Benieuwd naar jullie schema's??!!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Zoals de titel al zegt; ik ben benieuwd hoe iedereen omgaat met voedingsschema's.
Ik heb een tijdje flesvoeding op verzoek gegeven, maar ik merkte dat dit bij Nova niet werkte, omdat ik dan naar mijn gevoel kon blijven voeden (ze huilde best veel en ik wist niet of dit honger of krampjes waren).
Nu zit Nova al een aantal dagen op 6 flessen van 120ml, waarvan 1 fles 's nachts.
Nu zie ik vaak bij schema's van zes flessen dat de flessen alleen overdag gepland staan en dat 's nachts het flesje extra is.
Dus dan zou ik haar overdag vaker een flesje moeten geven en slaapt ze misschien eerder door.........??????!!!!!!!!
Heeft iemand tips en of ervaringen en hoe zien jullie schema's eruit?????

Liefs Vera

hi,

Ik geef borstvoeding op verzoek, is dus even iets anders.
Vandaag gevoed om 3.00u, 7.00u, 9.00u, 12.00u, 15.00u, 16.00u, 17.00u, 18.00u, 19.00u en nu heeft ie   weer honger. Waarschijnlijk tot 22.00u ieder uur en daarna slapen tot een uur of 3 vannacht. Vandaag zou ik dan op 12 voedingen komen. Het totaal aan voedingen schommelt hier tussen   de 9 en 12. Wel vermoeiend hoor! Maar gelukkig 's nachts redelijk rustig!

Hoi,

Ik ben ook wel benieuwd naar jullie schema.
Wij zitten inmiddels ook op 6 voedingen van 120 cc, waarvan 1 's nachts. Dus:
Rond  4.30 uur
Rond 9.00 uur
Rond 12.00 uur
Rond 15.30 uur
Rond 19.00 uur
Rond 23.00 uur

Groeten,
Ivanka

Hoi,

Tessa zit ook op 6 voedingen waarvan 1 's nachts.

+/-     4:00
+/-     8:00
+/-   11:30
+/-   15:00
+/-   19:00
+/-   22:30

Hier wordt  vaak iets in geschoven. Het is maar net hoelaat mw zich 's nachts aandiend voor haar flesje.
Nu ze ingebakerd wordt (sinds 2 dgn) komt ze 's nachts rond 4:00 uur daarvoor kwam ze al om 2:00 uur dus dan wordt het hele schema vervroegd.

Kruimel

hoi

Hier ook bv op verzoek  - maar ik zorg wel dat er steeds zo'n 3 uur tussen voedingen zit. Wanneer er gegeten wordt, wisselt nog wel een beetje, maar vaak ziet de dag er ongeveer zo uit

+/- 03.30 uur
       +/- 07.00 uur
       +/- 10.00 uur
       +/- 13.00 uur
       +/- 16.30 uur
       +/- 19.00 uur
       +/- 23.00 uur

Voor de voeding van 23.00 uur maak ik Daan vaak wakker.

groetjes
Leonie (mv Daan 5 wkn)

Gelukkig er zijn meer mama's die een schema van om de 4 uur hebben (inclusief nachtvoeding).

Wat doen jullie als ze ruim  voor etenstijd wakker wordt?????
Nova huilt nog wel geregeld en volgens mij is dit dan geen honger, maar ja.........

En voor degene die de laatste fles om 23.00 geven, maken jullie hem/ haar dan wakker????

Nova heeft namelijk de neiging om de avond als nacht te zien. Zij laat er 's avonds gerust 5 uur tussen zitten, terwijl ze 's nachts soms om de drie uur komt (erg vermoeiend).

Wat een vragen allemaal, of niet???

Ik voel mij soms best onzeker en weet soms niet waar ik goed aan doe. Herkennen jullie dit gevoel?

Groetjes Vera

Hoi Vera,

Ik geef Myrthe haar flesje op verzoek. Ze krijgt ca. 150 cc per keer en drinkt deze meestal helemaal leeg. Vanochtend heeft ze om 5 uur een fles gehad, toen om 9 uur en vervolgens voor 12 uur al weer eentje. Waarschijnlijk slaapt ze vanmiddag de hele middag door en hoor ik haar pas weer om een uur of 6.

Afgelopen week heeft ze een keer  een avond om  8 uur  een flesje gehad en toen werd ze de volgende ochtend pas om 7 uur weer wakker.

Kortom: De tijden tussen de voedingen wisselen bij ons nogal, maar ze krijgt ca. 5 of  6 voedingen per dag.

Als ik haar 's avonds om een uur of 11 wakker maak voor de laatste fles, dan wordt ze tot op heden steeds midden in de nacht wakker, dus laten we haar maar gewoon slapen, totdat ze zichzelf meldt en kruipen we zelf op tijd ons bed in.

Groetjes Ifke

Bij Jim hebben we nog geen vast schema, hij komt het liefst nog om de 2,5 uur om een fles, maar hij moet eigenlijk al om de 4 uur. Ik maak hem dus niet wakker en zie wel hoelaat hij komt, als hij te vroeg komt dus binnen de 2 uur, laat ik hem in bed liggen en hoop dat hij nog even in slaap valt, wat gelukkig regelmatig gebeurt, blijft hij huilen dan krijgt hij eerder zijn fles, hij krijgt gemiddeld nog 7 of 8 flessen, 's nachts komt hij vaak nog om de 3 uur en soms om de 4 uur.

Ik heb mijn dochter nooit wakker gemaakt voor de voeding van 23.00 uur, dit werkte bij haar averechts, ze kwam dan 3 of 4 later gewoon weer, terwijl als ik haar liet slapen ze soms doorsliep of veel later kwam. Bij Jim hebben we dit probleem nog niet die komt nog trouw voor iedere voeding.

Gr Christa

Terug
Bovenaan