Ben ik zwanger of hoort dit bij ontpillen?

Hallo iedereen,

Na mijn laaste stopweek ben ik gestopt met de pil als reden dat ik geen hormonen meer wil slikken en mezelf wil zijn. Nu begon ik al snel last te krijgen van mijn onderbuik lichte krampjes. Mijn borsten groeien en mijn tepels zijn groter en zeer gevoelig ben wel wat gewend maar hier schrok ik van. Verder gebeld met de huisarts en zeiden kan zijn blaasontsteking want moet veel plassen. Ik heb nu mijn plas maar laten onderzoeken. Ik heb eerder een blaasontsteking gehad en brand het bij het plassen en dat heb ik nu niet. Daarnaast is vrijen niet prettig, droog en pijnlijk aan me onderbuik. Sinds gister ben ik misselijk met vlagen en het zuur en veel boeren. Morgen krijg ik te horen of ik een blaasontsteking heb en daarbij zal mijn klachten niet overgaan hahaha ik heb al een zwangerschapstest gedaan, die was negatief maar zit pas in mijn 3de week. Moet nog een week wachten totdat ik ongesteld zou worden en een betrouwbare test heb. Erkend iemand zichzelf in mijn verhaal? Ik moet nu wachten en er gaat vanalles door me hoofd en lijf en weet niet wat er aan de hand is haha.
 
Letterlijk alles valt te linken aan het stoppen met de pil. Als je zwanger zou zijn zou je namelijk een positieve test hebben. Dus daar komen de klachten niet van. Je hormoonhuishouding is gewoon van slag.
En weet: na het stoppen met de pil weet je nooit wanneer je menstruatie komt. De boekjes zeggen natuurlijk na 28 dagen, maar dit kan echt eventueel maanden duren.
 
Logisch dat jij je anders voelt. Je lichaam zoekt naar nieuw balans. Dat kost tijd. Geen reden om een week voor de eerst mogelijke NOD al naar een zwangerschapstest te grijpen. Gun je lichaam de tijd om de balans te vinden. Ontpillen kan even duren. Meteen een eigen cyclus of minstens een half jaar wachten en alles daar tussenin is normaal.
 
Voorzover ik weet wordt je bij zwangerschap meestal juist natter vanonder.
De verandering in je borsten kan zeker ook met ontpillen verklaard worden, maar kan ook los daarvan en los van zwangerschap voorkomen.
Blaasontsteking kan ook heel goed in combinatie met een zwangerschap voorkomen. En kan ook je misselijkheid verklaren.

De echt duidelijke symptomen starten meestal pas na de positieve test.
Dus staar je niet blind op symptomen en veranderingen.
Ik begrijp helemaal dat je hoopt het gewoon te kunnen voelen. Maar pas nadat je die positieve test in handen hebt, weet je pas zeker: ja dat was echt een symptoom.
 
Terug
Bovenaan