Berg....

Hebben jullie kids ook zo'n last van berg?
Anne's haar hebben we pas gewassen toen ze 2 maanden oud was. Daarna is de ellende begonnen. Het was eerst een klein beetje, maar nu is het super erg! Het ziet er echt niet uit!
Ik heb haar hoofdje vorige week ingesmeerd met olie en de dag daarna alle berg weggehaald. Dit lukte niet erg, dus van de weke heb ik baby oliegel gekocht. Het gaat er nu wel makkelijker af, maar de volgende dag zit het er weer en dan 10x zo erg!
Het zit bovenop haar hoofdje, achter haar oren en op haar voorhoofd. Volgens mij moet het ook verschrikkelijk jeuken! En van het berg afhalen wordt ze vreselijk kaal! Ach, groeit wel weer aan, maar zoveel haar heeft ze nu niet meer.
Heeft er iemand tips tegen de berg? Ik houd haar hoofdje nu steeds vettig met de oliegel en verwijder de berg iedere dag. Ik vind dat haar hoofdje bij de berg ook stinkt. IEUW! Hoelang kan het duren tot die berg weg is?

Groetjes,
Natasja

Vervelend he? Ook voor die kleintjes!

Hier nog eentje! Ik wacht ook nog op DE tip... Inmiddels had ik al gemerkt en gehoord dat het weghalen ook niet de oplossing is; het komt net zo hard weer terug en zelfs soms nog wel erger! De HA zei dat het niet erg was en dat Sam er geen last van zou hebben; maar ik heb het idee dat het wel jeukt! Sam krapt zichzelf helemaal open op z'n hoofd als ik het even niet zie...

Stinken doet het inderdaad.. baal ik ook zo van! dus als iemand een tip heeft!?!
Oh.. en het kan wel even duren voordat het weg is.. Sam is kaal; dus bij hem zie je het voorlopig nog goed; t wordt de hoogste tijd voor een bos haar!

Groetjes, Margreet
trotse mama van Sam, 13 dec.

Hoi,

Sanne heeft het ook behoorlijk gehad. Heb het weg kunnen krijgen door haar hoofdhuid in te smeren met olijolie en een paar uur in laten trekken (ook een mutsje op, broeit lekker) en daarna goed te wassen. Heb dit twee dagen achter elkaar gedaan, en het is niet meer terug gekomen. Sindsdien doe ik ook niet veel badolie e.d. in het water. Ik zeep ze in op de commode met wasgel (beetje) en spoel ze af in het badje. Ze heeft het niet meer gehad sindsdien, dus misschien werkt dit bij jullie ook?? Suc6 hoor!

Groetjes Trudy

Olie!
Bij Max is het weggegaan met Olie. Flink insmeren, nacht laten intrekken en de dag erna uit/afspoelen. Zeep is echt funest, ook al is het babyzeep of shampoo. Dus bij het badderen ook ngeen water over het hoofdje laten lopen waar zeepresten in zitten.
Liv heeft het ook behoorlijk gehad (en je kon het bij haar ook heel goed zien, ondanks haar vele haar). Zij gaat (vanwege tijdgebrek van mama), maar een paar keer per week in bad en dat doet haar huidjes zichtbaar goed.
Patricia

noah heeft ook ontzettend veel last van berg. Vooral boven op zijn hoofd en aangezien hij niet veel haar heeft zie je dat dus erg goed. En inderdad echt lekker ruiken doet het niet. Tot afgelopen vrijdag deed ik er niks aan, behalve dan GEEN zeep gebruiken. Dit doe ik sowieso niet bij Noah aangezien hij een ontzettend droge huid heeft. Ik doe alleen olie van balneum in zijn badje. Maar minder werd het dus niet en toen heb ik op advies van een andere moeder tochmaar die anti-bergpads van zwitsal gekocht. Persoonlijk ben ik niet zo ´n zwitsal fan maar ik moet zeggen de berg is de afgelopen dagen een stuk minder geworden. Ik masseer zijn hoofdje twee keer per dag met zo ´n pad en wrijf de korstjes daarna weg met een zachte borstel of een ruw washandje. Op het doosje staat dat het speciale olie is met em specifieke geur. Nou met sepcifiek bedoelen ze ws dat het niet zo lekker ruikt  maar goed dat deed die berg ook al niet.

Mirjam

Lynn heeft ook last van berg en eerlijk gezegd heb ik er nog niet echt wat aan gedaan, behalve weinig zeep, shampoo en lotion gebruiken. Je komt er bij haar ook niet zo goed bij, ze heeft zulk dik haar (dat met de berg loskomt!).
Van het cb hadden we als tip gehad om een nachtje olijfolie in te laten trekken en dit een paar nachten herhalen. Ik moet het nog steeds een keer doen....
Maar ik heb niet het idee dat Lynn er last van heeft en het stinkt bij haar ook (nog) niet, dus ik kijk het nog even aan. Ik heb het idee dat het bij haar ook al minder wordt als ik het alleen maar uitspoel met water.

Bedankt voor de reacties.
Zeep en zulk soort dingen gebruiken we niet in het badje. Alleen 1x shampoo en dat hadden we niet moeten doen. Die olijfolie ga ik eens proberen.
Ik had gehoord dat die zwitsal dingen niet helpen. Ik heb er wel naar gekeken, maar vond die krengen wel erg duur.

Groetjes,
Natasja

Ik ben zelf erg te spreken over de pads van zwitsal. Heb ze twee dagen gebruikt en toen was hij er al vanaf. Nou moet ik erbij vertellen dat Ruben een kale baby is dus misschien verschilt dat hoor maar dit is mij goed bevallen.

Groetjes Diana

Terug
Bovenaan