ben van mijn roze wolk gedonderd..... Help me!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Ik ben  nu 6 weken zwanger..... in het begin helemaal geweldig en gelukkig. Maar sinds vorige week ben ik iedere dag misselijk en wat ik ook doe, niks helpt. Eigenlijk hoef ik niet over te geven, maar het misselijke gevoel blijft en het trekt helemaal in  mijn benen. Dan kan ik echt niks meer.

Herkent iemand dit? Kan iemand me helpen? Deze week ga ik trouwen en die dag wil ik echt genieten, maar op deze manier........

Liefs
Cami

Hoi Cami, nou ik ken het hoor, helaas is er weinig tegen te doen, maar je kunt het wel verzachten:

eet regelmatig kleine beetjes. Zorg dat je bloedsuiker op peil blijft, geen honger lijden dus.
Vermijd vette dingen en vet broodbeleg,
Verder hielp cola (de gewone met suiker) bij mij en zo af en toe een lolly.
Ik geloof dat gember ook helpt tegen misselijkheid, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Nou, vervelend hoor, op je trouwdag. Ik hoop dat je toch een fijne dag zult hebben en heel veel geluk voor je huwelijk gewenst!

Groetjes Hanke

hoi Cami,

Als ik zorg dat ik nooit met een lege maag zit, valt die misselijkheid wel mee.( niet te veel in een keer eten)
Alleen bij vette dingen wil het nog wel eens misgaan..
Succes ermee.

Groetjes Ptries

ik ben ook wel misselijk , maar meer tegen de avond
ik ben 5 weken zwanger

Hoi

Mijn naam is Bernadet en ben nu 16weken zwanger van mijn tweede kindje. Bij mijn eerste kindje was ik een beetje misselijk. Maar nu ben ik het al ruim 14 weken heel erg, ben zelfs 6 kilo afgevallen.
Ik moet erbij zeggen dat het nu aan het afnemen is.
Ik denk dat het echt komt, bij mij dan, door dat HCG hormoon. Zo rond de 9de week is het geloof ik op het hoogst en daarna neemt het af en zou je je minder misselijk moeten voelen.
Ik ben ook vooral zo na 16.00 uur erg misselijk en kan ben erg bevattelijk voor verkoudheden en buikgriepen. Inderdaad kleine beetjes eten helpt. Op een gegeven moment ontdek je ook waar je misselijkheid iets van af neemt. Bij mij was dit van zo'n groene appel. Wat mijn verloskundige zei, is dat je naar je lijf moet luisteren als iets je echt tegen staat eet het dan niet. Zo eet ik s'middags bij de lunch salades, en rauwe wortels en drink ik groentesap. Dit helpt wel wat want dan ben ik het minst misselijk.
Maar goed, belangrijk is dat je voor jezelf ontdekt wat je lijf nu aan kan. Na de 16de week gaat het meestal over! Succes ermee. Die roze wolk komt van zelf wel weer voorbij en dan stap je er dan maar op.

Hallo,

Heb je Nux Vomica al geprobeerd van VSM?
Schijnt wel te helpen....
Ik ben nu 5,5 week en heb nog geen last....
van de eerste was ik van week 6 tot week 12 de hele dag door een beetje misselijk. Daarna kreeg ik last van maagzuur!
Verder een modelzwangerschap hoor..
Ik vond het heerlijk zwanger zijn.....kijk er nu al weer naar uit om die eerste 12 weken door te zijn en gewoon schandelijk te kunnen genieten van mijn status 'zwangere vrouw'.

Sterkte en waarschijnlijk gaat het na de eerste drie maanden over..daar moet je dan maar op hopen...

Groeten Marleen

Hoi.
Ik heb er (nog) geen ervaring mee,ben nu 5 weken zwanger.
Ik hoop dat je iets aan de tips hebt van de anderen.
Ik wil je wel een hele fijne dag wensen hopelijk met mooi weer en niet misselijk!!!
Geniet ervan!
Liefs Mikkie.  

Bananen was voor mij tijdens mijn zwangerschappen de uitkomst. Iedere keer een stukje. Je maag heeft dan wat te verwerken, het is goed voor de bloedsuikers, en echt bij mij hielp het. Ga nu geen kilo's naar binnen werken, want dan krijg je een ander probleem . Maar probeer het eens uit (geen onrijpe bananen nemen want dan word je misschien weer meer misselijk).

Sterkte

Miep

Terug
Bovenaan