ben nu ff de weg kwijt

Lieve meiden,

Ik ben sinds december 05 moeder van een dochter  en ze is nu  21 weken.
Sinds een paar weken geef ik haar fuithapje wat ze ontzettend lekker vind nu willen wij over ongeveer 3 weken beginnen met het groente hapje en als voor bereiding daar op zijn we haar programma al aan het omgooien zodat het straks niet in een keer anders wordt.
Het ziet er als volgd uit.
8uur 200 melk met 1 1/2 nutrix
10.30 fruithapje
11uur naar bed
13uur melk 200 cc
1430 naar bed
16uur uit bed
1630 groente ( indien ze dit krijgt)
17uur 200 melk
1830 bad en naar bed
2100 melk 240 met 3 schepjes nutrix

soms gaan de flessen van 200 niet leeg(  vaak 170/180cc)  maar die van 240 om 9uur gaat eigenlijk altijd wel leeg.
Nu was mijn vraag wat vinden jullie van dit schema of hebben jullie nog tips voor mij.
En ik kan nergens vinden wat ze allemaal mogen eten en waarneer kunnen jullie mij daar bij helpen, bv waarneer nogen ze diksap hebben of een lekker stuk broodkorst.

Hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken.

Alvast enorm bedankt.

Liefs een onzekere moeder.

 
hoi,

als het goed is heb je van het consultatieburo een boekje gehad over voeding van 0 tot en met 4 jaar. Daar staat bij elke leeftijd wat ze allemaal mogen eten en drinken. Heel handig!

Je schema ziet er goed uit. t is vaak gewoon een beetje uitproberen hoor. Dat weet ik uit ervaring van mn oudste zoontje (nu 2,5jaar) . Als ie maar voldoende at, dat vond ik het belangrijkste.

groetjes Kim
Collin 13-02-06 en Joey '03
 
hoi kim,

Ik heb wel een folder gehad waarin staad hoeveel ze moeten drinken en waarneer ze fruit en groente mogen maar daar staad niet in welk fruit en welke groente en ook niet waarneer ze diksap of iets dergelijks mogen hebben.
En ja je heb wel gelijk van dat het allenmaal maar uitproberen is maar ik vind het toch best moeilijk zo van wat past het beste bij haar maar wat voegd ook goed bij mij.
in iedergeval onwijs bedankt voor je reactie.

liefs lilly
 
Hoi Lily,

Toen onze oudste geboren was, kreeg ik van het cb een heel handige tabel waar in stond wat je baby mag eten vanaf wanneer (of dan toch tenminste van groenten en fruit). Het is wel een tabel dus van 2 jaar geleden, en ook van een Belgisch cb, maar ik neem aan dat die niet veel verschillend is van wat er nu wordt aangeraden. Ik had hem hier willen kopiëren, maar dat gaat om de een of andere reden niet. Als je iets laat weten (eventueel via mail: marianbeckers@hotmail.com) stuur ik hem wel naar je e-mailadres.

Groetjes,
Marian
 
Hoi,

Je schema ziet er best wel goed uit hoor. Maar nu vraag ik me toch af of je de kleine moet wakkermaken om die fles van 21 u te geven? Bij ons is het namelijk zo dat Wiebe als je hem eenmaal in zijn bed gelegd hebt na 19 u dat je hem moet wakker maken voor een fles. Was maar een nieuwsgierig vraagje hoor. Nog eentje: slaapt je kleintje dan ook altijd effectief als je haar in bed legt?
Wil volgende week ook fruithapje introduceren, dus we hebben hem sinds een weekje ook al in een schema geduwd dat dat kan. Ik geef hem alleen na de groentehap een klein flesje bij, watn hij drinkt zowiezo nog maar 170 ml uit. Maar bij ons gaat het schema er zo uit zien, tenminste als hij dat ook ziet zitten, want zoals je al wel weet, kan zo een kleintje het schema helemaal omgooien.
 7.00u: flesje
8.30: slapen
11.00: fruithapje
12.30: slapen
14.00 flesje
16.00: slapen
17.00: groentehap
20.30: badje
21.00: flesje en de nacht in.

grtjs, Bea
 
He hoi,

Mijn meisje is maandag 21 weken en ik doe het zo:
07.00 fles 200 ml
09.00 naar bed
10.00 fruit
11.00 fles 200 ml (gaat ook niet altijd op hoor)
12.00 slapen
14.30 uur fles 200 ml (soms veel minder)
16.00 slapen
17.15 groente
spelen en badje
18.15 / 18.30 fles 200 ml met rijstebloem
22.30 wakker maken voor fles meestal 160 ml (wil ik gaan afbouwen)
Tips: doe het badje na de groente zodat er meer tijd tussen zit met de fles. Dan heb je kans dat de fles om 21.00 uur minder goed gedronken gaat worden en uiteindelijk wegvalt??
Brood mag pas vanaf 6 maanden. Diksap hebben ze ook nog niet nodig volgens mij, de melk is nog de basis en erg belangrijk.

groetjes, Jootje
 
He hoi,

Mijn meisje is maandag 21 weken en ik doe het zo:
07.00 fles 200 ml
09.00 naar bed
10.00 fruit
11.00 fles 200 ml (gaat ook niet altijd op hoor)
12.00 slapen
14.30 uur fles 200 ml (soms veel minder)
16.00 slapen
17.15 groente
spelen en badje
18.15 / 18.30 fles 200 ml met rijstebloem
22.30 wakker maken voor fles meestal 160 ml (wil ik gaan afbouwen)
Tips: doe het badje na de groente zodat er meer tijd tussen zit met de fles. Dan heb je kans dat de fles om 21.00 uur minder goed gedronken gaat worden en uiteindelijk wegvalt??
Brood mag pas vanaf 6 maanden. Diksap hebben ze ook nog niet nodig volgens mij, de melk is nog de basis en erg belangrijk.

groetjes, Jootje
 
He hoi,

Mijn meisje is maandag 21 weken en ik doe het zo:
07.00 fles 200 ml
09.00 naar bed
10.00 fruit
11.00 fles 200 ml (gaat ook niet altijd op hoor)
12.00 slapen
14.30 uur fles 200 ml (soms veel minder)
16.00 slapen
17.15 groente
spelen en badje
18.15 / 18.30 fles 200 ml met rijstebloem
22.30 wakker maken voor fles meestal 160 ml (wil ik gaan afbouwen)
Tips: doe het badje na de groente zodat er meer tijd tussen zit met de fles. Dan heb je kans dat de fles om 21.00 uur minder goed gedronken gaat worden en uiteindelijk wegvalt??
Brood mag pas vanaf 6 maanden. Diksap hebben ze ook nog niet nodig volgens mij, de melk is nog de basis en erg belangrijk.

groetjes, Jootje
 
Terug
Bovenaan