ben zo bang dat ik toch weer moet gaan werken!!!

hoi meiden ben zo bang dat ik weer moet gaan werken.. de bedoeling was dat ik in ieder geval het eerste jaar thuis bleef om voor de kleine te zorgen en dit bevalt me dan ook prima maar heb toch het gevoel dat we er niet helemaal uitkomen, mijn man verdient toch genoeg zou ik denken want er zijn gezinnen die het medt minder doen hij brengt gem zo'n 2000 euro binnen in de maand kan weleens 2300 zijn maar ook weleens 1800. hoe komt het dan toch dat wij maar niet rond kunnen komen?? heb niets extra's gekocht afgelopen maand maar we stonden toch echt even 200 in het rood voor 3 dagen nou krijgen we morgen weer het maandelijkse geld terug van de belasting wat ong. 277 is maar dan moeten we dus van 77 rond komen tot de 26e :( hoe doen jullie dit met de inkomsten?? moet wel zeggen dat de vaste lasten wat hoog zijn)

hypotheek 845
electra/gas 180
etc. kan ze zo ff niet allemaal opnoemen uit mijn hoofd.

daarnaast heeft mijn man nog een lening lopen van voor mij, toen hij ooit zijn eigen bedrijf had wat fout gelopen is dus daar betalen we p.m ook 260 aan af, dit kan ik helaas niet verminderen.

nou krijgen we vanaf okt natuurlijk de eerste kinderbijslag en vanaf januari kan ik pas kindgebonden budget aanvragen omdat we nu niets krijgen want ik verdiende teveel voor de zwangerschap dan kunnen we ook zorgtoeslag krijgen, dus vanaf jan komt er ong. 120 euro bij ( had ik al uitgerekend) we zijn ons huis aan het verbouwen van geld dat we van mijn ouders hebben gehad ( eenmalige schenking) en als het huis in april genoeg waard is dan kunnen we de lening van mijn man omzetten in een 2e hypotheek.. dit scheelt dan ook weer 200 want de hypotheek word dan 60 euro duurder..

ik ben alleen zo bang dat ik tot die tijd moet gaan werken want kreeg vandaag weer een afrekening van de nuon ff 370 bijbetalen waarvan???

hoop dat jullie het allemaal nog kunnen volgen maar vroeg me af hoe jullie dat doen, het liefst blijf ik natuurlijk thuis om alles mee te maken zou het niet leuk vinden als ze b.v haar 1e stapje bij oma zet of haar 1e woordje doet bij de oppas..

alvast bedankt voor de reacties..

groetjes non

Hoi Nonnie,

Het is misschien heel raadzaam om al die bedragen eens onder elkaar te zetten. Al je vaste lasten. Dan heb je een beter overzicht. Kijk wat je dan overhoud, en of je daar je boodschappen en andere kosten van kunt betalen. Hou jezelf dan ook aan dat afgesproken bedrag voor de boodschappen.

Mijn man en ik werken alletwee. Alleen rondkomen van mijn man zijn salaris zou bij ons niet gaan. Wij hebben ook vrij hoge vaste lasten (wie niet tegenwoordig....) en daarnaast is het hebben van drie kinderen ook niet goedkoop ;-)
Wij vinden het belangrijk om te sparen zodat we in de toekomst een iets groter huis kunnen kopen en we hebben graag een buffer op de bank staan. Rood staan vinden we vreselijk, dus dat doen we ook niet.

Ik denk dat je heel realistisch moet gaan kijken of jullie het wel gaan redden van alleen je man zijn salaris. Je zou kunnen overwegen om thuiswerk te gaan doen, of bijv. op zaterdag in een winkel? Heb je toch wat extra geld, en hoef je je kind niet uit te besteden.

Lastig hoor allemaal!

Misschien zit het 'm ook in de verschillende inkomsten per maand. 2300 is goed van te leven denk ik, maar bij 1800 moet je al aardig zuinig aan doen (met hoge maandlasten, die hebben wij ook. 1800 is dan best heel krap). Dat scheelt al 500 euro in een maand!
Misschien kun je kijken wat jullie gemiddelde inkomsten zijn, bv 2000/maand. Dan zorg je bv dat je alles wat je meer krijgt dan 1950,-- op een spaarrekening zet. Dat is 50,-- sparen voor onverwachte uitgaven en de rest voor maanden dan je minder verdient. Dan kun je misschien wat beter rekening houden met hoeveel je te besteden hebt. Voor nu kan ik je geen oplossing geven. Zelf werk ik twee dagen, wij kunnen ook niet zonder die inkomsten. Twee dagen is best redelijk, dan ben je niet altijd weg en het scheelt toch een hoop.
Wat je wel kunt bedenken is dat het toch wel eens zal gebeuren dat je kind iets nieuws doet als je er niet bij bent. Soms zul je toch oppas nodig hebben, je kunt niet constant bij hem zijn.
Ik hoop dat jullie het gaan redden. Ik snap wel dat je liever thuisblijft, dat zou ik ook liever doen. Maar aan de andere kant: ik zie het bij m'n moeder, die kan geen werk meer krijgen nu, omdat ze er al zolang uit is. Dat is ook niks, want wat moet je dan als je kinderen straks hele dagen weg zijn?

ey!

wat de anderen al zeggen: maak een kasboek waarin je alles bijhoud, dan heb je ook goed overzicht wat er inkomt en uitgaat..
wij dachten een tijd lang ook dat we niets bijzonders haalden, toen een tijdje een kasboek bijgehouden, en bleek dat we veel overbodige dingen gekocht hadden..

verder snap ik een klein beetje wat je bedoelt, momenteel zit ik thuis.. en leven we dus op het salaris van mijn man: ong 1700 euro.. nou hebben wij het geluk van een erg goedkoop huis hebben,(we betalen zo'n 200 euro hypotheek) maar toch is het elke maand kijken wat we kopen..en dan komen we best rond!

oftewel het moet wel kunnen! alleen goed naar je uitgaven kijken!! (en bereid zijn wat te minderen dan..)

succes!

heb inmiddels alles op een rijtje gezet en we hebben minimaal 1950 nodig en dan komen we rond dus alles wat mijn man meer verdient die maand gaan we opzij zetten voor als ie minder verdient ;)

Terug
Bovenaan