Ben ik Zwanger??

Ik schrik hiervan! Meis, ik hoop dat je beseft dat je nu een hele grote verantwoordelijkheid gaat krijgen als je zwanger raakt. Zwanger zijn en kinderen krijgen is een prachtig iets, maar het is vooral ook zwaar! Je moet het in eerste instantie al bekostigen vóórdat de baby er überhaupt is! Hoe ga je dit betalen?? Met een bijbaantje red je de kosten niet. Daarbij neem ik aan dat je nog thuis woont, vind je dat een ideale situatie voor je kind? Bedenk ook dat een kind opgevoed moet worden. Wat ga jij het kind meegeven als jij net pas in de puberteit zit en alles nog moet ontdekken!? Ik zeg heel eerlijk dat als jij jezelf zo volwassen vindt, je ook een volwassen besluit moet nemen en daar hoort bij of jij je kind een stabiel omgeving kan bieden. Dat zijn overwegingen die volwassenen maken voordat ze besluiten om zonder anticonceptie gemeenschap te hebben.Nog een opmerking; Meiden van jouw leeftijd zijn net begonnen met alles ontdekken. Ze gaan over een paar jaartjes stappen, studeren, leuke dingen kopen. Jij zit dan waarschijnlijk met de baby thuis en je zal veel missen. Ik vind het jammer om te lezen dat jij dit een verantwoordelijke keuze vindt en dit is idem dito voor je vriend. 
 
Terug
Bovenaan