Bericht voor Jet

Hallo Jet,

Oh ik hoop zo dat jij ook goed nieuws gehad hebt vandaag.

Bij mij gaat alles z'n gangetje, nauwelijks nog misselijk (waren het de zenuwen, of is er toch iets niet goed, alles blijft onzeker), maar ik eet wel de hele dag door. Ik kijk uit naar 3 juli!

Groeten,

Karin

Ook ik ben steeds aan het checken of er al een bericht van Jet is. Ik hoop dat het allemaal maar goed is.We zitten ook echt allemaal in het zelfde schuitje he?
Ik ben nog steeds erg onzeker, ben er de hele dag mee bezig en maak mezelf echt gek. Het ene moment voel ik weer hoop, maar dan ben ik er ineens van overtuigd dat het hartje toch niet meer klopt. Dat zou ik ook zo erg vinden voor mijn vriend (bijna man, morgen over twee weken!) Hij beschouwt mijn zoon van bijna  11 wel alszijn eigen kind, maar het is toch anders. Hij kreeg tranen in zijn ogen toen hij het hartje zag op de echo. Ik vind het zo erg om steeds zijn teleurstelling  te moeten zien. Hoe gaan jullie hier mee om? De tijd kan me niet snel genoeg gaan. Donderdag de 28e krijg ik weer een echo.

Liefs Sandra

Hoi meiden!

Nou daar is ze dan! Moest vanmiddag gewoon werken, dus vandaar mijn late reactie. Karin,  Mama van MD en Sandra,  leuk om jullie  berichtjes  te lezen! Doet me goed!

Alles was nog goed! We hebben wederom het hartje zien kloppen. Oh,  ik was zo zenuwachtig dat ik er helemaal ziek en misselijk van was!
De kans op een miskraam is gedaald naar 1%. 1%!
Helaas hadden we niet onze "eigen" chyn. Iedereen werd opgeroepen en wij bleven als enige in de wachtkamer achter... Totdat er een assistente naar ons toekwam: er was een spoedgeval tussen gekomen. En of we (nee nee nee we gaan niet eerder weg totdat we de echo gehad hebben) door  een andere chyn geholpen wilden worden.
Helaas was deze man nogal zakelijk en  had mijn dossier niet gelezen. Hij vond het maar vreemd dat we  weer een afspraak hadden.  Bovendien had hij niet veel tijd. Ik kreeg geen inwendige echo; er was op de normale echo al een hardje te zien, dus wat wilden we meer??? Helaas hebben we ook geen foto gekregen. Erg jammer, maar  dat mag de pet niet  drukken.  
Hij vroeg of we - gezien mijn leeftijd - al hadden nagedacht over  verdere onderzoeken/testen. Nee, natuurlijk niet! We wilden eerst deze echo afwachten en  plannen maken durven we nog niet! Donderdagochtend heb ik een afspraak bij de verloskundige. Dan krijg ik alle info over testen. We hebben diverse boekjes gekregen, die we dit weekend zorgvuldig gaan lezen. Want we weten er eigenlijk nog heel weinig over.
Wel eng om nu toch plannen te moeten maken (binnen 2 weken moeten we beslissen wat we willen laten doen). Bovendien moeten we nu ook gaan nadenken over een woning. We wonen nl nog niet samen (100km van elkaar vandaan!)  en beide woningen zijn geen opties. Oef, dus ook nog verhuizen...
Toch blijf ik voorzichtig blij, hoor! Ik was de afgelopen zo ziek en beroerd en nu... voel op het ogenblik er weinig! Heel vreemd.
Karin, ik denk dat je gelijk hebt. De oorzaak van de misselijkheid en beroerd voelen zit - volgens mij en ook op een site gelezen - ook voor een gedeelte tussen  de oren. Verklaren kan ik het niet,  maar zoals ik me nu voel en hoe ik me gister voelde geloof ik daar wel in. Tussen de oren bedoel ik niet dat dat bewust gebeurd, maar  wordt veroorzaakt door de spanningen en angst.  
Sandra, wauw dat je binnenkort gaat trouwen! Je vertelde over je vriend: wat mooi! Overigens misschien gekke vraag: heb je een trouwjurk? Weet je welk merk? Waarom ik dat vraag? Jaaaaaa, dat vertel ik misschien nog wel...!

Nou, ik hoop dat het met jullie ook goed gaat en we houden elkaar op de hoogte!

Groeten van Jet

Geweldig dat jullie het hartje weer gezien hebben! Ik hoop jullie volgende week te mogen volgen, alhoewel ik daar momenteel weinig vertrouwen in heb. Jammer dat de gyn niet zo leuk was. Ik heb erg nare ervaringen met andere gyns dan die ik nu heb (loop al jaren onder controle vanwege beginnende baarmoederhalskanker, er is al twee keer een stuk weefsel weggehaald, wat kwaadaardig bleek), dus ook daar heb ik altijd al spanning van. Ja, morgen over twee weken trouwen...... In december na de 1e miskraam hebben we daartoe besloten en in de kerstvakantie was alles in de steigers. Toen bleek ik dus direct weer zwanger te zijn! Alles maar even in de ijskast geparkeerd. Begin maart helaas de 2e missed abortion en toen besloten toch te gaan trouwen. Ook daarom maak ik me zo druk. Als ik volgende week geen kloppend hartje meer zie, dan moet ik in de week van mijn trouwen gecurreteerd worden! Dramatisch toch? Ik heb een echte trouwjurk, ivoor met een sleep. Ik ben nooit eerder getrouwd en vind zelf dat ik nu nog de leeftijd heb (35) dat ik dat vind kunnen. Het merk weet ik niet, ik omschreef de jurk die ik in gedachten heb en ze pakte deze en die was het gewoon. Wonderbaarlijk, want ik val onder de grotere maten en dacht nooit te kunnen slagen. Ik hoop gewoon dat we ondanks wat ons te wachten staat, kunnen genieten van de bruiloft. Mijn zoon verheugt zich er ook ontzettend op en er komen maar liefst 170 gasten op ons feest! Maar mocht het niet goed zijn, dan zal het voor mij wel moeilijk worden hoor. Ik ben altijd al een piekeraar en ben bang dat ik het verdriet niet van me af kan zetten. Nou, een heel verhaal. Je ziet maar weer op zo'n forum; iedereen heeft wel het een en ander meegemaakt. Ik ben hartstikke blij voor je en hoop dat jij er nu van kunt gaan genieten! Tot horens

Liefs Sandra

Wat heerlijk dat het goed gaat!!!! Wat een zak van een gyn zeg! Waar bemoeit hij zich mee, laat hij het dossier ff lezen.
gevoelloos gewoon.

Maar goed hartje gaat nog goed! Gelukkig maar, op naar de volgende controle.

Hoever ben je nu?

En hoe oud ben jij dat ze onderzoeken aanbieden?

gr mama van MD

Kop op, Sandra, positief blijven! Ik gun je zo een dubbel feest op je trouwdag!  Overigens wie weet heb ik jouw jurk ontworpen! Daarom vroeg ik het.
Ik begrijp je natuurlijk wel. Vanmiddag was ik helemaal "hoteldebotel" maar nu denk ik weer, t zal toch wel goed zijn? Voel nu namelijk helemaal niets!  Weet zeker dat ik volgende week weer heel erg nerveus ben.
Veel sterkte, meid, en laat je niet te veel leiden door je onzekerheid! Wanneer eb je overigens je afspraak? Is dat niet volgende week vrijdag?

Mama van MD; ik ben 42 en dan zijn testen meer dan van zelfzelfsprekend. Ik ben nu precies 9 weken; dit is mijn 3e zwangerschap. Ik heb nog geen kinderen.

Groetjes van Jet

Terug
Bovenaan