berg bij Mika op het hoofdje

zoals bijna elke baby heeft ook Mika last van berg op zn hoofdje.Er zijn verschillende mensen die me hebben gezegd het niet te behandelen mits ik me er aan stoor. De ander zegt weer behelpen met amandelolie..ik weet zelf ff niet wat ik nu moet doen..ik stoor me er niet aan..maar gaat het echt vanzelf weer weg?en hoe lang duurt zoiets dan?Als je het niet behandeld?
 
hoi mika en inge,

ook mijn dochter had (en heeft) berg gehad. het wordt wel langzaamaan minder. ze is nu 17 maanden.
je hebt van zwitsal bepaalde bergpads, maar die vind ik erg vettig en daar krijgen ze zo'n 'nat' hoofdje van.
ik krab het af en toe weg als het los zit maar voor de rest doe ik er niks aan.
niet teveel masseren bij het haren wassen.
succes ermee
 
hoi mika en inge,

ook mijn dochter had (en heeft) berg gehad. het wordt wel langzaamaan minder. ze is nu 17 maanden.
je hebt van zwitsal bepaalde bergpads, maar die vind ik erg vettig en daar krijgen ze zo'n 'nat' hoofdje van.
ik krab het af en toe weg als het los zit maar voor de rest doe ik er niks aan.
niet teveel masseren bij het haren wassen.
succes ermee
 
Hoi Mike & Inge,

Allebei onze jongens hadden berg. De oudste had het wel heel erg hoor, dat heeft zeker 16 maanden geduurd voor dat het weg was. Maar wat ik altijd deed was lekker nat maken met een hydrofilwashandje op het hoofd en ff laten liggen. Daarna goed in zeepen en zachtjes met mijn nagels over zijn hoofdje. Om de dag deed ik altijd een beetje zwitsal olie op en dan 's avonds met een kammetjes onder de douche kammen.

Groetjes,

Miriam
 
ik weet zo even niks om het weg te halen.
ja wat hier ook wordt gezegd met olie, dat schijnt ook wel wat te helpen.
wel als ze het nog niet hebben.
en ze gaan in bad niet de haartjes met zeep wassen. of als je dat wel graag wilt. wat natuurlijk altijd lekker ruikt :) heel even in zepen gelijk schoon spoelen en dan ook gelijk met een doekje of washandje droogmaken. eigenlijk gelijk nog als je baby in bad zit. of dus gelijk daarna uit bad en als eerste de haren droog maken. bij me dochter op een duur ook gedaan en leek echt of het meer weg bleef.
en dit leek bij mijn zoontje wel echt te werken. maar ja weet natuurlijk niet of het bij andere werkt. doe het nu nog zo bij me andere zoontje van net 8 weekjes jong.
groetjes
 
Mijn jongste (nu 5 maanden) heeft er heel erg last van gehad. Ik haalde het altijd weg dmv olie. 's Avonds smeerde ik zijn hoofdje in (op de plekken waar berg zat) met babyolie en de volgende morgen schraapte ik het er als het ware van af met een ansichtkaart. Gaat vanzelf, voelen ze niets van.
Om het te voorkomen doe ik nu het volgende. Ik was zijn hoofdje alleen nog maar met een washandje met water. Dus geen zeep of iets dergelijks meer op zijn hoofdje. Het blijft nu veeeeeel langer weg. Ik heb het nu 3 weken geleden volgens mij voor het laatst eraf gehaald en nu heeft hij een paar kleine plekjes waar iets zit. Dus ik zou zeggen, haal het er een keer af (voor een ander kan het wel een minder fris gezicht zijn) en was zijn hoofdje niet meer met zeep.
Suc6!

P.s. met zeep bedoel ik natuurlijk de zeepvrije wasgel
 
Terug
Bovenaan