Ben me naar geschrokken, herkenning?

A

Anoniem

Guest
Hallo moeders,
Ik had Janneke de  fles gegeven en voor de fles zag ze al heel wit. Maar met de voeding had ze alweer rode wangen. Daarna legde ik ze in de wipstoel. En toen werd ze spierwit, met een beetje blauw  rond d'r neus en haar ogen draaide weg. Ik dacht dat ze erg moe was en dat ze ging slapen, maar dat doet ze eigenlijk  nooit in de wipstoel.
Maar ja, ik  ging ze toch  maar op bed leggen. Maar op het aankleedkussen deed ze d'r ogen weer dicht.. Ik riep gelijk naar mijn man, bel maar 112. Nou de ambulance stond er binnen 5 minuten.
Maar uiteraard ging het toen weer beter met d'r . Ze lachte weer en kreeg weer een beetje kleur. (gelukkig maar..). Ze vonden het echt niet erg dat we gebeld hadden en begrepen het heel goed.
Maar nu is er dus niks uitgekomen wat het kan zijn.
Het was geen koortsstuip en ook geen RS virus.
Ik dacht echt even, ze gaat dood..

Ik vroeg me af of iemand dit herkent, of wel eens meegemaakt heeft in de omgeving?

Mijn zus d'r dochtertje had hetzelfde, die was toen 4 maanden. Daarna nog wel 5x gehad.  Is nooit niks uitgekomen. Maar ik heb denk geen rust meer in mijn lijf. Ben bang dat ik iedere keer bij d'r ga kijken.
Zou zo'n beeldbabyfoon wat zijn? En zie je ze dan ook in het donker..

Groetjes M

Hoi Marina!

Ohhh, wat vreselijk wat je meegemaakt hebt.
Bah ik heb de rillingen over mijn lijf gieren!
Ik heb er geen ervaring mee, maar als ik jou was zou ik voor een extra controlle naar de huisarts gaan.
Je wilt natuurlijk weten wat het is.
Misschien dat inderdaad een beeldbabyfoon zal helpen.
Ook voor jou dan heb je wat meer rust.
Want zo ga je nog elke 5 minuten kijken naar haar.
Sterkte, en ik hoop dat het niet nog eens gebeuren zal!!

Liefs Fabiënne

He Marina,

Jemig wat naar zeg!! Ik zou me ook kapot geschrokken zijn............gadverdamme!!!

Anyway, over de beeldbabyfoon, ik vind het fantastisch en je ziet zeker in het donker wat, er zit een infraroodcamera op.........ideaal hoor, echt een aanrader.......

Kus Rimke, en geef die lieve janneke ook een kus!!

Jeetje wat enorm eng!!! Ik had ook meteen 112 gebeld... rillingen inderdaad over de rug!

het enige waar ik het een beetje op vind lijken, is op wat ik vroeger zelf heb gehad, vanaf baby tot een jaar of 4... niets ernstigs, maar wel eng. Ik kon pijnprikkels niet goed verwerken, waardoor ik als ik pijn voelde (bv me stootte of een plotse kramp in mijn buik) dan viel ik flauw. Ik kan me er weinig van herinneren maar mijn ouders schrokken zich natuurlijk kapot. Ik trok inderdaad altijd wit weg en was even 'out'.

Hou het goed in de gaten!! en als je het niet lekker zit, gewoon naar de kinderarts ermee...

Hoihoi,

Wat een nare ervaring. Krijg het er helemaal koud van. Hopelijk gebeurt het niet nog eens.
Ik kan je helaas niet helpen, maar zou idd wel even langs je eigen huisarts of bij een kinderarts langs gaan.
Veel sterkte de komende tijd.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Ik zou me ook helemaal rot zijn geschrokken! En zeker ook 112 gebeld hebben. Ze kunnen dan beter een keer voor niets komen, dan dat ze te laat zijn!

Maar ik heb hier (gelukkig) geen ervaring mee. Dus ik kan je ook niet vertellen wat het zou kunnen zijn. Misschien inderdaad toch verstandig om het verder te laten onderzoeken, zeker als het nog een keer gebeurd. Ik hoop het niet voor jullie!!!!

En zo'n beeldbabyfoon is dan helemaal zo gek nog niet. Want Janneke merkt het vast als jullie iedere keer bij haar gaan kijken (wat heel normaal is!). Met zo'n beeldbabyfoon kun je dat ongemerkt doen.

Groetjes,
Susan

Hoi, bedankt voor jullie reakties hoor. Gelukkig maar dat jullie het niet meegemaakt hebben.
Rimke jij werkt toch in het ziekenhuis, heb je er nooit van gehoord toevallig?
Ik weet ook niet of ik naar de huisarts moet. Ben zaterdag ook bij de huisartsenpost geweest. Alles was verder goed.
Ik moet maar proberen het van me af te zetten, anders word je er niet goed van.
Janneke is in elk geval 's avonds heel erg in de weer na zaterdag.  Ze zaten natuurlijk met slangetjes aan d'r lijf en  later weer naar de huisartsenpost.
Maar ik denk ook  dat ze voelt dat ik onrustig ben.
Wie weet komt het nooit meer terug. Dat hoop ik dan maar.

Liefs Marina

Hoi Marina
Bah wat naar! Reef had gisteren in de auto een soortgelijk iets. Hing ineens met open ogen  naar  voren gehangen in zijn maxi-cosi. Ik zat voorin, naast mijn man, kneep Reef in zijn wang  maar hij reageerde niet. Ben direct achterin gekropen en riep 'm en gaf 'm een tik. Toen keek hij  mij weer aan en na een paar minuutjes kon hij weer lachen. Hee vreemd! Hij was alleen niet wit of blauw (weet je zeker dat hij geen hartafwijking heeft ofzo?).We zijn niet naar de dokter geweest maar houden  hem in de gaten! Misschien is het een hele lichte  vorm van epilepsie,  daar heb ik ook last van.  
Succes! En als je het niet vertrouwd, gewoon weer naar de dokter!
Groetjes Nanna      

Terug
Bovenaan