Ben je veranderd nu je moeder bent?

Even een reactie van nog een thuisblijfmama!
Wat herkenbaar dat je het ervaart dat andere werkende moeders weinig tijd hebben. Ook ik merk dat en vind dat wel eens jammer. Natuurlijk is het logisch dat werkende moeders wel eens druk zijn om ook het huishouden te runnen naast het werken. Dat begrijp ik best. Wel vind ik het jammer als je soort van 'standby' bent. Bij bepaalde personen voelt dat voor mij zo aan. Zo van, als ze het druk hebben laten ze een tijd niks horen, wordt het dan weer rustig dan weten ze je weer te vinden!
Gelukkig is dit maar bij een enkeling van toepassing en ben ik nog een beetje een weg aan het zoeken hier mee om te gaan. Gelukkig zijn er geen vriendinnen die me in de steek hebben gelaten, dat lijkt me zo rot!
 
hoi annonieme mama

ja precies!
een standby
zo voelde ik me bij sommige.
ze belde alleen maar als het hun uitkwam en anders niet.
nou, die contacten heb ik inmiddels verbroken.
was dat echt zat.

het is idd niet leuk om vrienden te verliezen, maar ja, t is niet anders.
aan de ene kant mis ik het soms wel eens hoor,
aan de andere kant denk ik, ach, vermaak me wel zonder hun hoor hihihi

en op dit forum zitten ook een hoop vriendinnen op afstand hahahaha

groetjes, do
 
quote: esther36 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-03-2009 12:24:48'));

Begrijp je helemaal Do .  

Achteraf gezien voelde ik me door die zgn vriendinnen in de steek gelaten. Maar nu denk ik ... het is goed. Mijn leven is veranderd en daar horen ook weer andere mensen in, die komen vanzelf wel op je pad. De mensen die er waren zien niets meer in ons, we zitten NU IN HET HOKJE VAN HUISJE, BOOMPJE, BEESTJE ... + kindje en man/vriend.

Heel veel mensen schrikken daar van, willen daar niet aan toegeven of zijn er niet aan toe. Zo vertelde iemand me dat en ik moet zeggen; daar zit wat in!!

Groetjes Esther



hoi ester

hihihi jep, in dat hokje zitten we nu :D
ja precies, ik had het er in het begin ook wel moeilijk mee, voelde me ook in de steek gelaten. maar dat was eigenlijk heel snel weer over.
precies zoals je het zegt:
bij een nieuw begin, horen ook andere mensen.

nou, ik ga lekker naar buiten met mn dochtertje, t is schitterend weer hier in rotterdam hihi

groetjes, do
 
Hoi,

Ik merk het ook wel dat mensen om me heen veranderen. Nu zijn wij de laatsten binnen ons vaste clubje met kinderen, dus ik merk vooral dat sommige relaties juist beter/intenser worden. Ik begrijp hun beter, en zij vinden het heerlijk om met me mee te leven en over hun eigen kraamtijd te vertellen, adviezen te geven zonder opdringerig te zijn, klagen over hoeveelheden luiers die je nodig hebt etc.

Daarnaast heb ik nog wat vriendinnen (met en zonder partner) die verspreid over het land wonen. En dan merk je wel verschillen.   Van 1 (ex) vriendin kreeg ik na de geboorte een kaart met de mededeling dat ze niet op kraamvisite komen omdat ze baby's niet interessant vinden. Daar heb ik niet eens op gereageerd.
Gelukkig heb ik nog genoeg vriendinnen over die baby's wel interessant genoeg vinden. Of die het tenminste kunnen opbrengen zich te interesseren voor de belangrijkste gebeurtenis in mijn leven.

En een echte vriendin houdt niet bij hoevaak of hoelang ze gebeld wordt. Die accepteert het van je dat je het nu drukker hebt dan voorheen, en niet meer elke avond/week/maand een uur aan de telefoon hangt. Zij accepteert het gewoon dat je niet meer zomaar even langs kan komen, maar dat dat 'een hoop gedoe' met zich meebrengt.

En ja. Werkende moeders hebben nog minder tijd, en zitten nog meer vast aan schema's, werktijden, opvang en huishouden. Hopelijk hebben ze partners die hun steentje bijdragen, maar dat is helaas niet altijd zo.

Tip voor (werkende) moeders die naast werk, huishouden, op en neer vliegen naar opvang enz. ook nog eens veel tijd in de auto (file) doorbrengen. Schaf een goede carkit aan en gebruik die filetijd om bij te kletsen met je vriendinnen.

 
Terug
Bovenaan