bericht voor Issie (en andere geinteresseerden)

A

Anoniem

Guest
Hoi, hoi,
Hoe is het met jullie en jullie nieuwe ritme van 4 flessen?
Mijn man heeft gisternavond (voor het laatst?) de fles van 23:00uur gegeven, na 30 min. had ze 160ml op en leek verzadigt en moe, dus toen heeft Wil haar op bed gelegd en sliep ze tot 6.15 lag even te brabbelen en sliep weer verder tot 7.00 uur, dus met minder in de fles slaapt ze alvast door. Mijn man vond 'cold turkey' wel een idee, dus vandaag wat rekken met de flessen, de laatste fles rond 20.00uur en dan maar afwachten (en dan 4 x 210+7 schepjes met 4,5uur er tussen).................mam durft het nog niet aan  
Vandaag ga ik wel wat rekken (laatste fles was om 11.20, volgende geef ik ook rond die tijd) en dan om 22.30uur een klein flesje (100 of 90cc)
Ik kan ook zo piekeren, en dan over dingen die nog moeten gebeuren (bijv. wat nu als ze nog 30 min. op fles moet wachten!) maar ik werk er aan en blijf vooral goed naar Isis kijken wat zij aangeeft. Iedere ochtend zeg ik tegen mezelf: ik neem de dag zoals hij komt, helpt wel een beetje en natuurlijk een gezond, tevreden meisje die erop los brabbelt!

x Esther (Isis 29-11-06)

Hoi, hoi,

Volgens mij zijn wij wel een beetje hetzelfde, zeg maar.
Ik herken vaak zoveel in wat je schrijft. Ik ben ook zo'n piekeraar hoor. Erg he?!
Het gaat inmiddels ietsje beter. We krijgen steeds meer weer een vast ritme.
Inderdaad is het goed om naar je kindje te kijken, maar zelfs dan voel ik me nog onzeker.
Met die laatste fles heb ik gewoon de knoop doorgehakt.

Ik ben echt zo benieuwd of het bij jullie gaat lukken. Ik leef met je mee hoor.
Veel succes!!! Laat je niet onzeker maken maar (probeer) gewoon te doen wat je hart je ingeeft.

Zal voor jullie duimen.

x Mariska

Hoi Mariska,
thnx voor je reactie. Mijn man wordt ook weleens moe van me (ik zelf trouwens ook!)
Vanavond geef ik om 22.30 uur nog een klein flesje en als ze dan doorslaapt morgen 4 x 210 + 7 schepjes. Morgenmiddag even naar cb om te laten wegen, kijken of ze echt 6 kilo weegt.
Vandaag, tot nu toe dan, ging t goed en heb ik makkelijk kunnen rekken tussen de flessen (wat langer in bed laten liggen) maar dan nog zit ik vooruit te piekeren, wat als............enz. Maar goed dat ik ook werk..afleiding!
Ik weet dat ik flexibel moet zijn met een kindje enz. maar ik kan mezelf niet helemaal veranderen, moeder zijn is ook een voortdurend groeiproces denk ik, ik kom mezelf gigantisch tegen! En terwijl het zo goed gaat met Isis! Komt goed, geniet wel van haar hoor..........
Ik hou je op de hoogte,
x Esther

En??? Heeft ze doorgeslapen vannacht?
Ik ben zo benieuwd.

Hier nog zo een die zichzelf gigantisch tegenkomt hoor.
Iemand zei wel een tegen me: 'Trouwen is confronterend, maar kinderen nog veel confronterender.'
Nou daar ben ik wel achter gekomen.

Ik werkte altijd op een kinderdagverblijf en als daar moeders naar me toe kwamen met iets waar ze mee zaten wist ik al snel een oplossing, maar nu ik zelf een kind heb loop ik me voortdurend af te vragen of ik het wel goed doe. Dat had ik nooit van mezelf gedacht.
Mijn zoontje maakt op dit moment volgens mij echt een sprongetje.
Hij is enorm dwars en chagerijnig. Word al heel snel boos als iets niet lukt of als hij iets anders wil. Ik word daar ook zo onzeker van.
Dan denk ik meteen dat ik iets niet goed  doe, terwijl  als ik in het boek van Óei ik groei' lees het gewoon precies klopt.
Ook ik word soms zo moe van mezelf!

Maar we moeten ons maar blijven voorhouden dat we het gewoon goed  doen.
Ik bedoel, wie kent je kindje beter dan jijzelf. We moeten gewoon op ons moedergevoel vertrouwen. Trouwens wel een goede tip van je om de  aan het begin  van een dag te denken: 'ik zie wel hoe het loopt.'
 Dat moet ik ook echt nog leren.

Nou, succes vandaag! Hou me op de hoogte! Het komt vast wel goed!

Hoi,
Isis heeft gisterenavond een flesje gekregen om 22.30 van 125ml, ze dronk wel, maar niet uit honger en ook weer slapend, half uurtje later lag ze weer in bed (was blij dat ik haar in bed legde.............) en ze heeft doorgeslapen tot 6.35 en lag toen tevreden te brabbelen en had de hik om 7 uur lachend uit bedje gehaald voor eerste fles en ze had niet meer honger als voorheen.
Vanmiddag naar het cb, laat ik haar even wegen, probeer nu een schema te hanteren met 4,5u tussen flesjes en dan 4 x 200 (gisteren ging dat goed en had ze niet eerder honger) Krijg verschillende adviezen, sommigen zeggen 4 x 210 + 7 schepjes, anderen 4 x 200 (zelfs bij het cb) Ik denk dat Isis voldoende heeft aan 4x200, het duurt nu al zo lang voordat die hoeveelheid gezakt is! Eerste flesje om 7.00 en laatste om 20.00/20.30uur, laat de dag maar weer komen zoals hij komt.....................Wanneer krijgt jouw zoontje laatste en eerste fles?

Ook ik heb boek: 'oei, ikgroei' ik herken er wel dingen uit, bij Isis speelde dat rond de 18/19 weken, stemmingswisselingen, kortere slaapjes, ontroostbare huilbuien, niet alleen willen/kunnen spelen (ook niet iedere of hele dag) Lijkt nu weer over. Maar we moeten ook oppassen met dat boek: die 'donkere' periodes worden wel erg aangedikt, en bij Isis viel het best mee!

Ik werk als groepsleidster in de verstandelijk gehandicapten zorg, ook ik was voorheen behoorlijk daadkrachtig en handelde naar wat op dat moment het beste aan voelde.........maar nu met mijn eigen dochtertje.................kan zo onzeker zijn, word er doodmoe van. Terwijl Isis best wel een warm nestje heeft!

En als een situatie zich voordoet raak ik ook niet in paniek, maar ik pieker meer ervoor of erna! Bijv. gisterenavond hebben we eerst een badje gegeven en toen een fles, nou Isis helemaal van slag, huilen!!!!!!!!!! Maar ja, die voorspelbaarheid hebben we er zelf ingebracht

Mag ik aan jou advies vragen, zal ik het er vanavond op wagen en geen vijfde fles geven (en in vierde Nutrix)..........
 Heel verhaal geworden, lucht wel op,
x Esther

Joepie! Anne heeft doorgeslapen!

Gister hebben we de fles/eten gegeven om:
6.30 uur: 200cc melk
11.00 uur: 200 cc melk
15.00 uur: fruit en diksap
18.30 uur: 200 cc melk
20.15 uur: 200 cc melk + 2 schepjes nutrix

Vanmorgen was ze om 7 uur wakker (we hoorden haar even brabbelen) maar begon niet te schreeuwen! Om half 8 heeft mijn vriend haar weer wakker gemaakt, want het is kinderopvang dag vandaag!

Nu maar hopen dat ze daar niet wer heel haar schema in de war gooien!  

Groetjes,
Natasja
en
Anne (29 november)

Wat goed, joh! Komt goed!
1 vraagje, hoeveel slaapt jouw kindje overdag, gaat dat nu ook veranderen?
x Esther (Isis 29-11-06)

Anne slaapt overdag nog steeds veel. Ik leg haar nadat ze gegeten of gedronken heeft in de box en als ze dat zat is geeft ze dat aan. Dan gaat ze haar bedje in. Dit is meestal na 1,5 uur. Dan slaapt ze 2 uur en dan is het weer tijd voor een fles (dus, 1/2 uur fles, 1,5 uur box en 2 uur in bed)  Ik heb gisteren haar wel een half uurtje langer opgehouden, want ik zag het niet zitten om haar wakker te maken terwijl ze net in slaap gevallen was. Dus even een half uurtje wakker gehoiuden (lekker bij mama op schoot) en daarna de papfles. Ze ging zonder te zeuren heerlijk slapen (ik heb haar niet meer gehoord).

Groetjes,
Natasja

Terug
Bovenaan