Bereidden van flesvoeding

<p>Hallo Dames,</p><p> </p><p>Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken. </p><p> </p><p>Wij hebben thuis een waterontharder en nu wil ik eigenlijk gewoon lauwwarm water rechtstreeks uit de kraan gebruiken voor het bereidden van mijn kunstvoeding. De kraamhulp wilde hier geen antwoord op geven omdat die volgens de richtlijnen moet werken. Nu pak ik koud water uit de kraan en verwarm het licht in de magnetron. </p><p>Ik snap niet zo goed waarom ik dan niet gewoon warm water rechtstreeks uit de kraan zou kunnen gebruiken omdat het water in de magnetron ook maar iets verwarmd word. Het is niet zo dat het gesteriliseerd word ofzo.</p><p> </p><p>Wat vinden jullie hiervan??</p>
 
Mijn vriendin deed het wel altijd gewoon, volgens mij zelfs ook aanraden van CB. Wij kookten water en lieten het afkoelen, maar dat komt, omdat mijn man niet uit NL komt en het daar veiliger is. Vanaf opvolgmelk mag het ook gewoon uit de kraan, volgens het blik en de richtlijnen.
 
Laatst ergens gelezen,omdat metaaldeeltjes uit bijvoorbeeld de boiler sneller oplossen in warm water. Daarom wordt geadviseerd om koud water te pakken en het in de magnetron te verwarmen. Hier zouden dan dus minder metaaldeeltjes in zitten..
Maaaar of het echt zo ernstig is weet ik niet. Ben gewoon gewend om vanaf dat onze zoon overstapte van BV naar KV in de magnetron te doen dus ook nooit echt nagevraagd.
 
Ik pak altijd gewoon warm water uit de kraan, daar zijn mijn beide dochters prima op groot geworden. Ik heb geen waterontharder!! Ze zijn nu 3.5 jaar en 22 maanden en zijn gezond hoor. Ik ben daar zo nuchter in, niks mis met Nederlands kraanwater, zeker niet als je een waterontharder hebt!!
 
En het is zo makkelijk en snel, direct uit de kraan. Ook in de nacht, hoppa.. gewoon warm water uit de wastafel. Ik ben nog nooit in dd nacht naar beneden gelopen om water op te warmen in de magnetron, zo geen zin in!
 
Ik heb altijd warm water direct uit de kraan gehaald. Geloof dat we in Nederland goed water hebben. En zoveel makkelijker!!
 
Het is al benoemd, in warm water uit de kraan zit meer metaaldeeltjes die niet goed zijn voor de gezondheid. Ook kan dit ervoor zorgen dat krampjes erger worden. Ik heb het dus altijd opgewarmd in de magnetron.
 
Terug
Bovenaan