Ben je al 30 weken zwanger?

Vandaag bij de dierenarts geweest met hond en kat. Daar kom ik gemiddeld zo'n 1 a 1.5 keer per jaar (1 keer enting, en soms als het nodig is nog een keer).
Mijn schoonmoeder was mee (is wel zo makkelijk al je met twee dieren tegelijk gaat) en die maakte ergens aan het eind een opmerking over mijn zwangerschap.

Goh zegt de dierenarts, ben je zwanger? Hoe lang al. 30 weken! Ow, ik dacht dat je gewoon wat dikker was geworden :p

Vraag me af of er nog steeds mensen zijn die dat denken. Van de week was een van mijn buurtvrouwen ook al zo verbaasd, terwijl je nu echt goed kan zien dat ik zwanger ben (vind ik zelf :p). Zeker als je van de zijkant kijkt...

Ik weet wel dat mijn buik niet super groot is. Want was 2 weken terug op een verjaardag waar een vrouw was die een grotere buik had als ik. Dus ik vragen: goh, hoe ver ben je al? Was ze pas 18 weken zwanger van de eerste...

Zijn er meer mensen die een buik hebben, die nog niet zo mega is dat mensen soms nog twijfelen? Of is het al zo duidelijk dat iedereen rekening met je houdt, of aan je buik wil voelen enzo?

Het heeft ook wel weer zijn voordelen, een kleine buik, want ik heb dus ook nog niet zo super veel dat mensen aan mijn buik gaan zitten. Als het nu gebeurt zijn het eigenlijk alleen maar bekenden, omdat die het weten...

Liefs,

T

ja ik herken dit!
Mijn buik is ook nog best bescheiden. Dit hoor ik mijn omgeving dan ook redelijk vaak zeggen.
Na van vakantie, toen was ik 25 weken zwanger, viel het onbekende mensen pas echt op.
Ik vind zelf dat mijn buik best groot is. Maar dat heeft er misschien meer mee te maken dan ik zelf dun ben, dus dan valt zo'n buik al snel op.
Maar op mijn zwangerschapsgym heb ik echt het kleinste buikje!
Nou ja, ik ben er eigenlijk wel blij mee. Vooral nu het zo warm is enzo. Ik kan me nog steeds makkelijk bewegen, das ook wel prettig.
liefs,

Ik heb een beetje het tegenovergestelde. Ben nu ook bijna 30 weken en krijg soms opmerkingen dat ik zeker op springen sta of een tweeling krijg??!!
Ook niet altijd even leuk om dat te horen. Mensen kunnen soms echt lomp zijn!!

De mensen die aan mijn buik willen zitten, vragen gelukkig wel allemaal toestemming dat is wel fijn :)

liefs

Hahahaha het verhaal van liselotte is herkenbaar. Mensen denken dat ik verder ben dan dat ik werkelijk ben hahahaha..... Is inderdaad ook niet prettig.... Vooral als je dan zegt dat je nog meer dan 10 weken moet!!!!

Veel mensen zitten gewoon aan je buik.... vind het meestal niet zo erg, van bekenden enz.... maar laatst een vreemde vrou die een klopje op mijn buik gaf in de drogisterij.... dat was echt raar.... zou ik zelf nooit doen. Ik vond het niet heelvervelend, maar stond wel ff te kijken hahaha

nou meid, ik hoop dat je debuik krijgt die je graag wilt hebben.... ik zou zeggen geniet van je kleine buikje.... een grote is niks met die hitte.... Zelf mijn benen ontharen gaat niet meer goed,,.... :(

Liefs

Hier ook herkenbaar...
Voor mijn gevoel en die van mijn man heb ik al best een buik. Ook zit ie me al aardig in de weg. Maar in mijn omgeving krijg ik ook veel opmerking over dat ik nog maar een bescheiden buikje heb.. tsja, het is ook maar net hoe je er tegenaan kijkt...

Ik ben iig supertrots op mn buik en ga me niks aantrekken van die opmerkingen. Het is toch bij iedereen anders en ik heb geen zin om mezelf te gaan vergelijken met anderen.

Gelukkig nog niet last van mensen die zomaar aan mijn buik zitten. Lijkt me erg vervelend.

Liefs

Ook wel herkenbaar hoor,mensen die wat verder van me afstaan zien het ook nog maar sinds een week of 3.dan krijg ik de vraag:van bn je weer zwanger?de buurvrouw van mn moeder vond ook dat ik een klein buikje hebt voor 29 weken.ik zit er niet zo erg mee.als die kleine maar goed groeid das het belangrijkst.bij mn dochter was ik ook niet zo dik.maar was wel weer snel plat!dus hoop nu een beetje hetzelfde.maar een grote buik heeft ook wel weer wat:mensen houden toch wat meer rekening met je denk ik.nu krijg ik nog wel eens te horen van als ik moe ben ofzo of moeilijk bukt van:goh zo dik ben je toch nog niet!niet leuk hoor.want in een kleine buik kan ook best een flinke baby zitten.ondanks mn kleine buikje bij mn dochter woog ze toch 3720 gram niet klein dus.
liefs jootje

Ik heb denk ik al wel een aardige buik. Al reageert mijn omgeving er wisselend op. Sommigen zeggen: oh, da's nog een bescheiden buikje, anderen schrikken als ze horen dat ik pas half augustus met verlof ga. Ik vind zelf dat ik de laatste weken enorm gegroeid ben. Ik denk dat dat komt omdat ik het op mijn werk sinds een maand echt beduidend rustiger heb. Ik maak kortere dagen en doe ook rustiger aan. Dat scheelt denk ik wel veel.

Mijn zus is een maand na mij uitgerekend, ik vind dat haar buik echt nog wel een stuk kleiner is, ook al is het haar 2e kindje. Maar ik vind mijn buik wel mooi eigenlijk, hij groeit vooral in een bol naar voren en ik heb nog steeds een taille.

Ach, als het maar gezond is en goed gaat, toch?

Ik vind het heel grappig om te merken dat mensen spontaan complimenten gaan maken over je buik. Vreemden zitten er niet zomaar aan, bekenden wel meer. Ik vind dat nu niet zo vervelend maar dat vond ik het in het begin wel (een tante die aan mijn 3-maanden-buik zat terwijl er nog niet veel te zien/voelen was).

Liefs Blossom

Ik heb ook het tegenovergestelde...
Ik ben bij de zwangerschapsgym het minst ver maar mijn buik is wel het dikst( en het is mijn eerste kindje)
Zo'n dikke buik is ook niet altijd even handig, maar ik heb mijn man inmiddels wel zo gek gekregen dat hij mijn teennagels lakt..hihihi

Ik hoop voor je dat je buik de laatste weken nog zo dik wordt als je graag zou willen!

Terug
Bovenaan