berekening zwangerschap

Hoi allemaal,

Even een vraagje.. want ik snap de berekening van de zwangerschap niet.
15 juli was de eerste dag van mijn laatste menstruatie (is 7 weken + 1 dag geleden). 27 juli was mijn eisprong (ik had getemperatuurd) en dat is 5 weken geleden.
Nu heb ik vandaag mijn eerste echo gehad en daar zeiden ze dat de 'kleine' nu 6 weken + 1 dag is. Hij is nu 4,9 mm en dat zou ook overeenkomen met 6 weken als ik alle info op de sites moet geloven..

Maar dat klopt toch niet? Weten jullie hoe dat zit?

groetjes, Renate

Het kan altijd schelen heeft geloof ik te maken met de innesteling en je luthaele (volgens mij schrijf ik het verkeerd haha) fase

bewerkt door moderator, document.write(friendlyDateTimeFromStr('6-9-2008 17:3:34'));

ik begrijp je verwarring....
Maar ik denk dat je er gewoon van uit kunt gaan  dat wat de echoscopist verteld juist is...  Misschien is de eisprong die je gemeten hebt , niet juist geweest?
IN het begin ontwikkelen de frummeltjes allemaal hetzelfde..Dus ze kunnen er misschien een dag naast zitten..maar veel meer als dat kan het niet zijn.
Ik heb al maanden een cyclus van 20 21 22 dagen...maar nu bij de echo komt het dan toch uit op een cyclus van 26 dagen..Is ook gek!
Maar het frummeltje is gewoon niet groter..dus we houden het daar maar op. Moet zeggen dat ik dat bij die andere 2 zwangerschappen ook had hoor!!
en de kans zit er ook nog in dat de verloskundige er gewoon een cyclus van 28 dagen van maakt...Dat deed ze vorige keren namelijk ook...Vervelend!!!

hm.. vreemd allemaal hoor
maar officieel rekenen ze dus vanaf je eisprong?
ik heb idd niet goed gekeken, ik had 31 juli mijn eisprong. maar dan nog klopt het niet want dan is het 5 weken......

en wat vaag van je cyclus.. daar vroegen ze bij mij helemaal niet naar.

ach nouja.. ik ben maar gewoon blij! Een kleintje met een hartje.. het blijft ongelofelijk!

ja dat is het beste!!..gewoon maar genieten he??

( ze vragen naar je cyclus omdat je natuurlijk altijd 14 dagen voor dat je ongesteld wordt je eisprong hebt...dus nog een manier om het in te schatten hoe lang je eventueel zwanger zou zijn...)

oooh zo... ze vroegen bij mij alleen maar om de eerste dag van mijn laatste menstruatie...................

maar ja inderdaad: genieten maar! en gewoon nog ff vragen als ik er de volgende keer ben

hoi

Wees maar niet bang de eerste meting klopt vaak niet helemaal ik heb een echo gehad met 9 weken week, later kreeg ik spoed echo en toen was ik 11,3 weken zwanger ik dacht dus dat ik 29 september uitgerekend was maar dat was 19 september volgens de echo.

Dus een eerste echo hoeft niet veel te zeggen dus wees niet ongerust.

Liefs

Gaby

Terug
Bovenaan