berichtje voor POPPETJE71

hoi Poppetje71,
bedankt voor je berichtje. ik zal je zeker op de hoogte houden en laat het jou (en waarschijnlijk de rest van de wereld) weten als Sam een keertje doorslaapt !!!
Even een vraagje: je zei dat jou meid ook niet doorslaapt en veel wakker wordt. mijn vraag is : heb jij een moeilijke bevalling gehad misschien ??? Ik loop met Sam bij een Osteopaat, maar meer daarover later....
ik hoor graag van je !

groetjes, Nicky & Sam

Hai Nicky&Sam, fijn dat je dit berichtje plaatste!

Isa is met een geplande keizersnee ter wereld gekomen; ze lag (al vrij lang) in een dwarse stuit (karaktertrekje?). Ze moest wel even bijkomen van het "naar buiten komen", haar eerste Apgar-score was 7, vervolgens gelukkig 9 en 10. Maar of je dit echt een moeilijke start kunt noemen, ik weet het niet.

Ik ben erg geïnteresseerd in je ervaringen met de osteopaat!

Isa heeft vanavond voor het eerst de baby-projector in haar kamertje staan. Ze heeft hem al even aan gezien/gehoord en lag met grote ogen te kijken. Ben benieuwd hoe ze vannacht reageert in het geval ze wakker wordt en gaat mopperen.

Het gekke is wel dat Isa goed slaapt zodra ze naast mij ligt. Afgelopen  nacht lag ze, na om 23.00 u en om 01.00 u een poos gemopperd te hebben, om 03.00 u zielig te huilen toen we haar de speen gaven. Ik heb haar toen naast me gelegd en binnen 2 minuten was ze vertrokken! Om vervolgens pas om 08.15 u wakker te worden!
Ik heb in een ander onderwerp geschreven dat ik hier geen gewoonte van wil maken, maar ze is sinds gisteren een beetje ziekjes en dus maak ik een uitzondering. Ik wilde dat ze goed verder goed sliep.

Hoe verlopen de nachten bij jullie?

Tot mails!

Grtz. Poppetje71

quote: Poppetje71 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-02-2007 21:32:29'));

Hai Nicky&Sam, fijn dat je dit berichtje plaatste!

Isa is met een geplande keizersnee ter wereld gekomen; ze lag (al vrij lang) in een dwarse stuit (karaktertrekje?). Ze moest wel even bijkomen van het "naar buiten komen", haar eerste Apgar-score was 7, vervolgens gelukkig 9 en 10. Maar of je dit echt een moeilijke start kunt noemen, ik weet het niet.

Ik ben erg geïnteresseerd in je ervaringen met de osteopaat!

Isa heeft vanavond voor het eerst de baby-projector in haar kamertje staan. Ze heeft hem al even aan gezien/gehoord en lag met grote ogen te kijken. Ben benieuwd hoe ze vannacht reageert in het geval ze wakker wordt en gaat mopperen.

Het gekke is wel dat Isa goed slaapt zodra ze naast mij ligt. Afgelopen  nacht lag ze, na om 23.00 u en om 01.00 u een poos gemopperd te hebben, om 03.00 u zielig te huilen toen we haar de speen gaven. Ik heb haar toen naast me gelegd en binnen 2 minuten was ze vertrokken! Om vervolgens pas om 08.15 u wakker te worden!
Ik heb in een ander onderwerp geschreven dat ik hier geen gewoonte van wil maken, maar ze is sinds gisteren een beetje ziekjes en dus maak ik een uitzondering. Ik wilde dat ze goed verder goed sliep.

Hoe verlopen de nachten bij jullie?

Tot mails!

Grtz. Poppetje71

Hoi hoi,
Ik heb wel een moeilijke (maar snelle) bevalling gehad. De navelstreng zat om Sam's lijfje, dus ik kon persen wat ik wilde,maar hij kwam er echt niet uit !!!
In ieder geval... hierdoor heeft Sam een tijdje behoorlijk knel gezeten. Dit uiteindelijk tot gevolg dat hierdoor Sam zo stijf als een hark is (wat je overigens niet merkt aan een baby). De osteopaat zei dat als een baby een moeilijke bevalling heeft gehad, en dus knel heeft gezeten -of in een verkeerde houding voor een tijdje- dat ze dan dusdanig stijf worden in de nek. Schijnbaar wordt er 's nachts iets aangemaakt in de schedel (een soort vocht), maar omdat de baby zo stijf is kan de schedel niet snel genoeg groeien enz enz enz... het is een heel verhaal, en er komt nog veel meer uitleg bij...... maar waar het op neer komt is dat een "stijf" kindje 's nacht vaak wakker wordt van de pijn/stijfheid. Hier is de site. Misschien wil je er meer over lezen. Sam wordt aanzienlijk rustiger als hij een paar dagen daarvoor bij onze vriend Ted is geweest !!!!
http://www.osteopathie.nl
Succes ermee en hou me op de hoogte als je wilt !

Groetjes, Nicky & Sam

Hai, ik zat ondertussen al even te serven op het net naar osteopathie bij baby's. Ik las dat ook snelle bevallingen (tja en een keizersnee is echt pijlsnel!) een oorzaak kunnen zijn voor slaap- en andere problemen bij baby's. Andere indicaties zijn een voorkeurshouding (daarvoor is Isa nog in behandeling bij een kinderfysiotherapeut) en een afgeplatte schedel; Isa heeft een vrij plat achterhoofdje dat door de voorkeurshouding (die gelukkig al een stuk minder is geworden door de tips van de fysio) aan de linkerkant nog wat platter is dan aan de rechterkant.
Jeetje, verder merk je aan Isa ook geen stijfheid zoals jij ook beschrijft.

Ik ga eens op de site kijken die jij doorgaf en misschien moet ik gewoon maar eens langs de huisarts om te informeren of doorverwijzing een optie is (of hoef je niet te worden doorverwezen??).

Hoe lang krijgt je kleine al osteopathie? En merk je verbetering in zijn slapen???
Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt!

Grtz. Poppetje71

quote: Poppetje71 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-02-2007 22:03:24'));

Hai, ik zat ondertussen al even te serven op het net naar osteopathie bij baby's. Ik las dat ook snelle bevallingen (tja en een keizersnee is echt pijlsnel!) een oorzaak kunnen zijn voor slaap- en andere problemen bij baby's. Andere indicaties zijn een voorkeurshouding (daarvoor is Isa nog in behandeling bij een kinderfysiotherapeut) en een afgeplatte schedel; Isa heeft een vrij plat achterhoofdje dat door de voorkeurshouding (die gelukkig al een stuk minder is geworden door de tips van de fysio) aan de linkerkant nog wat platter is dan aan de rechterkant.

Ik ga eens op de site kijken die jij doorgaf en misschien moet ik gewoon maar eens langs de huisarts om te informeren of doorverwijzing een optie is (of hoef je niet te worden doorverwezen??).

Hoe lang krijgt je kleine al osteopathie? En merk je verbetering in zijn slapen???

Grtz. Poppetje71

quote: Nicky_Sam reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-02-2007 10:02:23'));

quote: Poppetje71 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-02-2007 22:03:24'));

Grtz. Poppetje71

Terug
Bovenaan