Benodigdheden 2e kindje

Hoi hoi,

Hebben jullie veel nieuwe dingen gekocht voor de 2e?

Kan zo gauw nergens uitzetlijsy vindne waar je bv aan meot denken. 1e kindje in andere auto stoel maar verder. Kan iemand nij helpen?

Echt heeeelemaal niks, alleen luiers en wat kleertjes en een draagdoek, want die had ik bij de eerste nog niet. Verder alles gewoon opnieuw gebruikt. Nu zwanger van de 3e en ik heb weer niks nodig. Alle meubeltjes, box, matrasjes, dekens, hydrofiele doeken etc zijn nog steeds prima. Dus heerlijk. Ik vind het ook echt onnodig om voor elk kind een nieuw kamertje etc aan te schaffen. Mijn 2 dochters slapen op 1 kamer en delen ook de commode en kledingkast, gaat prima.

Hier ook zwanger van de tweede. Zullen alleen nieuwe kleertjes nodig hebben als het een meisje is. En nieuwe dekentjes of hydrofiele luiers in het roze ofzo maar meer voor de leuk hahaMaar ook als het weer een jongen is, wat kleertjes zoals zijn eerste pakje na de geboorte etc
Later wellicht een ledikantje, als de oudste nog niet in een peuterbed ligt wanneer de baby niet meer in het wiegje past.
En een meerijdplakje voor de kinderwagen.
Maar dat is omdat onze eerste ook nog klein is.
Oh en wel nieuwe speentjes en evt flessenspeentjes

Heb met de 2e nog een bedje en commode en kast aangeschaft. Wij vinden belangrijk dat ze eige spullen hebben. En idd een autostoel. Eventueel weer nieuwe flessen

Wij hebben het meeste nog. Zelfs de wasbare luiers. Wel wat kleinere dingen die altijd wel nodig zijn. Zoals nieuwe flessenspeentjes en een tweede luiertas (ivm wasbare luiers gebruikt de eerste die ook voor de opvang enzo). Ook miste ik bij de eerste een babynestje, die heb ik nu wel gekocht. En ik ga deze keer eens de kipkep woller proberen. In de cosleeper lag een goed matras dat ik nu gewoon in de ledikant gebruik, voor de cosleeper hebben we dus een nieuwe gekocht. Ik ben natuurlijk gezwicht voor wat kleertjes ?? En een meerijdzitje voor de wandelwagen.
Daarnaast zijn de meeste aankopen eigenlijk geweest voor een leuke peuterkamer en speelhoek voor de oudste. Al was dat ook lang niet zoveel als een hele nieuwe baby inboedel.

Terug
Bovenaan