ben nu ff de weg kwijt

He hoi,

Mijn meisje is maandag 21 weken en ik doe het zo:
07.00 fles 200 ml
09.00 naar bed
10.00 fruit
11.00 fles 200 ml (gaat ook niet altijd op hoor)
12.00 slapen
14.30 uur fles 200 ml (soms veel minder)
16.00 slapen
17.15 groente
spelen en badje
18.15 / 18.30 fles 200 ml met rijstebloem
22.30 wakker maken voor fles meestal 160 ml (wil ik gaan afbouwen)
Tips: doe het badje na de groente zodat er meer tijd tussen zit met de fles. Dan heb je kans dat de fles om 21.00 uur minder goed gedronken gaat worden en uiteindelijk wegvalt??
Brood mag pas vanaf 6 maanden. Diksap hebben ze ook nog niet nodig volgens mij, de melk is nog de basis en erg belangrijk.

groetjes, Jootje
 
Even een reactie op dat wakker maken om 21u. Mijn zoontje is nu 9 maand, maar drinkt z'n laatste avondflesje altijd al slapend uit. Ik haal 'm voorzichtig uit, en meestal wordt hij niet - echt - wakker. Tijdens het drinken valt hij ofwel terug in slaap of slaapt hij gewoon door. Ik doe het wel allemaal in het donker, maar doordat hij slaapt, duurt dat laatste flesje nog geen 15 min. Soms wel handig als je moe bent of bezoek hebt?
groetjes,
Marjolein
 
lieve meiden,

Wat een reacties allemaal.
Mijn dochter slaapt overdag maar een uurtje per keer soms kan ik het wat langer rekken met een speentje. soms doet ze wel eens een haze slaapje in de box dat is dan meestal voor het fruithapje en na de fles van 17uur.
Als ik haar om 19uur in bed leg dan slaapt ze door tot de volgende ochtend 8uur en dan moet ik haar eigenlijk altijd wakker maken. De fles van 21uur geef ik aan haar op haar slaapkamertje in het donker( klein lichtje voor me zelf)  en ze slaapt eigenlijk altijd door als   ik de fles geef ze gaat daarna ook gelijk weer verder met slapen.

Meiden bedankt voor de reactie's

Liefs lilly
 
quote: Beke reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-04-2006 11:14:50'));

Hoi,

Je schema ziet er best wel goed uit hoor. Maar nu vraag ik me toch af of je de kleine moet wakkermaken om die fles van 21 u te geven? Bij ons is het namelijk zo dat Wiebe als je hem eenmaal in zijn bed gelegd hebt na 19 u dat je hem moet wakker maken voor een fles. Was maar een nieuwsgierig vraagje hoor. Nog eentje: slaapt je kleintje dan ook altijd effectief als je haar in bed legt?
Wil volgende week ook fruithapje introduceren, dus we hebben hem sinds een weekje ook al in een schema geduwd dat dat kan. Ik geef hem alleen na de groentehap een klein flesje bij, watn hij drinkt zowiezo nog maar 170 ml uit. Maar bij ons gaat het schema er zo uit zien, tenminste als hij dat ook ziet zitten, want zoals je al wel weet, kan zo een kleintje het schema helemaal omgooien.
 7.00u: flesje
8.30: slapen
11.00: fruithapje
12.30: slapen
14.00 flesje
16.00: slapen
17.00: groentehap
20.30: badje
21.00: flesje en de nacht in.

grtjs, Bea

 Hoi Bea,

Als mijn dochterje overdag in haar bedje ligt dan brabbeld ze 5 min wat en dan vald ze in slaap, soms als ik ga kijken dan is ze ook wel eens aan het spelen maar dat duurt ook niet langer dan 10 a 15 min voordat ze in slaap valt. Sávonds na het bad vald ze net als overdag lekker in slaap en haal ik haar uit bed voor de fles van 21uur en die geef ik haar op haar eigen kamer in het donker ( klein lampje voor mij) die drinkt ze meestal slaapend op en slaapt ze ok zo weer verder als ze in bed ligt.

Liefs lilly
 
Hoi,

Ik doe het zo:

ca.         8.00 uur:        fles opvolgmelk 200cc
ca.      10.30  uur:        fruithap van twee stuks fruit, dat is de hoeveelheid van een potje voor    
                                                   6 maanden. Vond ik wel heel veel, maar het gaat schoon op. Evt nog  
                                                   een beetje diksap.
ca.      12.00 uur:        een broodkorst, dit mag je vanaf 6 maanden proberen hoeft niet.
ca.      13.00 uur:        fles opvolgmelk van 200cc

Tijn gaat naar bed toe, valt  tijdens het drinken  in slaap of direct in bed. Na 1 1/2 uur  wordt  hij vaak even wakker, maar na een kwartiertje valt hij meestal weer in slaap tot 15.30 uur  

ca.      16.00 uur:        ongeveer 100cc diksap, gaat niet van harte. Ook dit mag je vanaf
                                                  6 maanden gaan geven, maar hoeft niet.
ca.      18.00 uur:        Krijgt hij 200 gram groentehap, hiervan eet hij 150 op.
ca.      19.30 uur:        fles opvolgmelk van 200cc met evt wat rijstebloem als hij slecht
                                                   heeft gegeten 's avonds.

Nu gaat Tijn naar bed en hij slaapt tot de volgende ochtend. Meestal wordt hij rond 6.00 uur even wakker, mijn man gaat dan naar 't werk. En valt hij na een 15-30 minuten weer in slaap tto ca. 7.30 uur.

Succes met alles. Op het voedingscentrum.nl kan je ook nog wel wat informatie vinden over het voeden van je kind.

Groetjes Kirsten.
 
hoi jootje,

Mijn meisje is ook bijna 21 weken oud (21-12-2005 geboren) en ik heb ongeveer het zelfde schema als jij. Ik geef alleen nog geen groente omdat ik nog niet zo lang fruit geef. wil hier wel eerdaags mee beginnen. en ze gaat bij mij 's ochtends in bad. vanaf 3 maanden maak ik haar niet meer wakker. dit werkte de eeste nacht gelijk goed. na 3 dagen kreeg ze een soort terugval en werd ze wakker. We hebben haar gewoon even laten liggen en na 10 minuten viel ze weer in slaap.   ze drinkt alle flessen kuerig leeg (200 cc) en gaat zelf soms piepen als hij op is. Tip: probeer d'r gewoon om 19.00 uur op bed te leggen en te kijken tot wanneer ze slaapt. Heerlijk hoor! 's avonds lekker rust.
In het begin mis je d'r wel hoor!
Succes ik hoor het wel.
Groetjes Ingrid


quote: Jootje1 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-04-2006 15:03:15'));

He hoi,

Mijn meisje is maandag 21 weken en ik doe het zo:
07.00 fles 200 ml
09.00 naar bed
10.00 fruit
11.00 fles 200 ml (gaat ook niet altijd op hoor)
12.00 slapen
14.30 uur fles 200 ml (soms veel minder)
16.00 slapen
17.15 groente
spelen en badje
18.15 / 18.30 fles 200 ml met rijstebloem
22.30 wakker maken voor fles meestal 160 ml (wil ik gaan afbouwen)
Tips: doe het badje na de groente zodat er meer tijd tussen zit met de fles. Dan heb je kans dat de fles om 21.00 uur minder goed gedronken gaat worden en uiteindelijk wegvalt??
Brood mag pas vanaf 6 maanden. Diksap hebben ze ook nog niet nodig volgens mij, de melk is nog de basis en erg belangrijk.

groetjes, Jootje



 
Hoi Ingrid,

Ik was inderdaad van plan deze week de laatste fles af te schaffen, maar durf dit niet meer. Twee redenen, ze drinkt die laatste fles erg gretig en slaapt eindelijk heerlijk door tot 06.00 uur. Maar het belangrijkste, er is een heupafwijking geconstateerd. Donderdag weet ik hoe en wanneer ze behandeld gaat worden. Ze moet sowieso in gips en beugels, dit zou wel eens heel snel kunnen gaan. Ze zal dan behoorlijk van slag raken en dan wil ik niet ook nog eens met flessen gaan rommelen. Er zullen dus weer gebroken nachten komen, maar dat vind ik nu het minst belangrijk. Je leert zo wel snel relativeren!!

liefs, Jootje
 
Terug
Bovenaan