Bereiden fles kunstvoeding

Praktische vraag: hoe bereiden jullie de fles met kunstvoeding? Op de verpakking staat dat je water moet koken en dat je moet wachten tot het 37 graden is afgekoeld. Maar dat lijkt me heel lang wachten als je baby NU eten wil…
 
Ik heb het nooit gekookt. De eerste maanden gebruikte ik een flessenwarmer en dat duurde ongeveer 3 minuten voordat het 37gr was (dat vond ik soms al te lang, haha). Nu maak ik het mezelf nog makkelijker. We hebben een quooker en ik doe nu 1/3 uit de quooker en 2/3 koud erbij en dan is het de perfecte temperatuur. Volgens mij is het water hier uit de kraan schoon genoeg om niet eerst te hoeven koken.
 
Ik gebruik kokend water uit de Quooker (of waterkoker als je geen Quooker hebt) en heb altijd een fles afgekoeld gekookt water klaarstaan. Ik doe ongeveer 50/50 en dan is de fles goed op temperatuur.

 
Met water uit de kraan, gewoon temperatuur gokken. Of fles met juiste hoeveelheid water in de magnetron, ook even uitvogelen hoe lang. Beide opties super makkelijk en snel ? 
 
Wij deden ook 1/3 gekookt water en aanvullen met koud kraanwater. Voor de nacht zette ik altijd een thermosfles met heet water klaar, zodat je dan niet eerst nog water hoeft te koken. Dat laten afkoelen leek mij ook erg onpraktisch:)
 
Ik altijd met gewoon warm water uit de kraan, mn 2 dochters zijn er prima groot op geworden hoor. Ideaal. Zelfs de kraamverzorgende deed het zo.

Je kan ook een deel kokend water (1/3) met koud water (2/3) mengen, dan is de temperatuur ook precies goed. Zo doe ik het op de kinderopvang waar ik werk.

Kokend water laten afkoelen naar exact de goede temperatuur vind ik heeeel veel werk, echt onzin.
 
Grote waterkoker vullen en het afblazen koelen daarna kan je het in de koeling zetten en opwarmen in de magnetron. Zo deden wij het. Later gingen we over op bar le duc. Direct in de magnetron en hoppa!
 
Terug
Bovenaan