Bereidden van flesvoeding

'Niet goed voor de gezondheid' vind ik zo vaag. Wat is er dan niet goed, wat gebeurt er dan met m'n kind??

Niks toch? M'n meiden hebben altijd allebei gewoon flessen met warm water uit de kraan gehad en zijn kerngezond, dus mijns inziens kan het echt geen kwaad. Geen enkel water is zo zuiver en schoon als Hollands kraanwater!
 
Ik weet niet @ Zeeuwsmeisje of je bekend bent met de gevolgen van hard water / metaaldeeltjes in kraanwater. Maar dat is mijn mening. Het is heel fijn dat jouw meiden er geen last van hebben. Ieder kindje is ook anders! Onze zoon had wel heel erg last van krampjes toen we gewoon kraanwater gebruikt hadden. Dus ik denk dat je niet moet veroordelen wat een ander doet!
 
Warm water uit de kraan halen om te drinken is geen goed idee, zowel voor kinderen als voor volwassenen.
Ik heb net de cursus sanitaire installaties afgerond en ook daar is het me geleerd. In warm water lossen metalen makkelijker op. Nederlands water is dus heel schoon, maar als je het warm door de leidingen laat lopen, lossen er kleine metaaldeeltjes in op. Dit is voor gebruik van warm water niet erg, maar het is niet goed voor consumptie. 
 
Ook waterbedrijven zelf raden het af: 
https://www.vitens.nl/over-vitens/pers-en-nieuws/blogarchief/kun-je-warm-water-uit-de-kraan-drinken#:~:text=Echter%2C%20als%20drinkwaterbedrijf%20raden%20wij,waterkoker%20of%20op%20het%20gasfornuis.
Dus beter gewoon koud water even verwarmen in de magnetron, is ook zo gebeurd.
 
Terug
Bovenaan