BEN ZOOOO VERSCHRIKELIJK KWAAD!!!!!!!!!!

Ik vind er nog al een verschil zitten tussen stoeien na het eten waardoor je kindje kan gaan spugen en je kind zonder autostoel in de auto meenemen.
Het eerste vind ik vervelend, het tweede echt gevaarlijk.
Ja vroeger nam je babies in een rieten reiswieg mee achter in de auto en als er dan een ongeluk gebeurde was de baby meestal dood.
Het is niet voor niets verplicht om een kind te vervoeren in een stoeltje.
In het eerste geval zou ik ook heel duidelijk zeggen dat ik dat niet zou willen. In het tweede geval zou ik dochter daar niet meer laten logeren. Ik vind dit zo ondoordacht en zo respectloos naar de ouders toe. Het is niet je eigen kind, je bent op stap met het kind van een ander, wat dan ook nog je eigen kleinkind is.
Je zou toch denken dat ze daar een beetje zuinig op zijn.
O, ik merk dat ik hier ook heeeel boos om wordt.
Ik snap dat iemand anders andere regels heeft, en dat opa's en oma's kinderen verwennen. Mijn dochters gaan 1 dag in de week naar mijn vader en die haalt ze bij de eerste piep uit bed en  geeft ze (naar mijn mening) te veel snoep (de oudste dan). Ze hoeven hun boterham niet op te eten, krijgen zo een andere boterham als ze zin hebben in ander beleg. Tja, dat zijn dingen die ik niet doe, maar het is niet gevaarlijk. Hij zou nooit mijn kinderen in de auto zetten zonder stoeltje, hij zou nooit weglopen als ze in bad zitten, daar kan ik op vertrouwen.
Kortom, ik vind dat echt gelijk hebt dat je hier heeeeel boos van wordt.

hoihoi,

Ik wou met het voorbeeld  van het stoeien alleen aangeven hoe ik mijn schoonmoeder heb toegesproken..misschien kwam het niet zo duidelijk over..

anyway, ik zelf (mijn persoonlijke mening) zou met mn schoonouders over het autostoeltje hebben en kan ik erop vertrouwen dat het niet meer zal gebeuren...

Jess

Hoi,

Als mij dit zou overkomen dan is in eerste instantie praten met je schoonouders het beste. Zeker als je vriend het met je eens is en jullie op zich goed kunnen opschieten.
Want waarschijnlijk hebben ze hier niet bij stil gestaan en al helemaal niet hoe jou gevoel hierover zou zijn.
Ze nooit meer daar laten slapen is een reden die ik alleen zou aanvoeren als er nog meer is waar jullie van mening verschillen en waar jij je onprettig bij voelt.
Maar praat met ze en als ze welwillend tegenover je staan, geef ze dan nog een kans. Al is het maar weer een dagje daarheen, niet gelijk logeren. Vertrouwen moet je hebben, maar wederzijds begrip ook.
Heel veel sterkte en mocht je met hen praten, laat je dan weten wat hun reactie was?

Liefs Reneke

Hoi monica,

Ik zou samen met je vriend/man naar je schoonouders toe gaan en vertellen hoe erg je geschrokken bent van wat ze gedaan hebben.
Dat als ze met haar weg willen, ze altijd het auto stoeltje kunnen lenen, maar dat je absoluut niet wil dat ze op schoot in de auto genomen wordt, hoe voorzichtig ze ook rijden..

Hun hoeven niks te veroorzaken, maar er zijn nog genoeg andere weggebruikers!!

Snap heel goed dat je zo boos bent, en niet kunt begrijpen hoe ze zo hebben kunnen doen, maar ik denk ook.. wat ik al eerder las dat hun zich van geen kwaad bewust zijn geweest, en vroeger (HEEEEELL Lang geleden) nam je je kind ook zo mee in de auto!
(in hun ogen, kan het dus wel).

Praat er over meid met ze.. laat ze je gevoelens zien over hoe jij het nu hier geuit hebt..

Heel veel sterkte meid

groetjes,

Suus

Hoi Monica,
Ik zou ook vreselijk kwaad zijn!!!!
En ik zou ze niet laten wegkomen met 'ze zijn van de vorge generatie'.IEDEREEN weet volgens mij nu dat kinderen in de auto in autostoeltjes moeten zitten!
Je moet mij eens zien als mijn oudste dochter (7 jr) een partijtje geeft!Dan lopen mijn man en ik met in totaal 7 of 8 meiden naar onze auto's, met al hun mama's achter ons aan die de bijbehorende verhogers (is voor die leeftijd het beste) mee zeulen.En echt wel dat dan dus de hele auto onder de verhogers en stoeltjes staan!Nou en, is wat moeite, maar echt nodig!!!
Ik zou inderdaad een goed gesprek hebben met je schoonouders.En met klemtoon op het feit dat jij nu een flink stuk vertrouwen in hen mist...
Ik wens je veel succes, ben het helemaal met je eens hoor meis!
Groetjes Roos.

Hey lieve Monica,

Jeetjemina ik zou me ook doodgeschroken zijn als ik dat zou horen! Echt belachelijk dat ze er zo makkelijk over gedacht hebben. Toen ik je verhaal las dacht ik echt; Monica, adem in.... adem uit! Haha. Nee ff serieus.... ik zou ook zo boos zijn hoor!!!
Ik zou het ook inderdaad met je schoonouders bespreken (als je wat bent afgekoelt  anders vliegt het servies misschien over de tafel).

Ik wens je veel succes hiermee. Ik kan me voorstellen dat je er misschien ook wel een beetje tegenop ziet. Maar  we hebben het over de  veiligheid van Isabelle dus bijt van je af en wees heel duidelijk!

Liefs Trudi

Hoi,

Ik snap dat je heel kwaad bent, mijn ouders hebben dit ook wel eens gedaan bij mijn middelste, al was hij toen wel al een stuk groter, ik heb ze toen ook verteld dat ik dat nooit meer wilde hebben, wij zetten ook altijd de kinderstoel over nu, ook als ze niet van plan zijn weg te gaan, kan het toch zijn dat ze in nood bijv even wegmoeten, wat als je kindje ziek word en naar een arts moet, of 1 van je ouders of jullie zelf!
Ik zou het ze gewoon even rustig vertellen dat jullie het niet willen hebben en dat het bovendien ook verboden is, ik weet dat mijn ouders ons vroeger nooit in echte speciale stoelen hadden zitten, dat was natuurlijk een hele andere tijd, maar ik denk dat je schoonouders er gewoon niet bij nagedacht hebben.
Laat los wat er had kunnen gebeuren en spreek met je schoonouders af dat het in de toekomst niet meer voor mag komen, als je zelf de kinderstoel over zet, is het probleem eigenlijk al opgelost!

Gr MJ

Hoi,

ja, dat is misschien niet helemaal goed gegaan.
Maar, als je een taxi neemt met je kindje, zit je ook gewoon met je kindje op de achterbank 'los'.
Ik begrijp dat je geschrokken bent, misschien moet je maar een autostoeltje voor ze kopen, of die van jou aan ze uitlenen. Maar nogmaals, een klein stukje in de auto ... gebeurt dus ook als je in de taxi of bus zit.
Groetjes!

Terug
Bovenaan