Benodigdheden 2e kindje

Ik heb wel nieuwe spulletjes gekocht. Zoals een draagzak, een newbornset voor op de stokkestoel, puckababy inbakeringsslaapzakjes. Inmiddels ben ik meer op de hoogte van de musthaves die ik zeker bij de tweede wil hebben. Draagzak omdat ik een peuter heb rond lopen en het makkelijk is om je babytje bij je te dragen.

Na een zoon ben ik nu in verwachting van een dochter. We hebben qua grote dingen niet veel gekocht. We hebben een meerijdplankje voor de kinderwagen, kleertjes, nieuwe hoeslakens, lakens en dekentje gekocht. Maar dit was omdat het blauw van kleur was, dan dat het echt nodig was.

Bij de tweede sliep de oudste al in een peuterbedje dus het ledikantje kon door. De oudste heeft een kledingkast gekregen zodat de commode door kon. Verder alleen nieuwe kruiken en wat hydrofiele doeken en wat kleding omdat het nu een jongetje werd.

Nu zwanger van de derde en de jongste is nog niet toe aan een peuterbedje tegen de tijd dat de derde er is. Dus er zal een ledikantje bij moeten.

En een nieuwe Triptrap stoel komt er voor de derde. Daar kan de newbornset dan weer aangehangen worden.
Verder alleen een leuk behangetje voor de kinderkamer. En een eerste kledingsetje.

Hier is het vooral zorgen dat de spullen vrijkomen voor nummer twee. Dus de oudste zal wel doormoeten naar een peuterbedje, een grotere autostoel heeft hij al. We hebben nooit zo'n newborn/baby stoeltje gehad, en dat lijkt me wel gezellig nu we meer als gezin aan tafel zitten (voor de eerste hapjes van de oudste aten wij vaak terwijl hij sliep, straks wil ik wel graag dat de oudste kan zien dat de jongste ook aan tafel zit - als die niet slaapt tijdens het eten).

Verder is het even kijken wat we doen qua kinderwagen, we hebben nu een jogging exemplaar waar geen meerijdplankje bij kan en de oudste loopt nog maar max 2-2,5 km, dus we gaan dan vast iets nodig hebben. Misschien kan de baby in de draagzak en de oudste in de kinderwagen oid of hebben we toch een andere/tweede kinderwagen nodig. 

Verder de kleine dingen zoals flessenspenen en dingen die we gewoon leuk vinden, maar niet per se hoeven. 

Thanks.

Ik heb ook alles eigelijk wel bewaard voor een 2e. Enige is denk bij ons een commode en een kledingkast. De 1e heeft haar spullen nog bhv dr ledikant.

En had idee om dan voor de 1e een nieuwe autostoel aan te schaffen.

Maar inrponcipe voor de 2e niet veel meer nodig. Draagzak had ik al. Misschien meerijdplankje en wat kleertjes.

In eerste instantie alleen een bedje en commode omdat m'n oudste nog te jong was voor een groot bed. En een paar kleertjes omdat ik dat leuk vond. Verder alles hergebruikt.

Nu zwanger van de 3e en worden alle spullen behalve de kleertjes (het wordt nu een meisje) gewoon weer gebruikt.

We hebben de uitbreiding van de Joolz Geo aangeschaft, de newborn set en een Stokke Triptrap (handig dan kan kleintje ook aan tafel, ik zal veel alleen thuis zijn met twee kids) en een autostoel dan kan kleintje in de maxi cosi. Verder moeten we nog een kledingkast dan kan de commode doorschuiven. 
En wat nieuwe kleren zullen er moeten komen aangezien deze baby is in hele andere seizoenen. 

Terug
Bovenaan