besmettelijk

Nee!
Ten eerste heb je wsl zelf al eens waterpokken gehad en heb je er antistoffen tegen gemaakt.
Ten tweede is je kindje hiertegen beschermd omdat de meeste stoffen in jouw bloed niet uitgewisseld worden met jouw kindje's bloed (de placenta buffert behoorlijk wat stoffen).
 
Het is heel erg besmettelijk voor je kindje!!
Niet in de buurt komen van kinderen met waterpokken!! Zelfs niet als jij het al een keer gehad hebt!!!!!
lfs. M.
 
ik werk zelf op een kinderdagverblijf en ben overigens nog niet zwanger,maar weet wel dat het een risico kan zijn als je in aanraking komt met kids die de waterpokken hebben.de incubatietijd van waterpokken is 2 weken voordat de blaasjes komen dus dan is het besmettelijk,dus eigenlijk is het besmettelijk als je het nog niet kan zien,maar geef je wel het advies,als het niet hoeft kom niet in aanraking met kids die het hebben,ook al heb je het zelf vroeger als kind gehad.het brengt een groot risico mee voor je kind als je het hebt.wil je niet bang maken,maar wat anoniem zei is dus niet waar,tenmiste naar mijn weten niet.er ik krijg er heel vaak mee te maken. hoop dat je in ieder geval wat gerust gesteld bent.

liefs nathalie( van t zwanger worden forum)
 
Beste Anoniem,
Waterpokken zijn absoluut niet!!! besmettelijk. Ik heb dit aan mijn arts gevraagd de kans dat je besmet wordt is minder dan 0,1 procent. Dus laat je niet bang maken. Ben zelf ook zwanger en de waterpokken gingen rond en heb toen mijn arts gevraagd.
Groetjes Marianne.
 
Terug
Bovenaan