Ben weer aan t werk en i like it niet meer!!!

Zoals t hierboven al staat ben ik weer aan t werk. Nu 2 weken. De eerste dagen vond ik geweldig en was ik blij dat ik er ff uit was. Maar nu hou ik t niet meer vol. Het is veel te zwaar.. Heb ik de hele dag gewerkt ( veel lopen, tillen, enz) kom ik thuis en dan kan ik daar nog eens aan de slag.. Nou doet mijn vriend ook wel wat natuurlijk maar dingen zoals de was en koken laat hij t liefst aan mij over. Dan heeft Tessa nog s haar huil uurtjes tussen 7 en 10 s'avonds.. poeh poeh.. Ben bekaf. Ik werk maar 24 uur in de week, in een verzorgingshuis waar nu veel zieken/ zwangere en vakantie gangers zijn, maar je bent die 8 uur dat je aan t werk bent ook echt aan t werk. Je hebt amper tijd voor pauze en al helemaal geen tijd voor de bewoners. Heb t gehad.. Vanavond nog werken en dan heb ik vakantie.. Ik durf t bijna niet te zeggen maar ben er wel al aan toe..
Hoe moet dat gaan na mijn vakanie.... Maak me er best druk over dat ik het dus niet aankan ofzo....

Zo dat ben ik ook weer kwijt..
Groetjes Carla

Ps: heb niet eens tijd gehad om te forummen! Belachelijk toch! Ik heb mn was laten liggen en er ff tijd voor gemaakt.

Ach jee, je valt met je neus in de boter zo te horen! Waarschijnlijk is het na je vakantie een stuk rustiger. Dan zie je wel weer. En dan heb je in de vakantie mooi de tijd om je vriend te leren wassen en strijken, haha! Als je 24 uur werkt, kun je niet ook alles in huis doen! En wassen e.d. kost erg veel tijd!

Geniet van je vakantie!

groetjes,
Sabine

Hoi Carla,

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld! Ik ben nu 3 weken aan het werk,en het is echt druk! Ik werk ook in de zorg,in een verpleeghuis,demente ouderen! Ik krijg volgende week vakantie!!! ben er ook echt aan toe! Het is de bedoeling dat ik uiteindelijk weer 20 uur aan het werk ga,misschien dat dat er ook nog wel eens 16 uur zouden kunnen worden,vindt het wel best zo!
Blijf jij 24 uur werken of zou je ook wel minder uren willen werken?Ik hoor het wel!  

Liefs, Kim       Mamma van Stijn.

ik zou ook geen 24 uur kunnen werken hoor.(sorry,ik wil je niet ontmoedigen.)
ik heb een nul-urencontract en als ik 2 dagen gewerkt heb(=17 uur)dan vind ik het echt wel welletjes.ik verkeer gelukkig in de luxepositie dat als het niet uitkomt of ik het niet trek,dat ik dan ook niet hoef.mijn man en ik hebben afgesproken dat ik bijverdien wat ik kan,zolang ik het met plezier en zonder stress doe.door de vrijblijvendheid werk ik makkelijker meer,omdat ik meer "lucht" heb.het is geen MOETEN,het MAG.ik vind dit echt een supersysteem,maar het moet natuurlijk wel uitkunnen.
een ander steuntje in de rug zou zijn een werkster.toen ik nog meer werkte(voor boas er was)hadden wij er ook 1,eens in de 14 dagen.heerlijk..geen stress om de rommel,want donderdag komt ze weer.
ik hoop dat je een passende oplossing vind.je moet natuurlijk wel lekker kunnen blijven genieten.
groetjes kari

Hoi Carla,

Ik ben nu weer zo'n 6 weken aan het werk en ik heb me deze week ziekgemeld omdat ik het ook niet meer trok. Ik ik werk met verstandelijk gehandicapten ook 24 uur per week. Maar dat houd in de ene week 5 dagen en de andere week 1. Daarnaast heb ik een hogere functie gekregen op een andere afdeling.
Ik heb pas over 6 weken vakantie!
Maar ik zit er toch echt aan te denken om 8 uur ouderschaps verlof op te nemen. Want dit gaat me zo niet lukken.
Op je werk zorgen, thuis zorgen. poeh poeh!
Ik kan alleen maar zeggen zorg goed voor jezelf! anders kun je niet voor andere zorgen en als dat betekent minder werken of wat dan ook. So be it!

Succes Anneke

hallo,

Het is helemaal geen schane hoor, dat je het even niet meer aankan. 24 uur werken lijkt heel weinig, maar als je een gezin hebt waarbij een kleine baby is het zeer vermoeiend!

Lekker dat je zo even vakantie hebt, en mocht je het na de vakantie toch niet aan kunnen zou je misschien ook wat ouderschapsverlof kunnen opnemen??

Veel sterkte,
groetjes  Sandra

Hoi hoi, Ik werk in de gehandicaptenzorg, gemiddeld 18 uur per week (ene week dus veel en andere weer weinig....) nou denk ik elke keer dat ik mijn werk wel leuker vind dan mijn huishouden en dan met name de grote klussen (vloeren, ramen  en badkamer enz...) en ik zit er ernstig over te denken om eens te kijken of ik dat niet kan laten doen...ochtendje per week ofzo, zodat ik het alleen hoef bij te houden...klinkt een beetje lui, maar ik vind het wel druk: werken, 2 kids (3,5 jaar en 4 maanden) en dan ook nog eens het huishouden...kom er gewoon niet aan toe (mijn buuv doet het zo en die bevalt het prima....)

Maar ja, nu is het nog dagdromen, misschien valt het wel weer mee als de oudste in feb naar school gaat en de jongste nog lekker slaapt smiddags, kan je ook weer een hoop doen natuurlijk

maar goed ik denk dus na...(hihi en dat is ook weer een vooruitgang)

Groetjes Yvonne

Tsja, da's altijd lastig in het begin. Het kost gewoon tijd om een nieuw ritme en evenwicht te vinden. Gun jezelf die tijd ook en leg jezelf niet te hoge eisen op.
Probeer verder de taken goed met je man te verdelen.
Dat zijn dingen die mij/ons hier helpen.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan