berg....

Mijn dochtertje heeft ook last van berg. Maar begrijp het niet helemaal hoe dat zit met baby olie. Gewoon heel haar hoofdhuid ermee insmeren s avonds voor het naar bed gaan? En dan s ochtends met een kammetje door haar haartjes gaan of uitwassen? En dan moet het weg gaan? Sorry als dit een domme vraag is, maar heb echt geen idee...

Hier heb ik het hoofdhuidje (daar waar de berg zit) ingesmeerd met olijfolie (werkt net zo goed). Dit een nachtje laten inwerken.
De volgende ochtend het hoofdje gekamd. Hierdoor kwamen veel schilfertjes mee. Bijna alles was weg. Ik heb de haartjes gewassen en daarna de volgende avond de behandeling herhaald op dezelfde manier om de resterende schilfertjes te verwijderen.
Dit werkte prima en zijn we sindsdien berg-vrij!

Nou begrijp niet dat het bij jullie allemaal zo goed werkt. Ik heb haar hoofdhuidje ingesmeerd met baby olie, maar dat kammen was al geen succes. Kreeg het niet goed voor elkaar en toen haar gewassen en stonken haar haren gigantisch, twee keer moeten wassen om de geur er een beetje uit te krijgen en de schilfertjes zaten er nog steeds, weliswaar een  stuk minder maar toch. Maar jah......

Bij ons hielp niets, dus ben maar opgehouden...
Uiteindelijk vond ik de vette haartjes, het gesmeer en gekam nog vervelender dan de berg zelf!
Hij is nu 2 jaar en heeft nog steeds berg... maar je ziet het niet meer, verstopt onder zijn haartjes. Niemand heeft er nu last van, dus ik laat het maar zo. Tenslotte is het niet erg en groeit hij er vanzelf een keer overheen!

mijn dochtertje had er ook zoooo veel last van.
ik heb toen antiberg pads gekoct bij de etos (gewoon eigen merk, maar je hebt t ook van zwitzal)
dat smeerde ik erop, liet het een kwartier intrekken en dan met een stukje karton rustig 'schrapen" over de berg.
er komen dan allemaal schilfers los.
dit herhaalde ik elke dag en na een week was het helemaal over.

je kan idd ook gewoon olie gebruiken hoor.
dat zit in die pads ook.

groetjes, do

Terug
Bovenaan