Besluitloos wie wil me helpen?

Dag,

Ik ben inmiddels 33 wk zwanger van mijn eerste. Ik ben echt  compleet besluitloos en vreselijk wispelturig. Wat normaal  volledig logisch is is nu voor mij een groot zwangerschapsraadsel. Ik ben normaal erg goed in kopen maar op de een of andere manier ben ik deze kwaliteit kwijtgeraakt..... Ok mijn vriend vind dat niet erg maar om nou straks een vijgeblaadje voor te binden bij de kleine is ook nogal wat.

Vandaar dat ik dus al verschillende kinderkleertjes in mijn handen heb gehad maar ze vervolgens maar weer heb weggelegd. De keuze uit maten en kleuren (weet nl niet wat het gaat worden), ik zie het ff niet meer.
Vandaar dat ik jullie raad graag  vraag waardoor ik dan nu toch echt weet wat en hoeveel ik   van dat wat moet gaan halen.

Ik heb nu 3 setjes kleren van maat 50/56 en een paar sokjes en slofjes (die oma's he ). En wat trek je je baby s'nachts aan?? alleen een rompertje?? moet ik ook een jasje halen??

De vk verwacht dat ik een 7 ponder ga krijgen. dus ik heb ook geen flauw idee of 50/56 dan te groot  is?? Kortom help!!!!

Alvast heel erg bedankt!!!

Groetjes

hoi hoi

wat vervelend zeg....

maar ik kan je wel een beetje opweg helpen.
waar ik veel plezier van heb gehad, zijn box pakjes met voetjes, broekjes met voetjes, vestjes, en leuke shirts met lange mouwen, wikkel doeken/dekens, katoenen luiers, baby sokjes, mutjes, ik heb dit allemaal gekocht in de maten 50/56 en een paar in 62.
mijn zoontje is geboren en was bijna 7pond, hij kon 50/56 makkelijk aan.

ik zou zeggen koop lekker wat je ziet :D

en savonds zijn babys extra warm gekleed, en een kruikje in bed, dus een boxpakje voor in bed zou wel lekker zijn.

groetjes Simone

mv Mart en 31 wk zw

Hoi,
Lastig is dat he, die besluiteloosheid. Ik kan het me nog wel herinneren van mijn zwangerschap. (M'n dochter is al vier) Ik wist ook niet of ik een zoon of een dochter zou krijgen dus had ik veel uni-sex kleertjes. Roze had ik niet want dat vind ik toch wel echt voor meisjes maar blauw wel. ik vind blauw ook heel goed voor meisjes kunnen. Het is goed dat je drie setjes maat 50/56 hebt. Koop niet TE veel van die maat want daar is de kleine zo weer uit gegroeid. Waar ik op zou letten is dat je kleren koopt die lekker zitten. Dus niet met te veel knopen en dingen er aan. Vaak staat het wel leuk maar zelf heb je ook liever zachte/lekker zittende kleren aan als je de hele dag ligt. Kijk ook of het makkelijk aan en uit te trekken is.
Alleen slapen in een rompertje lijkt mij te koud. Behalve als het hoogzomer is natuurlijk. Ik zou een rompertje aandoen met een t-shirt met lange mouwen er over heen.(Of een rompertje met lange mouwen) En dan in een slaapzak.
Succes, mam 1977.

Bij prenatal hebben ze lekker zachte jasjes die heerlijk zijn in de wagen. Ze zijn gestreept en verkrijgbaar in verschillende kleuren. In maat 56 kan je kindje die nog wel een tijdje aan.
Truitjes met capuchon  zijn niet handig om in te slapen.
Ik vond losse broekjes en truitjes het fijnst, van de pakjes aan elkaar waren steeds de broekspijpen te kort. Nu zijn rompertjes met lange mouwen heerlijk.
Drie setjes   in 50/56 vind ik wat weinig, maar je krijgt ook vast nog veel kleertjes.
Maar als je partner thuis is dan zijn extra setjes zo gehaald.

Die besluiteloosheid herken ik wel. Wanneer weet je of je genoeg hebt.
Aangezien dit mijn tweede zwangerschap is, had ik nog heel veel liggen van de eerste. Ik ben zeker 20 rompertjes en 10 pakjes. Wel allemaal in een neutrale kleur, aangezien we niet weten wat het gaat worden. Het meeste wat ik heb liggen is maat 50/56. Maat 62 heb ik nog ingepakt zitten. Verder vind ik broekjes zonder voetjes het fijnste, als je kindje wat langere beentjes heeft, kunnen broekjes met vaste  voetjes  misschien niet zo makkelijk zitten.
Verder vind ik overslagrompertjes erg fijn, ook voor manlief.
Een winterjasje heb ik in maat 56, bij de C&A gehaald en gemaakt van heerlijk zachte stof, wel met capuchon.
En kleertjes zijn natuurlijk altijd snel bijgekocht.
Oh en als laatste, mijn eerste was een 8-ponder, maar heeft zelfs maatje 50 nog 3 weken aangehad.

Maat 50/56 is voor een normale voldragen baby prima hoor! Een 7 ponder is heel gemiddeld dus dat komt goed. Mijn jongste was een 9 ponder en die paste ze prima (oke, niet langer dan een week, hooguit 2, maar toch) en een vriendin van mij kreeg een net 6 ponds-kindje en ook die kon 50/56 aan.

Verder vind ik ook dat 3 setjes wel erg weinig is, maar inderdaad, vaak krijg je in de je kraamtijd ook wel een hoop kleertjes.

Tja, als je niet weet wat het geslacht is dan is het inderdaad lastig om kleertjes te kopen. Veel neutrale kleuren hebben ze tegenwoordig niet, vind ik. Maar zoiets als zachtgeel en groen of beige kunnen beide geslachten wel aan.

Een pyamatje voor 's nachts is bij een pasgeboren baby nog niet nodig, maar alleen een rompertje is te koud 's nachts hoor! En een slaapzakje word de eerste tijd vaak nog afgeraden. Ik liet mijn baby's de eerste weken gewoon in de kleertjes slapen die ze overdag aangehad hadden, of in schone kleertjes als ze 's avonds in bad waren geweest. Capuchon ligt inderdaad niet zo lekker, maar gewoon een truitje en broekje of een babypakje kan prima. Dekentje en lakentje erover, de eerste nachten een mutsje op en klaar is kees.

Terug
Bovenaan