ben jij toevallig zwanger geweest met overgewicht en viel toen heel veel af tijdens de zwangerschap

Hoi!
Ik heb zelf geen overgewicht. Maar ben tijdens mijn zwangerschap 15 kilo aangekomen. Je krijgt hoe dan ook meer vet reserve en houd vocht vast. Lijk me erg lastig dat je geen 10 kilo kan aankomen. Omdat dit bijna altijd gebeurd. Een kennis van mij heeft wel overgewicht en raakt (nog) niet zwanger. Volgens doktoren raak je vaak moeilijker zwanger als je overgewicht heb. Zij krijgt dus het advies om eerst af te vallen en als het dan nog niet lukt, wordt ze door verwezen. Hoe "oud" ben je nu dan als ikvragen mag?

Mijn tante is tijdens haar 4e zwangerschap veel afgevallen. Haar postuur tijdens het begin van de zwangerschap en aan het einde was nagenoeg hetzelfde, dus het was echt wel behoorlijk! Ze heeft dit wel gedaan onder begeleiding van een dietiste, want om zelf te gaan dieeten tijdens de zwangerschap is niet helemaal verantwoord natuurlijk..... Na de bevalling zag je ineens een heel ander persoon dan in je herrinnering!!!

Het kan dus wel

ik ben van de eerste ook zwanger geraakt met overgewicht
en die kilo's zijn er nooit afgegaan
nu weer zwanger 10 weken MET veel overgewicht
het is zwaarder idd en ik zal waarschijnlijk sneller last krijgen maar ik val niet makkelijk af
en heb in mijn leven al veel strijd voor gehad en ook toen ik zwanger wilde worden van de eerst
3 jaar overgedaan en steeds weer afvallen afvallen en afvallen.
toch bij de eerste 13 kilo aangekomen
nu al 2 en ben pas 10 weken dus....
het is geen garantie maar overleg met je arts
idd kan overgewicht zorgen voor een moeilijke weg naar zwangerschap maar dat hoeft zeker niet

veel succes en een arts kan je het betse helpen denk ik

groetjes moekje

bij overgewicht raak je idd minder makkelijk zwanger omdat je lichaam meer eostrogeen aanmaakt en minder progresteron (goed geschreven??). die laatste heb je juist nodig voor een eisprong. maar ik was 96 kg en ben 1,64 lang en het is mij na bijna een jaar toch gelukt om zwanger te raken. ik had een hele rare cyclus. eerst heel regelmatig, daarna helemaal niet meer.... had het deze ronde niet gelukt, had ik de gyn gebeld.....
succes ermee!!!

PS. je kan wel na een maand of 6 beginnen met tempen als je een hele onregelmatige cyclus hebt.... dan heb je alvast info voor de gyn, mocht dat nodig zijn... en je krijgt een beter idee wanneer je je ei zou kunnen hebben ondanks je onregelmatige cyclus....

Hoi Victory,

Ik had van het weekend al eens geprobeerd te reageren, maar toen deed het forum het niet.

Ik heb overgewicht en ben nu zwanger van de 3de.
Bij de eerste had ik al wel overgewicht (BMI 29), maar minder dan nu.
Toen ben ik in totaal 8 kilo aangekomen. Heel netjes dus. Was er na de geboorte zelfs 2 extra kwijt, maar helaas in de maanden daarna alle kilo's terug aangekomen. Gaf mezelf de schuld, omdat ik mee heb zitten snoepen met de kraamvisite.
Bij nr 2 had ik dus het begin gewicht (BMI 32) waar ik mee eindigde met nr 2. Toen 6 kilo aangekomen.
Ik had me voorgenomen niet mee te snoepen, zodat ik de kilo's die ik na de geboorte kwijt was, niet weer aan te komen. maar helaas. kreeg last van een depressie en kreeg hier medicijnen voor. Daar kreeg ik honger van. Snoepte dus niet, maar at meer, waardoor ik weer precies diezelfde kilo's weer terug aankwam.
Deze zwangerschap 6 kilo afgevallen (door de misselijkheid en spugen dat maar aanhield tot 28 weken). Inmiddels daar 3 kilo van aangekomen (ben vandaag 34 weken zwanger), dus eindig denk ik hooguit op het gewicht van voor de zwangerschap. Ik hoop van harte dat ik straks na de geboorte ben afgevallen en niet weer terug aankom. Maar dat is afwachten.

Het heeft dit keer overigens wel veel langer geduurt voordat ik zwanger was. Ik wilde maar geen eisprong krijgen en volgens de gyn was dat door mijn overgewicht (BMI van 35). Vet kan dezelfde hormonen produceren als de pil, waardoor je dus eenzelfde effect kan krijgen. Gelukkig geld dat niet voor iedereen met overgewicht.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Suus

Hoi Victory, ik heb overgewicht en ben onlangs zwanger geweest (ben vorig jaar april bevallen) mijn zwangerschap is goed verlopen en in het begin viel ik alleen af. Later kwam ik ook aan (dat is ook normaal, want de baby groeit enzo dus het is belangrijk!) in totaal ben ik 9 kilo aangekomen. Ik las dat iemand het al had gezegd hier maar het gemiddelde is ongeveer 13 kilo om aan te komen. Mijn zus heeft een tengere bouw en kwam 20 kilo aan! mijn moeder destijds ook trouwens, meer dan 20 kilo. Dus als je zegt dat je lichaam het niet aankan om er 10 kilo bij te krijgen dan zou ik toch eerst gaan afvallen. Als je het graag wil lukt het vast wel! heel veel succes.

In mijn vorige zwangerschap ben ik idd afgevallen...ik woog 105 kilo toen ik zwanger werd en toen ik bevallen was woog ik nog 97 kilo....
Mijn gyn heeft zelfs een vrouw begeleid die in haar zwangerschap 20kilo afviel...dit door gewoon gezond te eten en dat het kindje blijkbaar veel van haar nam.

Ik kan je alleen maar aanraden om gezond te eten en veel water te drinken zodat je ook veel vocht blijft afvoeren.

Succes!!!!

randy mv ninthe*18-11-06, nova 21-5-08 en nu 18wk+5dgn zwanger

Terug
Bovenaan