besnijden

wij willen ons zoontje laten besnijden, niet uit cultuur oogpunt maar uit oogpunt van hygiene. Wie heeft dit ook laten doen? Kregen jullie ook zo veel negatieve reacties van mensen als je dit verteld?
 
hoi,

kun je je kind op hygenische oogpunt besnijden? ik denk het niet althans niet via het ziekenfonds.
als de voorhuid over de penis kan schuiven lijkt het mij niet nodig om te besnijden je kunt het zelf goed schoonhouden.
is er een vernauwing (spaansekraag) dan  is het een goede reden en is het ook zeker medisch.

waarom vind je het nodig om uit hygenische oog punt je kind te laten besnijden?
(nieuwschierig)

groetjes monique
 
hoi,

wij laten onze zoon wel besnijden vanwege ons geloof. dit besnijdenis heeft te maken met hygiene. Veel mensen zeggen dat op jonge leeftijd besnijden veel sneller geneesd.
Ik weet niet of je verzekering het wel vergoed.
je kunt het weglaten snijden maar er is ook een andere manier maar weet niet meer wat precies moet even na vragen.

Moet wel bij zeggen zoek een goede arts die hiermee ervaring heeft. de kinderen hebben een paar dagen last van.

ik wacht nog een paar jaar met het besnijden vind zelf geen prettig idee besnijden en dan en nog een luier om.

groetjes melek
 
ik denk niet dat we het vergoed krijgen van de verzekering maar vinden dat niet erg, we willen het op jonge leeftijd laten doen omdat ik van veel mensen heb gehoord dat het op oudere leeftijd veel pijnlijker is. Ook mijn man is op oudere leeftijd besneden en heeft daar heel slechte ervaringen mee. Ik vind het gewoon heel hygienisch om te laten besnijden. HEb al veel mensen gehoord waarbij kind door problemen op latere leeftijd besneden moet worden met alle problemen van dien daarom willen wij het op jonge leeftijd laten doen. Het is ook beter schoon te houden.
 
Hoi,

Onze oudste is besneden omdat hij een te krap voorhuidje had en omdat we dit graag wilde. Wij hebben het nog helemaal vergoed gekregen.
Onze jongste is nu bijna 13mnd en wij willen ook hem laten besnijden, helaas word het niet meer vergoed, ook niet met medische indicatie.
Ik kan niet zeggen dat wij veel negatieve reacties hebben gehad omdat wij onze zoon volledig hebben laten besnijden(had ook niet gehoeven, ze hadden het ook wat wijder kunnen maken) maar ik denk ook dat dit een keus is die jullie moeten maken en niet je buren of tante of wat ook,, het is helemaal niet raar om besneden te zijn en het is idd schoner.

Groetjes Mary jane
 
IK heb net even gebeld met ziekenfonds en circumcisie(besnijdenis) word in mijn pakket 75 procent vergoed bij hun gecontracteerde zorgverleners(oa besnijdenis centrum in amsterdam). Medische indicatie is niet nodig. IK ga vanmiddag even bellen vanaf hoe oud het kan.
 
Hoi, met alle respect, maar waarom laat je je zoontje besnijden als er geen medische noodzaak of geloofskwestie achterzit? Je kunt ook zo de hygiene in acht houden en het is toch snijden in (aan) een gezond lichaam, toch?!
Uiteraard is het jullie keuze en wie ben ik dan, maar ik zou zoiets nooit doen. Als je zoon ouder is en het besnijden wilt kan hij dat zelf beslissen, maar nu heeft hij geen keuze daarin.
Ik bedoel het niet vervelend, maar deze vraag rees wel in mij op toen ik je topic las.
Groeten, Claudia.
 
Hoi,

Ik ben het wel met Monique eens hoor.
Het is best een ingreep voor zo'n klein ventje, en kan best pijnlijk worden ervaren.
Ik zou zelf nooit deze keus maken als er geen medische reden of geloofsovertuiging achter zou  zitten. Want een penis met een voorhuid kan je ook zeker net zo  hygienisch schoonmaken als een penis zonder voorhuid, daar is geen besnijdenis voor nodig.
Maar met alle respect hoor. Als jullie keus daarin ligt, dan is het aan jullie.
Maar ik zou het zelf zielig vinden voor mijn kindje om zo''n ingreep te laten ondergaan als het niet echt nodig is.

Groetjes van Elly
 
Terug
Bovenaan