berg

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Sophie heeft al heel lang last van berg. We hebben het al ingesmeerd met gewone baby-olie, en met die speciale berg-olie pads van Zwitsal, maar het gaat niet echt weg. Iemand tips?

Hoi mama van Sophie,

Echt super vervelend. Stef heeft nog helemaal geen last gehad van berg gelukkig en bij Tijs viel het wel mee.

Wat bij Tijs verder hielp was zijn haar niet te vaak wassen (1x per week), de shampoo niet inmasseren, maar echt alleen het haar wassen en meteen weer uitspoelen. Het uitspoelen ook niet met te warm water.

Verder heb ik helaas geen tips voor je, want dit in combi met de baby-olie was bij Tijs voldoende.

Groetjes,
Susan

Hej!
Linde heeft last gehad van berg. Het is belangrijk dat je het weghaalt. Wij hebben er Borago voor gebruikt. Daar zit komkommerkruid in. Dat heeft hetzelfde zuur als berg in zich zitten. Het is een witte zalf, die je uitsmeert, in het begin wat regelmatiger en later 1x per dag. tot 14 dagen gebruiken. Klaar! Ik kocht het hier bij de apotheek op advies van de wijkverpleegkundige. Of het in NL ook zo heet.....
Voorheen deed ik het met olie insmeren. De tip die ik toen kreeg was om het 's avonds bij het naar bed gaan te doen en 's morgens uit te kammen.
Succes en groetjes Pippi

Hoi!
Ons is door de arts verteld dat je het juist niet hhoeft weg te halen. Berg is een soort van eczeem. Als je het weg haald, komt het vaak weer terug.
Het hoofdje zo min mogelijk wassen met shampo en niet te vaak in bad.
Wil je het wel weghalen, dan insmeren met (parfumvrije) olie. Even in laten trekken en met een kaart weg krabben.
Succes!

Hi meiden,

bedankt voor jullie reacties. Op de verpakking van de Zwitsal bergpads staat juist dat je twee keer per dag moet insmeren en dan 1x per dag uitwassen met shampoo. Zo vaak was ik het niet, want dat lijkt me zelf ook niet erg goed, maar de adviezen wisselen dus nogal. Ik zal in de apotheek eens vragen of ze nog een beter middel weten, misschien is die Borago hier ook wel te koop.

Groetjes!

hoi hoi

ik ben van het forum voorjaar en ik las even bij jullie mee.

bij de kruidvat en de DA kun je van zarqa ik hoop dat ik het goed schrijf, ook iets halen speciaal voor berg. ze hebben trouwens een hele serie van spullen ook speciaal voor eczeem enzo. het kost wel wat maar dan heb je ook wat.

het kost rond de 10 euro maar het werkt wel

succes ermee

gr shirley mam van tessa bijna 1 jaar

Hi Shirley,

bedankt voor de tip! Die ga ik ook maar eens proberen... We experimenteren gewoon door, net zolang tot we de oplossing gevonden hebben (of tot het vanzelf weg is, haha!)

Groetjes!

graag gedaan

laat je nog wel even weten of het hheeft geholpen?

gr shirley

Terug
Bovenaan