berg....

Hallo!

Mijn dochtertje Djoeke van 3 maanden oud heeft erg veel last van berg. Nou ja, zij heeft er geen last van, ik eerder!
Ik heb echt al vanalles geprobeerd en meestal is het dan een dagje weg en de volgende dag zit ze weer helemaal onder!
Heeft iemand misschien een goede tip voor ons?

groetjes Marjolein en Djoeke

Hoi,

Ik ken het, Tim heeft daar ook veel last van gehad.
Ik heb bij de apotheek (kan zonder recept) op aanraden van het CB
vaseline cetomacrogol (zo schrijf je het geloof ik) gehaald.
En sindsdien geen last meer van berg of een droge huid, werkt perfect.
Is een neutrale zalf net als gewone vaseline om het vet te houden alleen hier zit iets in zodat het beter smeerbaar is.

Groetjes Yvonne

Hoi,

Ik herken je probleem. Mijn dochter heeft ook nog steeds last van berg. Ze is inmiddels dik 10 maanden en heeft een plekje waar het op de een of andere manier steeds terugkeert. In het begin heb ik er vanalles opgesmeerd, maar het   ging uiteindelijk ook vanzelf weg. Ze heeft best veel haren en dan is vaseline of iets dergelijks smeren niet zo gemakkelijk.
Het gaat vanzelf over dus ik laat het maar zo. Het is natuurlijk ook zo dat het door haar haardos niet opvalt.

Groetjes Anne

Insmeren met babyolie!
Ze hebben dan wel vette haartjes.
Maar mijn dochtertje heeft er ook last van gehad.
Mijn moeder vertelde mij toen "gewoon babyolie erop smeren"
en binnen een aantal keren smeren verdween het als sneeuw
voor de zon!

Misschien werkt het ook voor jullie!

Vriendelijke groet
Johanna

mv Qinq en in verwachting van nr 2

hallo,

Ik herken het helemaal! mijn zoon (4 maand oud) heeft er ook last van! wat ik doe is hem voor de nacht dik insmeren met gewoon babyolie en de volgende dag met een pasje bijvoorbeeld een zorgpasje erover heen gaan zodat alle schilvertjes er zo afvallen.  Wel eerst het pasje  helemaal ontsmetten met alcohol!!
Het werkt wel goed moet ik zeggen.

Succes ermee!

Hallo allemaal, ik lees hier de tips met olie enzo en met de vaseline maar bij mijn zoontje nu 4 maanden werkte dat allemaal niet, hij moest via het cb naar dehuisarts voor zijn droge huid en die heeft me toen de cetomacrogol vaseline voorgeschreven en moest 6 keer per dag smeren maar hekpt niets. Maar toen zag ze ook zijn berg en hij heeft speciale shampoo gekregen die ze normaal nie zo snel voorschrijven omdat het indd vanzelf overgaat, die shampoo heet ketoconazol en helpt goed. En dat ze er geen last van hebben ben ik niet met jullie eens mijn zoontje had er wel degelijk last van schuurde met zijn hoofd overal langs waar hij maar kon. Roos jeukt toch ook en dat is daar familie van. Ik hoop in ieder gevbal dat er iets is wat werkt voor je kindje.

Hier ook flink veel berg op het hoofdje. Ik ga jullie tips maar eens proberen. Maar ze heeft echt wel heeeel erg veel berg (gelukkig een aardige bos haar, dus niet zo opvallend, maar ik vind het zelf niet echt fijn). Hopelijk werkt de babylotion.

Als jonge baby had ze ook heel veel eczeem als reactie op de borstvoeding (toen ik nog niet wist dat ze allergisch was voor verschillende producten en ik die zelf nog gewoon at). De eczeem is gelukkig helemaal weg, de berg niet.

Terug
Bovenaan