berg

Ik heb er zelf eigenlijk niets aan gedaan. Dat was volgens het cb niet echt nodig. Het is misschien een vies gezicht, maar mijn dochter had er geen last van. Het gaat op den duur vanzelf over. En misschien maak je het alleen maar erger met al dat geschraap op het toch al gevoelige huidje. Maar dat is mijn gedachte hierover, hoor. Veel succes met wat je doet.

Groet Karin

 
invetten met olie deed ik 's avonds en dan 's morgens voor het badje weer olie en zachtjes kammen met een fyne (niet scherpe!) kam.daarna spoelde ik het hoofdje gewoon af en droogde het met een hydrofieluier af.
het komt echt niet zo snel terug in die hoeveelheid meestal enkele plekjes blyven is myn ervaring.
succes
 
Een beetje een late reactie maar volgens mijn vader (en die is kapper dus kan het weten!) wordt berg veroorzaakt doordat de meeste mensen de haartjes van de baby uitspoelen in het badwater. Door de zeepresten die daar inzitten krijg je het haar niet schoon. Ik heb bij mijn zoontje van 4 maanden altijd zijn haartjes nagespoeld met een kannetje schoon water  en hij heeft nog nooit last van berg gehad. Aan een vriendin die een dochterje met berg had ook deze tip gegeven en het heeft geholpen. Ik vind het ook heel logisch, zelf spoel je je haar toch ook met schoon water uit?
 
Ons  dochtertje heeft tot haar 1ste jaar berg gehad. De ene week was het erger dan de andere. Als het weer  de kop op stak  smeerde ik  haar hoofdje 's avonds, als ze ging slapen, in met vasseline (Wel een vette boel) 's ochtend was het helemaal ingetrokken en had ze geen vet hoofdje meer.  Het berg was dan een paar dagen minder to weg.  De Zwitsal pads voor berg hebben ook goed geholpen. Ben er eigenlijk nooit helemaal uit gekomen of ze nou berg had of gewoon een drogen hoofdhuid. Op het cb noemen ze het gauw berg. Ben er zelf ook van overtuigd dat het uiteindelijk vanzelf weggaat.
Succes.
 
Terug
Bovenaan