bericht voor Issie (en andere geinteresseerden)

Wat heeerlijk herkenbaar allemaal!!! En super, diegenen die al zo goed doorslapen!!
Ben "blij" dat ik niet de enige ben die zo onzeker is en zoveel nadenkt over alles...en het gekke is dat ik achteraf altijd denk: heb ik me daar nu zo druk over gemaakt???
En dan de keer erna toch weer piekeren...
Ik heb een schatje van een dochtertje, eigenlijk een super   makkelijk kind! Alleen heeft ze wel haar rust en regelmaat nodig, maar dat heeft ieder kind wel lijkt me..
Het maakt het wel wat makkelijker nu ze wat "groter" word, ze kan nu toch meer hebben (winkelen, op bezoek gaan, wat langer opblijven) dan in het begin.
Ik ben ook al een paar weken  aan het nadenken hoe ik het ga doen met de laatste fles! En heel vaak denk ik: vandaag doe ik het gewoon!! En toch...als het dan avond is dan geef ik toch nog maar voor de zekerheid een flesje om 23.00...pffff soms word je inderdaad echt moe van jezelf!
Maar ik vind het gewoon dubbel op dit moment: van de ene kant zou ik het heerlijk vinden om die fles weg te laten  en van de andere kant gaat het nu zo goed met het "schema" wat ze nu heeft. En wij hebben zelf even niet zo'n leuke en zeer vermoeiende periode dus ik ben gewoon bang dat ze dan s'nachts weer wakker word en ik dan ook nog eens uit bed moet voor haar en dan helemaal  kapot ben overdag...

Maar goed, we zie wel! Ben wel een paar dagen geleden begonnen met groentehap en dit vind ze echt lekker! Gaat  nog beter dan het fruit zelfs!!
Alleen gisteren de sperziebonen vondze wat minder lekker....hahaha we hebben wel om haar gelachen! Ze zat helemaal vol!  
Was wel de eerste keer dat ze sperziebenen kreeg, dus probeer het vandaag gewoon nog eens.

Succes ermee allemaal en niet te veel nadenken he!!! (hahaha hoor wie het zegt!!!)

Groetjes 4dec  

Sorrie, ik begon te typen en toen dacht ik: wat vroeg Esther nou ook al weer allemaal?
Hihihi...en toen drukte ik op plaats bericht.

Maar, fijn he, al die herkenning.
Gewoon alleen al het feit dat je niet de enige bent die zo onzeker is.
Wel goed zeg dat Isis heeft doorgeslapen. Ik zou het gewoon proberen vanavond.
En dan idd. in de laatste fles wat rijstebloem. Ik deed er eerst twee schepjes (van de voeding) door en nu 4.
Mijn zoontje krijgt nu om 6.30u zijn eerste fles en om 19.30-20.00u zijn laatste fles en dat gaat heel goed.
Hij krijgt flessen van 200 cc.

Je hebt wel gelijk hoor; met dat boek van Óei ik groei'.
Het is inderdaad zo dat de donkere periodes wel heel erg zijn.
Ik ga ook niet van te voren al lezen wat er aan 'kan' komen.
Ik kijk er alleen in als mijn zoontje wat humeuriger is dan normaal.
En dan is er wel wat herkenning.
Maar ik heb het idd. ook al een paar keer gehad dat ik er niks van had gemerkt.

En 4 dec. Wat goed dat je dochtertje groente ook lekker(der) vind.
Hier is groente nog maar zo zo. Na een paar hapjes is het vaak wel bekeken.
Ach, het komt wel denk ik dan.
Doe lekker rustig aan hoor, met die laatste fles.
Weet je wat ik had? Ik kon wel janken dat ik die laatste fles niet meer hoefde te geven.
Stom he?! Maar gewoon dat ik hem niet eventjes meer kon zien voordat ik ging slapen. Ik ben ook zo'n muts af en toe.
Zucht...

Natas, Super dat je kleine doorslaapt! Hopelijk houdt ze het vol!

He, fijne dag verder allemaal! geniet van het zonnetje en van je kleine!
En proberen niet te veel te piekeren...(zei ik...ahum)

Liefs,
Issie

Hoi meiden,
ik ben vanmiddag met Isis naar cb geweest. Isis weegt nu 6120gr. en is in 3 weken tijd meer dan 500gr aangekomen! In feite 'groen licht' gekregen om over te stappen op 4 flessen van 200ml per fles. Ongeveer t volgende schema: 7.00, 11.30, 15.30 en 20.00uur. In de eerste en laatste fles Nutrix.
 Net een huiluurtje tussen 17.30uur en 18.30uur, 3 x gaan troosten (niet uit bed gehaald) de  laatste keer lachtte ze voluit naar me, maar zo moe, dus weer weggegaan..................vanavond 20.00 of 20.30 laatste fles!!!!!!!! Spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lieve dames, wat doen jullie als de kleintjes in bed liggen huilen. Ik wacht meestal 10.min. af, als het met tussenpozes gaat nog langer, dan even naast bedje rustig troosten. Weer weg  gaan.mits het tegen voedingstijd is, dan haal ik haar eruit of als het onophoudelijk krijsen word........gebeurt niet vaak. Isis heeft haar slaapjes nog echt nodig,dus ik laat haar zo lang mogelijk in bed liggen (uit bed en moe gaat Isis ook niet rustig spelen in de box) best moeilijk soms. Helemaal gefixeerd op die babyfoon. Zucht...de ene dag ga ik er makkelijker mee om als de andere, baby's huilen nu eenmaal!

x piekermuts Esther

Ik doe precies hetzelfde als jij. Maar moeilijk he, als ze zo huilen. Ik weet dan soms ook niet wat ik moet doen hoor. Vanmiddag heb ik zelfs de kookwekker op 10 min. gezet.
Ik dacht als tie dan af gaat dan ga ik kijken. Resultaat: Na 5 minuten was het stil. Maar die 5 minuten duren wel een uur voor mijn gevoel.

Soms heb ik ook het idee dat ie het gewoon nodig heeft om even te huilen ofzo.
Ach ja, het hoort er gewoon bij, maar is niet leuk.

Spannend hoor , met die flessen van jou. Ik ben echt benieuwd!
Veel succes ermee hoor, ik zal voor je duimen...

Ennuh...niet wakker gaan liggen vannacht he?!!!
Dat deed ik namelijk

Hoi, hoi,
 Issie, lief dat je aan ons denkt, doet me goed!

Isis heeft doorgeslapen van 21.47 tot 7.00 (20.30 laatste fles, 200 + nutrix + badje) Op enkele spookgeluidjes na werd ze pas echt tegen 7.00uur wakker en lag beetje te brabbelen. Ben trots op haar!
Mama heeft niet doorgeslapen, ieder uur werd ik wakker van de stilte! Kan bijna niet geloven dat het echt gaat lukken!
Proberen nu laatste flesje te geven tussen 20.00 en 20.30. Bij laatste flesje Nutrix en in eerste flesje wat meer (210+7 schepjes) Ben ook benieuwd hoe haar dagritme er nu uit gaat zien, vooral haar slaapjes! Vanmorgen was ze na ruim 1,5 uur echt weer moe, ik ga niet onnodig rekken (al heb ik die neiging weleens om in een bepaald schema te blijven, muts die ik ben) Probeer vooral goed naar Isis te luisteren en kijken,
Ik hou jullie op de hoogte (en jullie mij, hoop ik)
Issie, hoe is het nu met jouw mannetje en zijn ritme?

x Esther (Isis 29-11-06)

Hoi hoi,

Super joh, dat ze door heeft geslapen. Trots ben je dan op je kleintje he?! Leuk hoor!
Ik hoop echt voor je dat je snel weer een goed en lekker ritme te pakken hebt voor jou en je meisje.

Sinds gisteren heb ik, geloof ik wel weer een aardig ritme te pakken.
Maar mijn zoontje heeft vanmorgen zijn inentingen gehad, dus zal het vandaag wel weer anders gaan.
Maar nu is het zo:

ongeveer 6.30 fles (200 cc)
7.30 weer slapen tot 9.30
aankleden
10.00 paar hapjes fruit
11.00 fles (200 cc met 2 schepjes Nutrix)
11.30 slapen tot 15.00
15.30 fles (200 cc)
17.00 paar hapjes groente
slapen (mestal maar heel kort of helemaal niet, maar hij ligt in ieder geval in bed)
18.30 - 19.00 badje
19.30u fles (200 cc met 4 schepjes Nutrix)
20.00 slapen

Terug
Bovenaan