besmettelijk

Hoi,

ik ben de 1e reagerende anoniem. Door die tegengestelde reacties na mij ben ik toch nog even op zoek gegaan.
Het ten eerste deel van mij is waar hoor. Als je als kind zelf al waterpokken hebt gehad, heb je antistoffen en hoor je 't zelf niet meer te krijgen (dus je kindje loopt dan ook geen gevaar).
Als je 't niet hebt gehad, bestaat er 2% kans dat je kindje schadelijke gevolgen hiervan krijgt (het ten tweede deel van mij klopt dus niet). Die kans is dus heel klein, maar wel aanwezig.
Sorry dat mijn reactie niet helemaal klopte.

Maar fijn dat je kennisje niet meer besmettelijk is! Dan is er zeker niets meer aan de hand.
 
Waterpokken zijn alleen gevaarlijk als jezelf nog nooit waterpokken hebt gehad en dan alleen tot de 16de week van je zwangerschap. Een kind met waterpokken is al besmettelijk zo'n 6 dagen voor de blaasjes zichtbaar worden.

Voor meer info hierover kun je kijken op www.babyopkomst.nl hier staat uitgebreide info op over waterpokken in de zwangerschap en evt. maatregelen

Houd er rekening mee dat niet alle mensen in nederland de waterpokken als kind hebben gehad.
 
ik moet even navragen aan mijn moeder of ik ze heb gehad kennnisje is 4 jaar oud en haar blaasjes trekken nu weg
ben 11 weken zwanger
harstikke bedankt voor de reacties
 
Terug
Bovenaan