Berichtje voor Karin

Hoi Jet en anderen,

Na dagen van spanning was het vanochtend zover, we hadden onze eerste afspraak bij de verloskundige en....

...we hebben een kloppend hartje gezien!!

Heel onwerkelijk allemaal, je stelt je er al weer op in dat je te horen krijgt dat ze wel een vruchtje ziet, maar geen kloppend hartje. Maar er was heel duidelijk een kloppend hartje te zien. Ze heeft het vruchtje geprobeerd te meten en kwam daarmee op ca. 6 weken en 1 dag, bij het meten van het vruchtzakje kwam ze op 6 weken en 5 dagen. Ze gaf al wel aan dat het best een paar dagen af kon wijken, het is immers nog zo klein (0,5 cm) en de kans dat ze met meten er iets naast zat is zeer aanwezig.

Nu mogen we over 2 weken weer terugkomen, we krijgen dan weer een echo om te kijken of het nog steeds goed gaat en maken dan ook verdere afspraken.

Pff, wat een opluchting. Nu de komende tijd doorkomen met de misselijkheid en lamlendigheid in de ochtend. Ik drink gemberthee, neem slokjes cola, eet steeds kleine beetjes en uiteindelijk wordt het dan wel iets beter, maar dan is het vaak al wel 11 uur geweest. Gelukkig werk ik maar drie dagen (woensdag tot en met vrijdag), ik hoop dat ik die ochtenden een beetje door ga komen....

Jet, heel veel sterkte donderdag, dat jullie maar hetzelfde pad mogen volgen!

Groeten,

Karin

Hoi Karin,

Wat geweldig voor jullie! Wat mooi om te zien, he! Ik vond het zelf zo onwerkelijk.

Wij hebben eind volgende week dus weer een echo en de spanning en onzekerheid nemen nu alweer toe. Ik voel me namelijk wel moe, maar ben niet meer misselijk.  Hebben ze jullie ook verteld dat de kans op een miskraam gedaald is tot 2% na het zien van een kloppend hartje op de echo? Probeer er van te genieten. Ik zeg dat ook tegen mezelf, maar vind het zelf erg moeilijk. Maar het is wel belangrijk! Want zoals men zegt: Men lijdt het meest om het lijden dat men vreest! We houden er de moed gewoon in!

We houden elkaar op de hoogte!

Liefs Alexandra

Hoi Karin,

Fantastisch, ben echt blij voor je! Gefeliciteerd! En nu naar de volgende echo! Ja en je misselijkheid en lamlendigheid...
Ik heb van de gyn recept voor Emesafene  zetpillen gekregen. Die neem ik nu sinds vorige dinsdag. De eerste dagen hielpen ze absoluut niet. Nu ben ikzo vanaf ca. 15.00 uur redelijk "normaal"   i.p.v. 24 uur beroerd te zijn.
Dus misschien een tip voor jou. Heb wel gelezen en gehoord dat je ze niet langer dan 10 dagen mag gebruiken. Dus hoe ik me zonder die pillen van de week ga voelen...
Gelukkig kan ik donderdag vragen wat te doen. Je hebt het over gemberthee. Moet ik ook maar kopen.
Sterkte op je werk enne wel gaan genieten, hoor!

Groetjes Jet

Hee Karin,

Helemaal geweldig dat je een kloppend hartje hebt gezien. Vol goede moed op naar de volgende echo, zou ik zeggen!!!
Bij mij heeft de tweede ronde pillen niet geholpen en ik wordt morgen gecurreteerd. Kan ik er eindelijk een punt achter zetten.

groetjes Dusss

Dag Karin,

Geweldig dat het goed is gegaan!!!! joepie weer een stapje verder op weg naar een kindje.

Tja het blijft spannend, zoals een aantal dames hierboven al gemeld hebben, onbevangen zijn wij helaas niet meer.

Maar probeer er van te genieten, want anders is het straks voorbij en heb je er helemaal niet van genoten!!

Veel plezier en ook sterkte met de onzekerheid die vast af en toe de kop op steekt, maar zoals hier te zien is, je bent niet alleen!!

Zoek steun......en gij zult vinden!

gr mama van MD

Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie medeleven. Ja we zijn nu voorzichtig optimistisch, maar die onzekerheid blijft komen (en gelukkig soms ook gaan). Zo ben ik eigenlijk sinds de echo nauwelijks meer misselijk. Ben je misselijk dan voel je je daar beroerd door en ben je niet misselijk dan ben je weer onzeker of het nog wel goed gaat. Raar hoe dat werkt die psyche.
Misschien dat ik die dagen daarvoor ook wel zo misselijk was door de (onbewuste) spanning, wie zal het zeggen.
Ik heb echter nog wel de hele dag door honger echt niet normaal, ik kan de hele dag door wel eten en dat is toch niet de bedoeling, want ik ben toch al aardig aan de maat en ik wil eigenlijk voorkomen dat ik veel aankom door meer eten. Maar ja het is even niet anders, gelukkifg lukt het me aardig om het bij fruit, biscuitjes e.d. te houden.
En gisterenavond was ik in de sportschool, maar heb echt rustig aan gedaan zo moe was is.
Ach ik kan me wel gek maken om alles, maar ik heb er toch geen invloed op. Dinsdag 3 juli zullen we weer meer weten. En als het er dan goed uitziet ga ik me eens inschrijven bij een en ander, Moeders voor Moeders, kraamzorg, kinderopvang.

Jullie allemaal heel veel succes en sterkte.

Tot 'horens'!

Karin

Hoi Karin,

Hier nog ff een berichtje van mij. Dus jij bent nu ook minder misselijk??? Ik begrijp er niets van! Moet toch iets psychisch zijn, he? De afgelopen dagen moeten mijn buren wel gedacht hebben, wat heeft ze toch. Als ik maar iets  rook of eten zag begon ik toch hard (sorry!) te kaken. En nu,  dat nare en beroerde gevoel is weg! Heb mezelf daarom vanavond getracteerd op een mega loempia van de chinees, wel met  groente erbij, hoor!  

Groetjes van Jet

Terug
Bovenaan