voorgekomen ...

Maar als ik in m'n achterhoofd heb dat het om een kindje kan gaan...
dan is zin maken opeens heel makkelijk...

Slecht eigenlijk hè!

Groetjes Bieb.

Hoi Bieb en Noor,

Nou, gelukkig jullie hebben hetzelfde. Ik ben helemaal blij als we weer kunnen klussen. Ik vind die twee weken wachten daarna altijd ellendig lang duren. Ik voel ook altijd van alles (dikke buik, moe, misselijk). De laatste ronde (waarin ik dus een m.k. kreeg), ben ik vanaf dag 22 hartstikke misselijk geweest.

Nou, ik ga het forum verlaten voor vandaag. Mijn zoontje slaapt en ik moet nog een wasje ophangen. Dan om 15.00 uur met hem naar de kapper. Dat is altijd een heel intenstief gebeuren, want hij vindt er maar weinig aan (dikke tranen, zeg maar).

Veel succes met zwanger worden en ik meld me wel weer eens!

Groet,
Hester

Hoi Hester, Bieb en Noor,

Ook ik ben schuldig aan 'veel meer  zin hebben'  sinds we het weer proberen (gaan voor de 2e). Gek hoe dat werkt he? Heel herkenbaar allemaal. Ik hoop voor iedereen dat de zwangerschap snel komt.

groetjes,
Dionne

Terug
Bovenaan