Berg

A

Anoniem

Guest
Wie van jullie kindjes heeft nog berg??
Ons dochtertje had er eigenlijk nauwelijks last van maar nu is het in 1 keer heel erg! (ze is 6 mnd)
Ze heeft heeeeeel veel haar, dus het valt niet zo op, maar toch...
Ik was haar haren niet (meer) met shampoo, ik doe alleen nog maar olie in bad.
De hoofdhuid insmeren met olie hebben we wel al eens gedaan, maar de haren worden daar zo vettig van (vooral met dat super vele haar ziet dat niet uit..) en als we thuis zijn maakt me dat niks uit, maar moeten morgen naar het kdv en dan heb ik dus geen tijd om het uit te wassen s'morgens.
Hoe kan dat nou in 1 keer zo erg worden?
En als het eenmaal helemaal weg is,kan het dan nog terug komen?

hoi 4 dec.

dinand heeft op het moment ook zo'n last van berg, is nooit zo erg geweest, ik had het er toevallig vanavond nog met mijn vriend over, wij wassen de haren niet want ik krijg de schampoo er zowat niet uit, dan krijgt ie zo'n hele witte laag op z'n hoofd die ik er niet af krijg, ik doe het meestal ook met babyolie, ik ben ook benieuwd of er iemand nog tips heeft ofzo,

groetjes susanne

Hoi!

Mijn zoon Tijs heeft hier ook last van gehad en volgens mijn moeder moest ik zijn bolletje goed met babyolie insmeren, even laten intrekken en dan met een briefkaart eraf schrapen. Dit werkte geweldig, na 1 of 2 keer heeft hij er nooit geen last meer van gehad.

Het zal misschien wel moeilijker gaan met lang haar, Tijs heeft nog niet zoveel haar dus dat ging ook beter maar je moet dus proberen om de berg eraf te schrapen anders wordt het steeds meer.

Succes. Daan mv Tijs (10 maanden)

Hallo

Stijn heeft het nu bijna niet meer, maar best behoorlijk gehad. Van zwitsal heb je anti berg pads. Hiermee wrijf je het hoofdje in voor het slapen gaan en daarna kun je het berg er redelijk makkelijk afschrapen. Het is iets olie achtig, maar met een doekje met water heb je dat er zo uit.

Succes

hoi,
berg is eigenlijk een schimmelinfectie op het hoofd. het kan heel plots optreden en soms doordat je kindje algemeen niet lekker is, of door shampoo, of medicijnen.
Als het heel erg is kun je er iets voor krijgen bij de arts,maar vaak gaat het vanzelf over.

groeten Elke

Jim had dat ook, totdat ik de shampo van het kruidvat ging gebruiken. Blijkbaar krijgen veel kindjes berg van de shampo van zwitsal. Gehoord op het kinderdagverblijf.  Probeer het eens, wie weet.

Groetjes Sandra

Hi
mijn dochter heeft het ook, heb anti-berg-pads van etos eigenmerk en ze zijn prima. je kan ook met olijfolie insmeren en dan met een briefkaart weghalen..ook goed
ik kan de pads niet meer gebruiken omdat Eleni ook ekzeem heeft en dat heeft dus voorkeur bij de behandeling

succes in ieder geval

hoi 4 dec.

toen mijn zoontje 2 maanden was kreeg hij last van berg. waarschijnlijk ook met hulp van de zwitsal-producten.
hij had berg op zijn hoofd  + zijn gezicht en bovenlichaam zat onder de eczeem. het ruikt bovendien  niet fris en het zag best wel vies uit..
ook wij hebben dit verholpen met heel veel baby-olie en speciale zalf voor gezicht en lichaam..
gelukkig was het na 1 maand zo ver weg dat je het bijna niet meer zag in zijn gezicht. alleen op zijn hoofd bleef het wat langer . jammer  dat hij  toch veel haren verloren heeft hierdoor.

op dit monent is mijn zoontje ruim  6 maanden en af en toe begint het weer een beetje. maar in principe heeft hij er geen last meer van.
de zwitasl-producten gebruik ik nu nog even niet (wel van kruidvat en etos) behalve de anti-berg pads. daar kan hij wel tegen.

veel succes verder.

groeten bali_moeder

Terug
Bovenaan