Berg....

Gelukkig valt het bij Yara heel erg mee, ze heeft bijna niets. Ik masseer haar hoofdje altijd elke ochtend. Als ze berg krijg ga ik daar niets voor gebruiken het gaat vanzelf wel weer weg denk ik...

Hoi!

Ben ik de enige die nog nooit van de term ´berg ´ heeft gehoord=. Misschiem door mijn brabantse roots= Is het een soort roos ofzo= (mijn vraagtekenknop doet t ineens niet..hihi) daantje heeft een beetje een droge hoofdhuid maar meer niet.

Groetjes!

astrid

Berg is een soort schilfering die idd wel wat weg heeft van roos. Maar het is veel erger. De schilfers zitten vast op het hoofdje en zijn zoms gelig van kleur.
patricia

Berg is iets heftiger dan roos, het zijn meer korstachtige schilfers.
Ik was even aan het googlen, om een plaatje ervan te zoeken, maar op internet staan zulke gore plaatjes , moet je zelf maar even kijken bij 'eczema seborrheic'.

Hoi,

Amber heeft ook last van berg. Gelukkig is het bijna weg. Je kan er het beste zo min mogelijk aanzitten (en ik weet; dat valt niet mee!). Het stinkt inderdaad! Ik heb een tijd lang ieder avond ingesmeerd met babyolie van Weleda en 's morgens met een nat washandje schoongemaakt. Geen shampoo gebruikt, hebben we tot nu toe slechts 1x gedaan. Stukje bij beetje kwam het eraf en zoals iemand al zei met haar (nest)haartjes eraan vast. Heel veel babies krijgen het, maar bij Amber heb ik niet het idee gehad dat het jeukte. Wel jeukte papa en mama's handen om het eraf te krabben . Het gaat vanzelf weer een keer over, al kan het niet snel genoeg gaan.

Suc6

Melanie, mama van Amber 9-12-06

Terug
Bovenaan