Benauwd snot uit neusje en mond

<p>Hey!</p><p>Mijn dochterje is nu 2 maandjes oud.. Maar is 5 weken te vroeg geboren. </p><p>Ze doet het fantastisch alleen hebben we nu al 4 keer meegemaakt dat we haar gewoon in der wiegje leggen of in der baby nestje dat ze na een tijdje ineens met der armen begint te zwaaien als we dan kijken is ze heel benauwd paniekerig haalt geen adem en er komt slijm/melk uit der neusje en mond.</p><p>Goed overeind houden en in drr gezichtje blazen dan komt ze weer 'bij' maar vraag me af of dit bij meer mensen gebeurd.. Uiteraard heben we de eerste keer de huisartsenpost gebeld want we schrokken ons rot die vertelde ons dst dat niks ernstigs is zolang ze niet blauw aan loopt.. Ik vind het toch vreemd.. Merk wel dat ze het heb op moment dat ze klein beetje een verstopte neus heb af en toe (ook niet heel de dag) iemand die tips heeft en of het zelfde heeft meegemaakt met de kleine? Ik vind het moeilijk nu der alleen te laten dus hou der heel de dag dicht bij me en snachts slaap ik wel.. Maar ben 60 procent van de nacht wakker.. Het vertrouwen moet soort van terug komen.. </p>

Heeft ze geen reflux? Dan stroomt er ook melk terug, en met name als ze plat liggen.. Wat je kunt proberen is johannes broodpitmeel door de voeding te doen, en het bedje wat schuin te zetten door een paar dikke boeken onder de poten bij het hoofdeinde te leggen.

Mijn zoontje is ook 2 maanden en wij hebben een vergelijkbare  situatie. Hij zit alleen vol slijm wat je niet in zijn neusje ziet.
Wij hebben het hoofdeinde van zijn nestje omhoog gelegd en zijn bed ook goed schuin. Hierdoor gaat het goed. Bij hem is het zo dat zijn kraakbeen en spieren rond zijn luchtpijp en slokdarm nog wat slapper zijn . Daardoor krijgt hij het slijm minder makkelijk weg.
Maakt je dochter ook weleens een kakelend geluid bij ademen of eten of dergelijke?

Wat fijn reacties te hebben! Ik had met Googlen idd reflux gevonden maar die symptomen kwamen ook weer niet echt overeen want op dat slijm na klopt geen 1 van de symptomen echt bij der..
Oh echt waar peach! Vond je het ook niet heel beangstigend op moment dat ze het ineens zo benauwd hebben? Ik was de eerste keer bijna in shock ik dacht die raken we kwijt! We horen der wel vaak echt flink proberen slikken alsof je drinkt en dan zo veel in je mond heb dat je 3 keer moet slikken en eigenlijk voel je dan al dat het niet lekker zit bij der.. Als we der in bedje leggen waar ze ook liever niet slaap (ze slaapt het liefste bij ons op de borst) dan begint ze ook helemaal soort van de kreunen ze kan echt de eerste minuten best flink kreunen en dst is eigenlijk enkel alleen als we haar op der rug leggen maar goed ik durf der snachts niet op der buik of zij leggen in het begin vonden we dat kreunen soort van schattig maar heb nu het idee dat ze echt ergens last van heb ofso.. 
Bij het drinken horen we eigenlijk niks dat doet ze gewoon zonder geluidje of dingetje daar geniet ze lekker van hihi 

Hoe ben je er achter gekomen dat dat het is? Ben je langs de dokter gegaan? En hoe lang duurt het voordat dat sterk genoeg is heb je daar een idee van? ? Liefs! 

Als je het idee hebt dat ze een verstopte neus heeft kun je misschien kijken of het verschil maakt als je haar neusje spoelt. Bij de drogist kun je nasules met zoutoplossing kopen. Mijn ventje was met 13 weken ontzettend verkouden en zo gingen wij de snottebellen te lijf. Hij vond het niet leuk maar proestte wel alles eruit hiermee. (eventueel nog met een neuspeertje leegzuigen maar bij ons werkte dat niet fantastisch)

Hoelang houd je haar rechtop na een voeding?
Onze dochter had dit ook en snachts stroomde er melk terug uit haar mond hoeken. Komt ook doordat het klepje voor geen meter werkt en alles meteen terug stroomt.
Ik hield haar altijd 30 minuten na de voeding overeind zodat het al wat meer verwerkt was voor de plat ging.
Ook verhoogde ik het hoofdeinde een heel klein beetje zodat het moeilijker terug kon lopen.

Ja ik heb een neusspray zoutoplossing wat na mijn idee wel wat helpt!
Ik hou der na de voeding ongeveer 20 minuutjes echt overeind wat snachts wel zware minuten zijn haha maar ik doe het wel... ?

Terug
Bovenaan