Hey Kim,
Ik ben van het september forum en heb daar ook gereageerd maar doe het hier ook nog even.
Ik kan maar 1 ding zeggen, volg je hart. Laat je niet dwingen tot het beeindigen van het leven van je kindje als je dat niet wil.
Ik ben alleenstaande moeder van 1 kindje van 2,5 jaar, mijn ex en ik zijn al uit elkaar sinds de kleine 1 was en voor die tijd moest ik ook alles alleen doen. Laat me je vertellen dat het echt wel te doen is. Ik ben nu zwanger van nr 2, dat was een 'foutje' en mijn familie vond ook dat ik het maar moest laten weghalen. Ik heb het overwogen, want ik heb er al 1 en ik heb ook nog een persoonlijkheidsstoornis waardoor ik emotioneel soms wat labiel ben. Maar ik kan het niet. Dus ook dit kindje word gewoon geboren en die krijg ik ook wel groot. Van de geboorte van een kindje krijg je geen spijt (zeker niet als je dat kindje graag wil) maar van een abortus in jouw geval ben ik vrij zeker dat je spijt gaat krijgen. En daar moet je dan de rest van je leven mee leven.
Wat betreft je vriend, ik denk niet dat die er veel toe doet op het moment. Misschien is ie bang en draait ie nog bij, dat zou fijn zijn. Maar welke vriend gaat zijn vriendin proberen te dwingen een kindje te laten weghalen dat zij wel wil? Zoiemand heb je niet nodig aan je zijde, die is jou en je kindje helemaal niet waard.
Ik hoop dat je de voor jou goede keuze maakt waarmee je goed door leven kunt later. Veel sterkte!