Ben ik zwanger?

A

Anoniem

Guest
Lieve mensen,

Ik ben nieuw hier ben Sandra 19 jaar, en woon in Utrecht samen met mijn vriend we zijn 3enhalfjaar samen. Ik ben nu 10 dagen overtijd.. me laatste periode heb ik 31 december gehad,,4 februari was ik het nog niet dus ik heb een clear blue test gehaald van zwanger/niet zwanger die gaf mij aan dat ik niet zwanger was. Nu 10 februari was ik nog niet ongesteld en ik voelde me erg opgezwollen (zo vol gevoel ) in me buik. Ik ben dus naar de apotheek gegaan en heb 2 testen maar gehaald haha ja ik wou het graag zeker weten!  De ene apotheektest gaf 2 streepjes (het zwangersschapstreepje)heel lichtjes maar het was wel een streep! En de clear blue ook hier het resultaat zo kruiseffect (ook  licht streepje)  zou ik zwanger zijn of niet??  Ik hoop trouwens allemaal dat jullie die proberen zwanger te raken gauw zwanger mogen raken..!!

Lieve groetjes Sandra.

Hey Sandra,

Je zou heel goed zwanger kunnen zijn! Een streep is een streep zeggen ze altijd, hoe licht die 2e streep ook is. Hoeveel dagen ben je nu dan overtijd? Je kunt het beste een paar dagen wachten en dan weer een test doen. Het zwangerschapshormoon wordt als ik het goed heb  met de 2 dagen verdubbeld. Dus als je over  2 à 3 dagen weer test zou de 2e streep een stuk donkerder moeten zijn.  

Succes!

X hopje

Hoi Sheeba,

Ik heb zelf ook ervaring met een heel licht streepje... Wacht een paar dagen en doe dan een nieuwe test!
Misschien kun je wel beter even naar het kruidvat en een doosje met twee testjes eigen merk kopen. Deze kosten denk de helft van Clear Blue en waren bij mij betrouwbaarder, doordat CB niet zwanger zei en KV twee strepen gaf (bij de tweede keer testen dan).

Zeker de zwanger/ niet zwanger test lijkt betrouwbaar, maar doordat het volgens mij optisch bepaald of HCG aanwezig is, kan hier een fout gemaakt worden!

Test je nou wederom negatief en ben je nog niet ongie, dan zou ik toch even langs de huisarts gaan, zij kunnen je langs het ziekenhuis sturen voor een bloedtestje, het kan zijn dat je een van die weinige vrouwen bent die zeer weinig HCG aanmaken!

Sterkte ermee en ik duim voor je dat je test over een paar dagen twee dikke strepen geeft!

groetjes
Sas

Hai Saskia,

Ja de apothekerstest gaf licht positief aan en de clear blue het kruis systeem gaf ook positief aan maar ook redelijk licht heb hier een foto van
j0v1hj.jpg
best duidelijk toch? Ik had 31 december me laatste periode en ben toen gestopt met de pil dus als het goed is ben ik dan in de 1ste ronde al zwanger geworden..ik ben nu 10 dagen overtijd maar aangezien je als je met de pil stopt heel onregelmatige cyclus heb ben ik misschien maar net 5 weken zwanger ofzo! En wat was uiteindelijk de uitslag bij jou? Ben benieuwd!

Ik moet zeggen dat het streepje idd redelijk licht is, maar ja, een streep is een streep!

Ik heb zelf als eerste getest op zaterdag ivm een feestje bij mijn schoonouders (moeders houdt wel van een wijntje) toen was de streep echt heel licht!
Woensdag erna heb ik opnieuw getest en ik ben nu 14 en een halve week zwanger!

Dus het komt wel goed! ik ken meer mensen die de eerste ronde na de pil al zwanger waren! Maar doe rustig aan en koop gewoon goedkope tests, die zijn net zo betrouwbaar!
groetjes
Sas

Hoi Sas,

gefeliciteerd met je zwangerschap meid! Nou maar afwachten bij mij maarja ze zeggen een streep is een streep anders komt die er niet. Ik heb morgen gelukkig een afspraak met de dokter.:) Maarja pff ik heb al 2 testen gekocht de zenuwen zitten er goed in bij me. Heb ook wel van die ongie krampjes

een lichte "pijn" in de buik kan er bij horen... Ook zou je waarschijnlijk al wat aan je borsten moeten merken, de tepels en teplehoven kunnen wat donkerder worden, ook voelen ze zwaar aan, al zijn ze nog niet groter (had ik wel al). Steken in de borsten kunnen er ook bij horen, dat vond ik in het begin het meest irritant!

Moet nu zeggen dat het meest irritante is dat ik al bijna twee cupmaten groter ben... Verder heb ik de eerste twee maanden nergens last van gehad, en pas in de negende week kreeg ik last van misselijkheid, wat nu langzaam weer afneemt! Ook voelde ik me pas echt vermoeid rond de negende week, toen was ik ineens helemaal op!

Ik hoop dat je er wat mee kunt!

Terug
Bovenaan