Berg

Mijn moeder zei dat Molkosan (of melkwei + zuur van Kruidvat-merk = hetzelfde) heel goed helpt. Je moet het op de berg-plek smeren voordat ze gaan slapen en de volgende ochtend is het weg! Ik heb het alleen nog niet geprobeerd...

Bedankt voor alle tips/reacties!
Ik ben nu al een paar dagen met olie aan het insmeren, maar nu is ze ziek en vind ik het eigenlijk zielig om haar lastig te vallen met al dat gefriemel en elke keer haren uitwassen enzo.
Wacht dus weer even totdat ze weer beter is en ga dan maar weer eens wat dingen uitproberen!
Thanks!

Berg wordt veroorzaakt door een ontregelde hormoonhuishouding en is dus eigenlijk niet tegen te gaan.
Het kan wel versterkt worden door bepaalde verzorgingsproducten, maar wordt er dus eigenlijk niet door veroorzaakt. Vaak hebben babies na de geboorte er last van en bij bepaalde leeftijden kan het dus ineens weer erger worden. Ik hoor hier vaak 6 mnd voorbij komen.
Chloë heeft ook vrij lang haar en olie wordt bij haar ook zo'n smeerboel. Ik heb een paar keer de anti-berg-pads van Etos gebruikt (ik vind die van zwitsal zo stinken) en dit hielp wel een beetje.
Maar uiteindelijk is het zelf weg getrokken.
Mijn dochter van 4 heeft soms nog last van schilfers op haar hoofd.
Sil

Dus etos heeft ook anti berg pads??
Dan ga ik die misschien eens proberen, want ik vind die van zwitsel best fijn maar ze stinken echt!!! Zo vies!

Ik had die van zwitsal bij de eerste destijds geprobeerd, en daarna moest ik nog boodschappen gaan doen. En heel haar hoofd stonk zo, dat ik hoopte dat er niemand in de kinderwagen zou kijken, bang dat ze het zouden ruiken.
Die van etos ruiken niet zo.
Sil

Anne heeft 2x last gehad van berg. Toen we op aanraden van het cb zwitsalbad-olie in had bad gingen gebruiken werd het nog erger. We hebben hierna nooit meer iets in het badje gedaan. Ook van die anti-bergpads werd het niet minder. Anne kreeg er toen ook nog eczeem bij. Ik ben toen begonnen met wassen van haar haar met betadine-shampoo en dat hielp. Ze is nu van haar berg en van de eczeem af. Later hoorde ik van iemand dat je die shampoo niet mag gebruiken. Ik weet het niet, bij Anne hielp het. Nu gebruiken we niets in het badje  en ook geen  shampoo. Gelukkug blijft het nu weg.

Groetjes,
Natasja

Terug
Bovenaan