berg

Hier krijg je ook vast heel veel verschillende andtwoorden. Maar wat je kan doen is. Het haar in vetten met babyolie en het er dan "afschrapen" met een speel kaart dat schijnt heel makkelijk te gaan.

groetjes
 
Yep je kan idd het haar heel goed invetten met babyolie even een beetje laten inwerken en daarna voorzichtig met een kaart over het hoofdje schrapen...veel succes

groetjes ilona
 
Als je kindje voor de rest niet allergisch is voor Zwitsal, dan helpt de haarlotion heel goed. Wel even geduld hebben. In de loop van de eerste week droogt het uit en kun je voorzichtig, vooral na het haren wassen schilfertjes eruit kammen, meestal is het aan het eind van de tweede week verdwenen. Hier werkte het super, totdat mijn dochter helaas dus niet goed tegen zwitsal bleek te kunnen (jeuk, jeuk en nog eens jeuk, zielig hoor). Gelukkig was de berg toen al weg.

Er zijn meerdere methodes om berg weg te krijgen, het prettige van deze methode is dat je baby niet zo'n vetkuif krijgt van de olie. En dat ze nog lekker gaan ruiken ook. Succes!
 
Bij ons hielpen de anti-berg pads van de Hema. Eerst hoofdje ermee inwrijven, een aantal uren laten intrekken en dan met een borsteltje, kammetje uitkammen of wrijven met een handdoek. Wel een aantal keer herhalen.
Omdat ze zo'm vet hoofd ervan kreeg, waste ik daarna haar haartjes. Eerst met zwitsal, maar daar kreeg ze uitslag van. Toen heb ik het vervangen door Sebamed baby en dat beviel prima!
Succes!
 
Als je kindje er geen last van heeft hoef je niet iets te doen. Pas toen mijn zoontje er last van kreeg ging ik tijdens het badje zijn hoofdje goed nat maken zodat het een beetje week werd en daarna voorzichtig het met een gewone handdoek eraf proberen te wrijven. Dat hielp.

Succes
 
Mijn dochter is nu 3 maanden en heeft al een aantal weken last van berg. Ik heb vanalles geprobeerd, maar niets helpt. Als ze veel last heeft van jeuk, vet ik haar hoofdje in met olie. Van het afschrapen wordt het bij mijn dochter alleen maar erger.
Volgens de huisarts gaat het op den duur vanzelf weg.
 
Mijn dochtertje had toen ze klein was heel veel last van berg. Op een gegeven moment ben ik in bad gaan zitten met de medicinale badolie van Zwitsal. Al masserend met mijn vingers heb ik alle berg van haar hoofdje gemasseerd. Na het bad heb ik de anti berg pads gebruikt en dit voor een aantal dagen 2x per dag............ het is nooit meer teruggekomen.
 
Terug
Bovenaan