Bereiden fles kunstvoeding

Ja klopt, dat heeft er vooral mee te maken dat ze in het begin aanraden om het water voor te koken ivm krampjes, moeilijke ontlasting etc (bij kalk in het water) Maar het water in NL is tegenwoordig op veel plaatsen veel zachter én veilig en schoon is het sowieso.
Wij hebben ongeveer 3 maanden het water voorgekookt, dan zette ik een hele waterkoker op met water en dat gebruikte ik dan gedurende de dag, we warmde het dan later op in de flessenwarmer.
Sinds kort hebben we een waterkoker die op temperatuur in te stellen is (we koken niet meer voor) ideaal!! En mocht het iets te heet zijn ‘n keer, een beetje mengen met koud water uit de kraan, et voila!
 
Koud water in de fles afmeten, magnetron 600 watt 20-30 sec. Baby is nu 2,5 week oud. Met oudste ook altijd zo gedaan. Maar hier in de omgeving hebben we vrij zacht water. 
Snachts een thermoskan met 50 graden water. Eind van de nacht is het wat lauw. Maar beide dochters maken daar geen probleem van. Eerste nachtfles maak ik en dan verschonen zodat het iets afkoelt, en dan de fles geven. 
 
Terug
Bovenaan