bente kan niet omrollen en is vijf en halve maand.

hallo mama,s
bente wordt 14 mei 6 maanden en kan nog niet omrollen.
doet ook geen poging tot.
we oefenen iedere dag met haar. leggen haar op de buik en rollen haar weer terug enz.
ze vindt het dan ook totaal niet leuk om op haar buik te liggen, ze gaat dan snel huilen.
wat ze wel al doet sinds een week of 6, als ze op je schoot zit dan trekt ze zich aan je kleren tot staan,
zelfs aan een hand staat madam heel stevig,(dit doen we niet vaak)
maar maak me toch wat zorgen,
door verhuizing moet ik naar een andere cb. en kan ik pas eind mei terecht met haar.
zijn er meer baby,s die het niet kunnen?

liefs moon, mama van bente 14-11-2007

Hoi,
nou mijn zoontje doet ook nog geen pogingen tot omrollen hoor!
Hij is van 27-11-07 en vindt het allemaal wel best.
Rechtop zitten en staan op je schoot doet hij idd ook, maar zodra ik hem op zijn rug neerleg blijft ie gewoon lekker liggen.
Ook wij oefenen het vaak met hem, zodra hij op zijn zij ligt lukt het hem wel om door te rollen, maar dat eerste stukje doet hij nooit zelf.
Het komt vanzelf, is niets om je zorgen over te maken. De een is nu eenmaal eerder dan de ander.
Groetjes

Hoihoi,
wauw, al wel optrekken tot staan??? Dat is supersnel joh!! Geen zorgen hoor, volgens mij kijken ze op het CB pas bij 9 maanden of ze om kunnen rollen (dan moeten ze het wel kunnen zegmaar). Onze dochter van 6 1/2 maand kan ook nog niet rollen.. Ze probeert het wel, maar komt steeds niet over 'r arm heen. En staan... nou, echt nog geen enkel spoortje van iets wat ook maar in de richting van staan komt!!

Geen zorg, elk kind heeft zijn eigen interesses en ontwikkelt zich op zijn / haar eigen manier.

groetjes
Mandarijn

Hoi,

Mijn Elize rolt ook nog niet hoor! En zij is toch al 7 maanden! Het interesseerd haar gewoon niet. Ook mijn zoon Hjerre rolde niet snel. Hij ging pas rollen toen hij ruim 10 maanden oud was, maar daarna ging hij wel heel snel kruipen en zich optrekken. Met 1 jaar liep hij stapjes om de tafel en met 14 maanden los...
Waarschijnlijk is Benthe met andere dingen meer bezig....maak je maar geen zorgen het komt echt helemaal goed!

Groetjes Hanneke

hey mama,s
nou toch wel fijn om te horen dat er meer zijn wat het nog niet doen.
oh en nathalie ze ligt aleen maar op haar rug en doet dus ook geen poging tot!!

oke mama,s bedankt voor jullie reactie
liefs moon

Hallo!

Alice is nu bijna 9 maanden en rolt sinds ongeveer 2 weken beide kanten op....wou ook nooit echt graag op haar buik liggen en rolde per ongeluk op 6 maanden een keertje van buik naar rug maar nu kan ze het echt. Toch vind ze op haar buik liggen nog niet echt leuk en dus rolt ze dan meteen weer terug....
Komt allemaal goed.

Groetjes

Hoi,

Lars is ruim 6 maanden en rolt nu een aantal weken, dat het een lieve lust is. Hij slaapt zelfs op zijn buik (vind ik wat minder...).
De eerste maanden vond hij het buikliggen helemaal niks. We hebben wel wat geoefend, maar zagen ook wel, dat hij er geen zin in had. Hij heeft van het begin af aan een goede spiertonus gehad, kon meteen zijn hoofdje overeind houden en vindt staan erg leuk. Dus, zoals we wel verwacht hadden, heeft hij zelf gekozen wanneer hij ging draaien. En nu wil hij niet anders (meneertje eigenwijs )
Geef je kindje gewoon de tijd: het kiest zelf wel wanneer het de sprongen in de ontwikkeling maakt.

Groetjes, Marijon

Terug
Bovenaan